حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حمایت ویژه چینی ها از هواوی در آمار چارک اول سال ۲۰۲۰ مشهود است

نوشته

3 سال قبل | 28 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، هواوی

شاید هواوی در دیگر بازارهای دنیا به مشکل بخورد و در بازار امریکا هم مدت‌هاست که اصلا به رویش باز نشده اما این دلیل نمی شود که چین یعنی بزرگترین بازار موبایل دنیا به آن ها پشت کند. باید بگوییم که حمایت ویژه چینی ها از هواوی در آمار چارک اول سال ۲۰۲۰ مشهود است.

حمایت ویژه چینی ها از هواوی

با این که چهار روز پیش در ترنجی خواندیم آیفون ۱۱ پرفروش ترین گوشی بازار چین پس از ۷ ماه متوالی است اما این به آن معنا نیست که این برند امریکایی در مجموع هم در بازار چین حرف زیادی برای گفتن دارد. در مقابل هواوی به شدت سهم خود را از بازار کشورش افزایش داده است.

در حالی که هواوی در سال ۲۰۱۹ موفق به تصاحب ۳۵.۵ درصد سهم بازار شده بود حالا این شرکت با وجود کاهش تعداد فروش اما سهم خود را در بازار افزایش داده و به ۴۲.۶ درصد رسیده است.

حمایت ویژه چینی ها از هواوی

حمایت ویژه چینی ها از هواوی

امروز جدیدترین گزارشی که توسط IDC منتشر شد، نشان داد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بازار گوشی های هوشمند چین تقریبا 66.6 میلیون دستگاه فروش داشته است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 20.3٪ کاهش نشان می دهد.

موسسه IDC معتقد است که با توجه به تأثیر اپیدمی ویروس کرونا جدید اگرچه بازار گوشی های هوشمند چین در سه ماهه اول کاهش چشمگیری داشته است، اما در نهایت عملکرد کلی بهتر از حد انتظار بود.

این گزارش نشان می دهد که هواوی با سهم بازار 42.6٪ در جایگاه نخست قرار دارد. VIVO با 18.1٪ و OPPO با 17.8٪ به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. شیائومی با سهم 10.6٪ در رده چهارم قرار گرفت و اپل با سهم 7.6٪ در رده پنجم قرار گرفت.

اوایل ماه مارس، تعدیل قیمت اولیه محصولات پرچمداران و تبلیغ آنلاین برند Honor نیز برای تقاضای مصرف کننده پس از اپیدمی به تدریج رشد کرده است. این سهم بازار کلی هواوی را به حرکت مثبت خود ادامه داده تا صعود خود را به رکورد بالا برساند.

ویوو به پوشش خط تولید آنلاین غنی اعتماد می کند و بازار کانال آنلاین آن در طی اپیدمی به صورت پایدار انجام شد. علاوه بر تمرکز بیشتر در بازار آنلاین، محصولات جدید سری iQOO و Z که در فوریه و مارس به بازار عرضه شدند نیز به سرعت محصولات 5G خود را به بخش قیمتی گسترده تر و گروه کاربر پوشش دادند.

اوپو همچنان به حفظ جایگاه سوم خود ادامه می دهد. این کاهش در مقایسه با نیمه دوم سال 2019 کاهش یافته است. در سه ماهه اول ، عملکرد بازار محصولات سری رنو 3 پایدار بود. این کمک به OPPO برای تثبیت عملکرد بازار 5G قیمت متوسط تا بالا پایان داد.

دوربین پریسکوپی شیائومی Mi 10 Youth Edition

شیائومی Mi 10 Youth Edition

شیائومی با تأثیر اپیدمی بر ظرفیت زنجیره تأمین و سطح موجودی پایین محدود شد. بنابراین باعث شده در نیمه اول سه ماهه اول کمبود خاصی داشته باشد و عملکرد کلی آن را تحت تأثیر قرار دهد. در نیمه دوم سه ماهه اول، از طریق محصولات جدید پرچمدار Xiaomi و Redmi ، تفاوت های بارزتری در تجربه محصول و موقعیت یابی کاربر مشاهده می شود.

آنها به طور مشترک بخش قیمت بیش از حدود ۳۰۰ تا ۴۵۰ دلار را پوشش می دهند، تلاش می کنند تا بازار رده بالا را تحت تأثیر قرار دهند. علاوه بر استحکام پیکربندی محصول، توسعه آینده شیائومی در بازار پرمصرف، نیاز به توجه مستمر به کاربران و کانال های رده بالا و درخواست ها و عملکردهای بلند مدت دارد.

