حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شاید کنسول نینتندو سوییچ ۲ با تراشه اگزینوس و AMD ساخته شود

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | شایعات، نینتندو

مدتی است که درباره همکاری AMD و سامسونگ می شنویم و حالا جدیدترین شایعات به ما می گوید که با کنار گذاشتن انویدیا شاید کنسول نینتندو سوییچ ۲ با تراشه اگزینوس و AMD ساخته شود. این می تواند یک گام قابل توجه برای سامسونگ و AMD باشد.

نینتندو سوییچ ۲

گفته می شود که شاید کنسول بازی Nintendo Switch 2 از تراشه Exynos با پردازنده گرافیکی AMD بعدی استفاده کند. همچنین NVIDIA به دلیل مشکل ساز بودن و آسیب پذیری چیپست Tegra X1 دیگر استفاده نمی شود.

نینتندو سوییچ ۲ از پردازنده مرکزی (CPU) سامسونگ با پردازنده گرافیکی AMD بهره می برد. این شرکت ژاپنی پس از نقص امنیتی تراشه Tegra X1 تصمیم گرفت NVIDIA را کنار بگذارد جرا که این نقص به هکرها اجازه می داد تا کنسول را در سال ۲۰۱۸ هک کنند.

اگرچه این شایعه یک سال پیش پس از اتحاد سامسونگ و AMD ذکر شد اما این اطلاعات بار دیگر تیتر اخبار شده است. نینتندو قبلا تأیید کرده است که آنها امسال Switch Pro را معرفی نخواهند کرد، اگرچه تقریبا یک واقعیت است که آنها روی جانشین کنسول فعلی کار می کنند.

گزارش MyDrivers نشان می دهد که NVIDIA بخشی از برنامه توسعه Nintendo Switch 2 نخواهد بود. تراشه Tegra X1 باعث شد نینتندو منابع خود را برای مسدود کردن و کشف نقص های امنیتی سرمایه گذاری کند. به نظر نمی رسد سازنده کارت های ویدئویی علاقه ای به ارتقاء Tegra داشته باشند، زیرا تمرکز بیشتر روی تراشه های هوش مصنوعی و رانندگی مستقل است.

نینتندو سوییچ ۲

نینتندو سوییچ

عنصر مهم دیگر این است که اولین بنچمارک های تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ با فناوری AMD نوید بخش عملکرد خوب است. تراشه سامسونگ از یک پردازنده گرافیکی AMD RDNA استفاده می کند که تقریبا سه برابر عملکرد بالاتر از اسنپدراگون ۸۶۵ را امکان پذیر می کند. این فناوری در جانشین گلکسی اس ۲۰ که در اوایل سال 2021 معرفی خواهد شد نیز شاید استفاده شود.

سامسونگ و AMD در ژوئن سال 2019 توافق نامه همکاری را امضا کردند تا از فناوری با کارایی بالا و کم مصرف استفاده کنند. تراشه های اگزینوس شاید با یک پردازنده گرافیکی AMD تولید شوند که قادر به ارائه “عملکرد بی سابقه” در صحنه موبایل است، همانطور که هر دو شرکت آن را توصیف می کنند.

اگرچه برنامه نینتندو با کنسول بعدی خود ناشناخته است، این شرکت همچنان با تمرکز بر قابلیت حمل، روی یک دستگاه هیبریدی سرمایه گذاری می کند. اگر آن را با سایر موبایلهای قدرتمند مقایسه کنیم، یک اگزینوس با RDNA می تواند Nintendo Switch 2 را به عنوان یک کنسول قابل حمل قابل خوب قرار دهد.

AMD با کنسول های نینتندو غریبه نیست زیرا فناوری آن از زمان Gamecube به وجود آمده است. اگر این اطلاعات تأیید شود، AMD تنها تولید کننده سخت افزار کنسول های بازی های ویدیویی نسل بعدی خواهد بود، اقدامی که به دلیل عدم تمایل NVIDIA به این بخش ترغیب شده است.

