حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع گوشی تاشو هواوی مشابه با گلکسی فولد اما بهبودیافته‌تر منتشر شد

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | حق اختراع، هواوی

زمانی که هواوی میت ایکس رسما معرفی شد من راه حل هواوی را خیلی بیشتر از راه حل سامسونگ گلکسی فولد دوست داشتم. هر چند این طرح بدون ایراد هم نیست اما واقعا منطقی تر به نظر می رسید. در حالی که مدیر عامل هواوی گفته بود طرح گلکسی فولد جز طرح‌های اولیه هواوی بوده که به دلیل مناسب نبودن، آن را کنسل کرده اند اما امروز می بینیم که حق اختراع گوشی تاشو هواوی مشابه با گلکسی فولد اما بهبودیافته‌تر منتشر شد.

حق اختراع گوشی تاشو هواوی

هواوی و سامسونگ دو نوع متفاوت از فرم فکتور تلفن قابل تاشدن را دارند اما پرونده ثبت اختراع کشف شده توسط LetsGoDigital نشان می دهد هواوی در مورد فرم فکتور سامسونگ در حال فکر کردن است.

گوشی های تاشو هواوی Mate X و Mate XS دارای صفحه نمایش هایی با اندازه تبلت هستند که می توانند به صورت نصف تاشوند شوند و نیمی از این صفحه نمایش روی بخش تاشده به صورت نمایشگر تلفن های هوشمند استفاده می شود. در همین حال، گلکسی فولد دارای صفحه نمایشی در قسمت بیرونی است، اما با بازکردن دستگاه، صفحه نمایش جداگانه ای به اندازه یک تبلت را در داخل نشان می دهد.

با این حال، حق ثبت اختراع تلفن تاشو هواوی که توسط LetsGoDigital مشاهده شده است یک دستگاه به سبک Galaxy Fold را نشان می دهد و در صورت باز شدن صفحه نمایش تبلت و در صورت بسته بودن صفحه نمایش جداگانه گوشی هوشمند در خارج را دارد.

حق اختراع گوشی تاشو هواوی

حق اختراع گوشی تاشو هواوی

البته تفاوت عمده ای بین ثبت اختراع هواوی و گوشی تاشو گلکسی فولد وجود دارد و این واقعیت این است که دوربین اصلی در طراحی هواوی در همان صفحه نمایش گوشی های هوشمند است. این بدان معناست که در حالت بسته به دوربین سلفی جداگانه احتیاج ندارید و خب همچنین اینکه متأسفانه، همچنین نشان می دهد که برای گرفتن از دیگران باید به حالت تبلت بروید.

این یک رویکرد جالب است، اما به نظر می رسد معقول تر اضافه کردن یک ناچ برای دوربین های سلفی است تا اینکه مجددا محل اصلی دوربین را به عقب منتقل کنید. همچنین شایان ذکر است که صفحه نمایش بیرونی به دلیل قرار گرفتن دوربین در کنار آن، در مقایسه با نمایشگرهای سنتی موبایل ها بسیار باریک به نظر می رسد.

هر چند می دانیم که پرونده های ثبت اختراع لزوما به محصولات تجاری تبدیل نمی شوند. بنابراین این فقط می تواند موردی باشد که شاید هرگز تولید نشود.

نظر شما چیست؟ بهترین نوع گوشی جمع شونده (حال تاشو یا رول شونده) چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

هنوز معلوم نیست این شکلی بسازه ولی اگه بسازه مسخره خاص و عام میشه چون طرح فلد رو ناقص میدونست البته گلکسی فولد هم نواقصی داشت ولی من تاشدن فولد رو بیشتر قبول دارم

smartiz

یکی از سایتهای سفارش از چین قیمتشو زده بود 72 میلیون نسخه mate xs!!

یه گوشی از هواوی با صفحه نمایش ۶.۶۳ اینچ از نوع LCD با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز/شارژر ۲۲.۵ وات/باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر/ حسگر اثر انگشت جانبی و کایرین ۸۲۰ در دست توسعه هستش.

میگم شما
و اقای عطایی مطلبی درمورد میت چهل بزارین…
یه قاب ازش لو رفته…
یه عکس هم است که دو سنسور 50 و یکی دیگه هم بزرگ ساین لنز و یه لنز 5x پریسکوپی.

#Meizu
سنسور اصلی میزو ۱۷ , imx 686 سونی هست به همراه حلقه ی فلش LED معروف میزو و یه سنسور تشخیص عمق سه بعدی هم داره که عملکردش در محتوای AR قابل توجه هستش و مات شوندگی بهتر پس زمینه در تصاویر پرتره هم فراهم میکنه
✓http://uupload.ir/files/bqum_img_20200429_162709.jpg
و دعوتنامه ی رویداد معرفی میزو ۱۷
✓http://uupload.ir/files/fehv_img_20200429_163553.jpg

بین برندهای چینی ؛ واردات هواوی که خب تکلیفش با بازار ایران مشخصه و مشکلی نداره . شیائومی/ردمی/پوکو/وان پلاس هم از طریق سایت های مختلف میشه سفارش داد . اوپو/ویوو و ریلمی هم با كمی سختی و دردسر میشه تهیه کرد اما برندهایی مثل زد تی ای/نوبیا/میزو/لنوو به شدت نایابن مگر اینکه مستقیم از چین تهیه بشه یا اینکه یه راه ارتباطی قابل اعتماد از ایران به چین موجود باشه که بشه گوشی رو بهش سفارش داد و اینکه این گوشی ها پشتیبانی نرم افزاریشون تو ایران خیلی ضعیفه به خصوص میزو چون جا افتاده نیست و همچنین بعیدم نیست در رجیستری و هماهنگی با اپراتورهای ایران با مشکل مواجه نشه.

Faraz

گلگسی فولد اتفاقا یک گوشی تاشو بسیار بهتر از هواوی بود هواوی همون صفحه اصلی که آسیب پذیر هم بود به بیرون خم میشد ولی فولد همون صفحه به داخل خم میشد و احتمال آسیب دیدگیش کم تر بود نسبت به هواوی …چه چیزایی میگین راه حل هواوی کجا بهتر بود!!!

m.b

🙄 باز شروع شد… 🙆‍♂️🤦‍♂️

Milad7

فعلا که چیز خاصی مشخص نشده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)