اپل تحت تأثیر این بیماری همه گیر است و زنجیره تأمین مرتبط بیشتر از سایر تولید کنندگان مبتنی بر Android مبتنی بر چین رنج کرده است. از طرف خرده فروشی، کانال های فروشگاه مستقیم اپل سهم بیشتری را نسبت به دیگر تولید کنندگان چینی اندرویدی چین به خود اختصاص داده اند. بسته شدن فروشگاه ها در طول اپیدمی بیشتر بر عملکرد بازار اپل تأثیر گذاشته است. در سه ماهه اول ، اپل تقریباً 5.1 میلیون دستگاه را در داخل کشور به فروش رسانه است.

نظر شما درباره عملکرد هواوی در بازار کشورش چیست؟ فکر می کنید این حمایت ویژه چینی ها از هواوی است یا عملکرد درخشان خود شرکت؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The Destroyer

حتی به خودشون هم رحم نمیکنن… به این میگن اصل دموکرا.سی…
یکی نیست بگه در حال حاضر با پیشرفت فقط هواوی سود خیلی کمتری بهتون میرسه تا این که همه با هم پیشرفت کنن… اما خب دیگه اون داستان را.نت باید یه جا خودشو نشون بده

afsoon

لازم نکرده تو دیگه از سود و چی بهتره واسه مردمی که سی سال اخیر جهش های اقتصادی میکنن بگی .اونا خوب میدونن چی درست هست چی غلط .الکی که اقتصاد دنیا رو تو دست نگرفتن و ابرقدرت نشدن …🙄بازار چین چیزی نیست ک بشه یا رانت یکی رو جلو انداخت و رقابت فوق العاده سختی برند ها با هم دارن .هواوی خعلی وقته رتبه اول فروش چین رو داره چیز جدیدی نیست .

Atta_h

خیلی علاقه به دولت کمونیستی داری نکنه بابات چینیه… اینقدری روی کمونیستا تعصب داری روی کشور خودت نداری شایدم یه نفعی ازشون داری یا یه چیزی بهت میدن

afsoon

کمونیست عالی ترین سیستم هست اگر نبود یک و نیم میلیارد نفر رو به این درجه از رفاه و قدرت و اقتصاد نمیرسوند .کدخدا هم چینه شماها هم باید بهش عادت کنید …..چین محصولات فوق العاده با قیمت فوق العاده .مگه میشه دوستش نداشت🤣

The Destroyer

بله عالی‌ترین سیستم حکومتی که ۲۰ سال پیش در هر نقطه‌ای که مونده بود نابود شد… چون انقدری عقل بشریت به کمال رسیده بود که بفهمه اولا برابر بودن همه در همه‌چیز ممکن نیست و دو این که حتی اگر به فرض هم ممکن باشه این که به خاطرش آدم بکشی و فقط حرف خودتو بزنی درست نیست…

دوست دارم تعریفتو از رفاه بدونم… این که هزینه کارگر انقدر ارزون باشه که همه از همه جای دنیا به امید سود بیشتر پا شن بیان تو چین تولید کنن شد رفاه؟ اونم در شرایطی که اکثریت جامعه قشر کارگر رو تشکیل میدن؟ این که توانایی ارتباط با دنیای اطراف رو نداشته باشی شد رفاه؟

بعدشم هر کی ارزون تر بده میشه سرور دنیا؟ خب اگر این جوری باشه که خیلیا به خاطر ارزون بودن بازار ایران و کم ارزش بودن پول میان ایران خریداشونو میکنن… اگه اینجوری باشه که این سیستم هیچ وقت پایدار نیست چون به زودی هندیا در ارزون ارائه کردن محصولات رکورد میزنن…

همه به این نتیجه میرسن که سیستم دیکتاتوری و کمونیستی نتیجه ای نداره و سعی میکنن مثل اروپای شرقی از شرش خلاص شن بعد اون وقت ما تازه داریم تو ایران ظهور کمونیسم رو میبینیم… تنها شانسی که نسبت به بقیه داریم اینه که تو عصر اطلاعاتیم… و دوره‌هایی که نیازه بگذرونیم برای این که راهمونو به سمت دموکراسی برسونیم کوتاه تر شده…

The Destroyer

بعدشم من اگر نخوام سرورم یه کشور دیکتاتور باشه که همه چی توش فیلتر باشه و اجازه رقابت آزاد رو تا حدود زیادی نداشته باشی باید کیو ببینم؟ بعد جالبه که خود نخبه های چینی پا میشن میرن امریکا و اروپا… پولداراشم میرن کانادا…

david2arc

مشکل این دوستان اینه که تحت تاثیر تبلیغات غربی قرار دارن ولی موازنه به سرعت در حال تغییره و در دو دهه بعد چین و سیستم حکومتی بی ادعاش ، جای دول مدعی امروز رو میگبره، چه خوشمون بیاد چه بدمون بیاد