نظر شما چیست؟ منتظر نینتندو سوییچ ۲ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
lovenokia

ممنون از پوشش این خبر

به نظرم با آمدن GPU AMD انقلابی در بازی های موبایل رخ بده و سطح گرافیکیشون به سطح کنسولی نزدیک تر بشه .
شاید اگزینوس با این GPU خودشو بالا ببره ولی هنوز مشکل بهینه نبودن رو داره .

online_wireless

تا زمانی که به بازار نیومده و تو واقعت دست کارشناسان تست نشه اصلا نمیشه نظر قطعی داد، درسته که amd شناخته شده هست و قوی ولی چون سامسونگ همیشه سابقه اش افتضاح بوده تو بحث gpu در اگزینوس پس باید فقط منتظر ماند تا زمان این قضیه رو روشن کنه.

Mahdi

خب این پردازنده با پردازنده موبایلی فرق داره چون ممکنه در اون صورت بتونن واسش شبیه ساز رو گوشی سامسونگ بسازن

online_wireless

خیر اینکه گفتی با پردازنده موبایلی فرق داره و.. کاملا اشتباهه و متوجه داستان نشدی چون دقیقا پردازنده موبایله در واقع این چیپست جدید سامسونگ هست که از پردازنده(cpu) اگزینوس و از gpu ساخت amd استفاده شده و قراره تو پرچمداران سامسونگ استفاده بشه و تفاوتش در این هست که سامسونگ دیگه بجای استفاده از gpu مالی از gpu ساخت amd استفاده میکنه.

Mahdi

شما اصلا پست رو خوندی ؟ یه جا نوشته پردازنده این کنسول از cpu سامسونگ و گرافیک amd استفاده شده و بعدش اومده بنچمارک های اگزینوس ۱۰۰۰ رو با اسنپ ۸۶۵ مقایسه کرده اصلا هم نگفته پردازندش متفاوت از اگزینوس ۱۰۰۰ هست منم گفتم فرق داره باهاش ، شما هم یه چیزی میگی🙂

online_wireless

من که برام واضحه ولی مثل اینکه بازم متوجه نشدی منظور رو نظر من رو هم متوجه نشدی من گفتم که از cpu اگزینوس استفاده کرده ولی بجای استفاده از گرافیک مالی اومده از گرافیک amd جدید استفاده کرده و تفاوتش تو اینه. در حقیقت اگزینوس 1000 که حرفشو زده متشکل از cpu اگزینوس ساخت سامسونگ و گرافیک ساخت amd هستش

Mahdi

فکر کنم متوجه نشدی پردازنده اگزینوس ۱۰۰۰ قراره از گرافیک amd استفاده کنه و بنچمارک هاشم اومده

Mahdi

نینتندو دوستان آماده بازی در یخبندان باشید چون سوییچ+اگزینوس مشکل شما رو از داشتن بخاری قابل حمل حل میکنه

online_wireless

مگه من غیر این گفتم؟! تو اصلا پیام های منو نخوندی یا دقتت تو خوندن پیام فوق العاده پایین بوده من تو پیام قبل نوشتم اگزینوس 1000 که حرفشو زده متشکل از cpu اگزینوس ساخت سامسونگ و گرافیک ساخت amd هستش این یعنی چی بنظرت؟ خب پسر خوب منم گفتم اگزینوس 1000 از گرافیک amd استفاده کرده. لطفا پیام ها خوب و کامل مطالعه کن

Mahdi

بزار یه چیزو برات روشن کنم
اگزینوس۱۰۰۰ : cpu سامسونگ گرافیک amd
پردازنده سوییچ۲ : cpu سامسونگ گرافیک amd
بعدش تو اومدی میگی از گرافیک amd به جای مالی استفاده میکنه خب عزیز من هر دوتاش میشه گرافیک amd هم پردازنده s21 و هم سوییچ۲ ، من غیر از این چیزی گفتم ؟
فقط ادامه دادم و گفتم باید با هم فرق داشته باشن یه جاهایی تا نشه شبیه سازیش کرد

Mahdi

تازه هنوز معلوم نیست اس۲۱ از گرافیک amd استفاده کنه و هر دوتاش یه حدسه

Milad7

الفاتحه ….

MohammadFarhaadi

امیدوارم اینکار رو نکنه چون نیمتندو از همچین تصمیماتی همیشه ضربه خورده مثل استفاده از تگرا!مثل بچه آدم از چیپست قویتر و بهینه تر استفاده کن.در ضمن اگر قرار بر استفاده از این این چیپست باشه مطمئنا نسخه سفارسی خواهد بود و متفاوت از نسخه های مخصوص موبایل پی با موبایل مقایسه نکنید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)