حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو ۱۳ مدل ۲۰۲۰ با کیبرد جدید رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، لپ‌تاپ

زودتر از آنچه انتظار می رفت، اپل مک بوک پرو ۱۳ مدل ۲۰۲۰ را با صفحه کلید جدید Magic Keyboard رسما معرفی کرد. این دستگاه دارای پردازنده های جدید نسل دهم اینتل است و قیمت آن از ۱۲۹۹ دلار شروع می شود. از یک منظر این یک آپدیت جزئی برای مشخصات موجود در مک بوک پرو ۱۳ اینچی است، از نگاه دیگر اما همچنین این نشانگر پایان یک دوره است یعنی اپل دیگر هیچ لپ تاپ جدیدی را با مکانیسم Butterfly Keyboard که بسیار ناسازگار بود به فروش نمی رساند.

مک بوک پرو ۱۳ مدل ۲۰۲۰

اپل نسبتا عجله دارد تا صفحه کلید با مکانیسم پروانه ای را از ترکیب خارج کند. مک بوک پرو ۱۶ اینچی که نوامبر سال ۲۰۱۹ معرفی شد و پس از آن نسخه جدید مک بوک ایر با صفحه کلید برمبنای مکانیسم Magic یا همان Magic Keyboard در ماه مارس گذشته معرفی شد. اپل در مدت زمان شش ماه، کلیه لپ تاپ خود را با مدل های دارای کیبورد هایی با قیچی بهتر، تعویض کرده است. این مقایسه را با پنج سالی که صرف تلاش برای ایجاد مکانیزم صفحه کلید پروانه ای از سال 2015 (اکنون قطع شده است) داشته باشید.

شاید از نظر ظاهری نتوانید تفاوت بین Magic Keyboard و Butterfly Keyboard را بگویید اما اپل برای راحتی شناخت کیبرد جدید، در بخش کیبردهای جهت‌نما تغییری ایجاد کرده است. همانطور که می بینید کیبرد جادویی آن ها با چهار کلید جهت‌نما یک اندازه ارایه می شود در حالی که نمونه پروانه ای کلیدهای چپ و راست بزرگتری داشت. با دقت به این نکته می توانید متوجه شوید که کدام کیبرد در مقابل شماست.

مانند جدیدتری مک بوک درو، اپل در اتصالات به کانکتورهای Thunderbolt 3 / USB-C روی آورده است که در مجموع دو یا چهار مورد آن (به علاوه جک هدفون) وجود دارد. Touch Bar در کنار یک حسگر اثر انگشت Touch ID و یک کلید Esc واقعی قرار دارد.

حافظه RAM مک بوک پرو ۱۳ اینچ مدل ۲۰۲۰ را می توان به ۳۲ گیگابایت ارتقا داد و می توان حافظه داخلی SSD را تا ۴ ترابایت سفارش داد. اپل می گوید پردازنده های نسل ۱۰ اینتل از حالت توربو تا 4.1 گیگاهرتز بهره می برند و گرافیک جدید Intel Iris از نمایشگر خارجی Pro Display XDR با وضوح کامل 6K پشتیبانی می کند.

قیمت نسخه پایه مک بوک پرو ۱۳ مدل ۲۰۲۰ برابر ۱۲۹۹ دلار است که با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه است و از مدل های 128 گیگابایتی در مدل های قبلی بیشتر است. متاسفانه این نسخه فاقد پردازنده نسل ۱۰ اینتل است و با ۸ گیگابایت رم شروع می شود. ارتقا به ۱۶ گیگابایت رم با ۱۰۰ دلار در دسترس است این در حالی است که اپل پیش از این برای این ارتقا حافظه ۲۰۰ دلار دریافت می کرد!

به دنبال کم بودن حاشیه های نمایشگر ۱۶ اینچی مک بوک پرو، شایعاتی وجود داشت مبنی بر این که این صفحه نمایش با چیزی نزدیک به ۱۴ اینچ بزرگتر می شود اما به نظر نمی رسد که اینجا اتفاق بیفتد. اپل می گوید این صفحه نمایش ۱۳ اینچی می تواند به 500 نقطه از روشنایی برسد و از طیف گسترده ای رنگ P3 پشتیبانی کند.

نظر شما درباره مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

دوستان عزیز یه سوال دارم خواهشمندم جواب بدید شنیدم دوربین پیکسل فقط واسه آدم حالت پرتره داره ، حقیقت داره؟؟

نه عزیزم اینجور به نظر نمیرسه
✔️https://ai.googleblog.com/2019/12/improvements-to-portrait-mode-on-google.html?m=1
✔️https://www.google.com/amp/s/9to5google.com/2019/12/16/pixel-4-portrait-mode/amp/
✔️https://www.google.com/amp/s/www.engadget.com/amp/2019-12-17-google-ai-pixel-4-portrait-mode.html
✔️https://www.google.com/amp/s/www.androidauthority.com/google-pixel-3-portrait-mode-930245/amp/

Milad7

خوبه ولی یکم قیمت گذاریش تنده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)