حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش آزادسازی سهام عدالت در سایت Samanese.ir به صورت تصویری

دیروز درباره سایت سهام عدالت برای چک کردن شامل شدن یا نشدن برای شما نوشتیم. اگر شما مشمول سهام عدالت باشید می توانید که آن را آزاد کنید و قابل معامله شود. ما در این مطلب می خواهیم آموزش آزادسازی سهام عدالت در سایت Samanese.ir به صورت تصویری و مرحله به مرحله را برای شما داشته باشیم.

آموزش آزادسازی سهام عدالت

بسیار خوب، همه چیز خیلی ساده است و فقط کمی زمان نیاز دارد. ما مرحله به مرحله مواردی را که نیاز دارید بدانید برای شما اینجا آماده کرده ایم.شما برای مطلع شدن از اخبار بیشتر می تواند در کانال ترنجی (Toranji@) عضو شوید.

ورود به سایت سهام عدالت Samanese.ir

از آنجا که فرایند دریافت این سهام کمی طولانی بود، کسانی که در دولت نهم موفق به ثبت نام شده و در شمول قرار گرفتند، نیز عموما امروز بدرستی از وضعیت شمول یا عدم شمول خود اطمینان ندارند. برای آگاهی از این موضوع باید به سامانه www.samanese.ir رجوع شود. در صفحه اول دو گزینه مطرح می‌شود که در ابتدا باید انتخاب گزینه اول «ورود به سامانه» انتخاب شود.

پس از کلیک کردن گزینه فوق صفحه جدیدی باز می‌شود که در آنجا باید با تیک زدن گزینه «مطالب فوق را مطالعه نموده و می‌پذیرم»، گزینه «ادامه» کلیک شود.

پس از آن صفحه جدیدی باز می‌شود که با درج کدملی و کد امنیتی مطابق تصویر درج شده گزینه «ادامه» برای مشاهده اطلاعات به صورت کامل و یا گزینه «استعلام سریع» برای استعلام فوری مشمول یا عدم مشمول بودن سهام عدالت انتخاب شود.

بسیار خوب، اگر شما مشمول سهام عدالت شوید اینجا مشخص می شود. اگر مشمول باشید، برای آزادسازی سهام عدالت باید مراحل زیر را طی کنید:

آزادسازی سهام عدالت

اینجا با انتخاب استعلام سریع افراد خواهید توانست از وضعیت مشمول بودن خود در سهام عدالت مطلع شوید. گزینه “ادامه” برای مشاهده اطلاعات به صورت کامل است.

۱- پس از انتخاب گزینه “استعلام سریع” نام پدر را از بین سه گزینه موجود انتخاب کنید. این روش برای اطمینان از صحت اطلاعات شما به صورت سریع و مناسب برای همه قشر افراد است و اطلاعات بعدی را هم باید به همین صورت وارد کنید.

۲- سال تولد خود را از بین گزینه های نمایش داده شده انتخاب کنید.

۳- شماره شناسنامه خود را انتخاب کنید.

۴- در این مرحله اطلاعاتی که انتخاب کرده اید به صورت یکجا نمایش داده می شود، در صورت صحت آن ها؛ تایید کنید.

۵- وارد داشبورد سهام عدالت می شوید و گزینه های زیر را خواهید دید و باید گزینه آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کنید.

۶- در این مرحله توضیحاتی درباره مرحله آتی که “روش آزادسازی سهام عدالت است را خواهید دید. گزینه “ادامه” را انتحاب کنید.

۷- فروش سهام عدالت چگونه است؟ تفاوت روش های آزاد سازی سهام عدالت

روش اول: استفاده از روش سهام داری مستقیم یعنی می توانید سهام عدالت را بفروشید.

بر اساس آن تعدادی از سهام ۳۵ شرکت بورسی به شما تخصیص پیدا می‌کند و به ازای سهام شرکت‌های غیر بورسی سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را نیز دریافت خواهید کرد.

در چنین حالتی سهام عدالت بعد دو ماه از تاریخ درخواست، در سامانه سجام قابل مشاهده خواهد بود و می‌توانید آن را از طریق کارگزاری‌ها بفروشید یا نزد خودتان نگه دارید. در این مدت می‌توانید برای دریافت کد بورسی اقدام کنید تا امکان فروش سهام تان را در بورس داشته باشید.

اگر افراد گزینه آزاد سازی به روش مستقیم را انتخاب کنند دو ماه بعد از ثبت درخواست می توانید با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) از تعداد سهام تخصیص یافته شده نزد شرکت‌های سهام عدالت مطلع شوید.

شایان ‌ذکر است بهره‌ مندی از خدمات قابل‌ارائه ازجمله ایجاد امکان معامله‌پذیری سهام تخصیص‌یافته در آینده منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت در مراکز تعیین‌شده می‌باشد. پس لازم است اگر تا کنون در سامانه سجام ثبت نام نکرده اید با مراجعه به سایت سجام مراحل ثبت نام الکترونیکی را انجام و برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

برای ثبت درخواست ۳۰ روز به افراد فرصت داده شده است به همین جهت توصیه می ‌شود با مطالعه، درخواست خود را ثبت کنند زیرا اگر پشیمان شوند و بخواهند سهام خود را بازگردانند مشمول پرداخت مالیات می ‌شوند.

روش دوم: استفاده از روش سهام داری غیرمستقیم یعنی سهام عدالت غیر قابل فروش می شود.

در این صورت شما سهام عدالتتان را در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی قرار می‌دهید. در این حالت امکان انتقال سهام عدالت به شخص دیگری وجود نخواهد داشت و شما همچنان صرفا باید به سود سالانه سهامتان بسنده کنید. باید توجه داشته باشید، آنطور که در سامانه سهام عدالت اعلام شده، شما صرفا یک بار امکان انتخاب یکی از این دو روش را دارید و در صورتی که روش دوم را انتخاب کنید، دیگر نمی‌توانید سهامتان را بفروشید.

در صورت انتخاب گزینه آزاد سازی به روش غیر مستقیم ، مالکیت و مدیریت سهام عدالت شما از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی ساماندهی می شود و شما حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهید داشت. با این تفویض اختیار، سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت متعلق به شما توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد.

سهام مزبور در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (70%) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی (30%) ساماندهی خواهد شد.

اینجا به صلاح‌دید خود گزینه مناسب برای خود انتخاب کرده و “ثبت و ادامه” را می زنید.

اگر گزینه “استفاده از روش سهام داری مستقیم” را انتخاب کنید، مراحل زیر را دنبال می نمایید.

تفاوت روش های آزاد سازی سهام عدالت

تفاوت روش های آزاد سازی سهام عدالت

۸- در این مرحله با اعلام کدملی و شماره تلفن شما، در صورت صحت اطلاعات باید “تایید و ادامه” را بزنید.

۹- کد ارسال شده توسط پیامک به موبایل خود را وارد کنید.

۱۰- اینجا گزینه ثبت نهایی انتخاب را بزنید و تمام.

اما اگر گزینه “استفاده از روش سهام داری غیرمستقیم” انتخاب شود هم مشابه همین مراحل را پیش خواهید رفت.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خب بعد که مستقیم در اختیار خودمون قرار گرفت باید چطوری بفروشیم؟ من کد بورسی دارم ولی سر رشته ای ندارم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)