The Destroyer

همونطوری که موازنه در دهه ۱۹۶۰ – ۱۹۸۰ به سرعت در حال تغییر بود که شوروی جای امریکا رو بگیره همون‌طور هم موازنه در حال تغییره که چین بشه ابر قدرت جهان…

Amir galaxy

بحث ردمی نوت ۷ یادم اومد 🙄

The Destroyer

در آینده جهش بسیار سریعتری رو توسط هندی‌ها میبینیم اما نه با کمونیسم… شوروی هم موقعی که فرو پاشید بیشترین گردش سرمایه رو داشت… سیستم دیکتاتوری عاقبت خوشی نداره و نخواهد داشت… در نهایت به خاطر ذات انسان همه به سمت دموکراسی پیش میرن بعضیا زودتر بعضیا دیرتر…

اتفاقا همین هواوی مثال خیلی بارزی از سیستم رانتی چین هست… به محض این که تحریم شد حکومت چنان پشتش ایستاد که بازار بقیه ۱ ساله داره ضرر میده فقط… هیچ کشوری در تاریخ این کارو نکرده و نخواهد کرد چون بر خلاف چینیا و البته جمهو.ری اسلا.می هیچ کشوری اداره تمام و کمال اقتصادش رو دست دولتش نمیده… نوکیا سقوط شدید کرد و کسی ککش هم نگزید… یاهو با خاک یکسان شد و کسی کاری نکرد… تو بقیه کشورها بخوای پول در بیاری مسئولش خودتی نه دو.لت… اما نه در مورد هواوی اینطوریه و نه در مورد برخی دیگه از شرکت‌های چینی… هواوی خیلی وقته رتبه ۱ فروش چین رو داره اما سعود چندین پله‌ای در سال ۲۰۱۹ که صرفا به خاطر حمایت دولتش بود رقابت سالم نیست… و نداشتن رقابت سالم در یه کشور یعنی فساد… تو برای من فقط یه دلیل بیار که چرا اصلا هواوی باید تجهیزات شنود بفروشه به ایران و اگر این رو آوردی یه دلیل بیار که اگر هم بلایی سرش میاد چرا باید کل حکومت خودشو به آب و آتیش بزنه که هواوی سقوط نکنه… حالا یه برند از صنعت موبایل حذف بشه اصلا به فرض… این همه برند خوب دیگه چینی هستن که جاشو بگیرن… چرا فقط هواوی؟

ali

بهتره یکم مطالعه کنی قبل از چرت و پرت گفتن ، هواوی قطب اصلی اقتصاد چینه ، اقتصاد چین بدون هواوی فلج می شه و دقیقا برا اینه که امریکا به دلیل جنگ تجاری با چین این شرکت رو تحریم کرده و هدفش فقط ضربه به اقتصاد چینه ، اما خوشبختانه افراده زیادی به خاطر کیفیت ساخت بالا که هیچ برند دیگه ای نداره چه با تحریم چه بدون اون انتخاب اولشون هواوی هست و البته تحریم رو هم می شه راحت دور زد و تمام نرم افزار های گوگل رو راحت ریخت رو گوشی .

The Destroyer

شما برو تلگر.ام ناظر کارت داره…

afsoon

🤣فقط اونجایی که یه شغل بیکار جهان سومی داره در مورد رانت و چیکار باید کرد که سود بیشتری کسب کنه 🤣🤣🤣نصف شبی خندوندی منوو ..رانت اونم تو کشور چین؟ 🙄🤣کوچکترین رانت یا اختلاس مساوی با مرگ ..الکی که اقتصاد دنیا نشده .

Atta_h

نه دیگه مطمعن شدم زیر سرت بلند شده فقط مواظب باش این چینیا ولت نکنن به امون خدا

Dr.Nazer

افسون جان دیگه اینجاست که مجبورم بگم خ‌فه شو!
به‌جای بحث‌های بی‌پایان و اتلاف وقت به همین یک جمله‌ی کوتاه بسنده می‌کنم…

The Destroyer

نه اتفاقا حرفی که داری رو بزن… چون اکثرا میزنن جاده خاکی

The Destroyer

باشه من اصلا بیکار جهان سومی…
تو که با کار جهان اولی هستی حتی نمیدونی اوضاع کشوری که دوستش داری چجوریه… میگی کمونیسم منسوخ شده بهترین شیوه حکومت‌داریه… بت ساختی از چین و چینی… دمت گرم حالا که انقد دوست داری پا شو برو چین مارو هم راحت کن… قطر چرا؟ چین به اون خوبی…

The Destroyer

تازه ایرانیا رو هم از اونجایی که دوست و خواهرن راحت راه میدن…

نظرات تخصصی کارشناس های حقوقی و سیاسی جالبه خیلی جالبه
تو هر زمینه ای خودمون رو دانای مطلق میدونیم و با اعتماد به نفس میایم جوری درباره ی بحث اظهار نظر میکنیم که هرکی ندونه فکر می‌کنه سالیان متمادی در این عرصه سمت و پست و مقامی داریم و از ریز به ریزه سیاست و اقتصاد در ابعاد مختلفش با خبریم.
وقتی میخوای صدای کسی رو در بیاری و وادار به حرکتش کنی فقط کافیه پا بذاری رو نقطه ضعفش 👌
تو هر شرکت و کمپانیه سرشناسی شاید بالغ بر صدها نفر کارشناس و مدیر در حوزه های مختلف وجود داره که اونا بهتر میدونن چجوری باید در شرایط خاص و حساس، راهبرد و رویکرد آینده ی شرکت رو کنترل و آنالیز کنن چون آگاهی و تجربه اش رو دارن.
از زمانی که آمریکا جنگ تجاری همه جانبه رو علیه چین شروع کرد ، انتظار می‌رفت که چین هم به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا در قبال این حرکت آمریکا سکوت نکنه و دست به سینه نشینه . مردم و دولت چین هم همیشه ثابت کردن که تو بحران ها پشت همدیگه هستن . مطمئناً وقتی خودجوش دارن از هواوی حمایت میکنن نشونه ی اینه که می‌خوان در زمینه تکنولوژی هم مثل سایر پیشرفت های پزشکی ، نظامی و دفاعی که داشتن سطح وابستگی و متکی بودن به غرب رو کاهش بدن و به خودکفایی برسن .
دیرو زود داره ولی سوخت و سوز نداره.
هواوی هم وقتی میبینه ملت و دولتش دارن ازش حمایت میکنن برای جبران مافات و ادای دین ، تسهیلاتی رو بهشون اختصاص میده مثل کاهش قیمت و در دسترس بودن محصولاتش به صورت آنلاین و فروشگاه های فیزیکی اعم از موبایل/تبلت/لپ تاپ/گجت های پوشیدنی و لوازم جانبی در بازار مادری نسبت به کشورهای خارجی و خدمات پس از فروش قوی ، خدمات مطلوب نرم افزاری و سخت افزاری و مخابراتی و غیره.
همه ی این موارد دست به دست هم دادن که چنین موفقیتی حاصل بشه.

pooria

من در جواب به اون دوست روانیمون که اینقد از چین تمجید میکنه دوست دارم بگم من این چند تا کشور رو کلا از دنیا جدا میبینم : کره شمالی، چین، جمهوری اسلامی، روسیه، ونزوئلا

ali

البته تنها همایت مردم چین نبوده من خودم ۳ تا میت ۳۰ و یدونه p40 pro خریدم ، خوب فروش می ره ایران چون اینجا رسمی وارد نمی شه سریع فروش می ره ، کاش نمایندگی هواوی عملکرد فعال تری داشت متعصفانه گوشی های جدید شو وارد نمی کنه نمایندگی های ایران و مردم ایران از دسترسی رسمی به بهترین گوشی های جهان محروم اند .

😂😂
ای خداااااا
روحو روانمو شاد کردی
یاده چالتون افتادم
“من خودم ۳ تا میت ۳۰ و یدونه p40 pro خریدم” البته قبلشم بلک شارک ۱ و ۲ ، می ۸ و می ۹ اکسپلورر و میت ۲۰ بود👌🤣
حالا با این همه پرستیژ اینارو کجارو دلم بذارم؟؟
«همایت» حمایت
«متعصفانه» متأسفانه

online_wireless

کاش تحریم ها از هواوی برداشته بشه تا رقابت بیشتر بشه بین برندها و هرچی این رقابت بیشتر و نزدیکتر باشه اخرش به نفع ما مصرف کننده ها میشه.

online_wireless

ولی واقعا فروشش تو چین خیلی عالی بوده با این امارها حتی با توجه به مشکلاتی که براشون بوجود اومده.

Milad7

حمایت از کالای داخلی =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)