حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آغاز تولید تراشه ۵ نانومتری سامسونگ به زودی

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

حدودا یک سال پیش بود که در ترنجی خواندیم چیپست ۵ نانومتری EUV سامسونگ کاملا توسعه یافته است. همچنین گفته شد که سه ماه بعد چیپست ۵ نانومتری سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ از راه می رسند. به این ترتیبت است که مدت زیادی اخبار آن را می شنویم اما نمی‌بینمش ولی خبر خوب اینکه آغاز تولید تراشه ۵ نانومتری سامسونگ به زودی انجام می شود.

آغاز تولید تراشه ۵ نانومتری سامسونگ

چیپست های ۵ نانومتری

چیپست های ۵ نانومتری

پنج سال پیش سامسونگ اعلام کرده بود که می تواند بدون مشکلات زیادی شروع به ساخت تراش های ۵ نانومتری کند. سال گذشته، این شرکت شروع به کار بر روی توسعه نودهای (گره‌های) فرآیند ۵ نانومتری کرد و اوایل سال جاری این شرکت سرمایه گذاری در خطوط تولید ۵ نانومتری را آغاز کرد. با این حال اوایل این ماه گزارش شده بود که COVID-19 باعث شده است تا برنامه سری سامسونگ برای تولید انبوه تراشه های ۵ نانومتری سامسونگ، عیب جدی داشته باشد.

سامسونگ اوایل امروز نتایج مالی خود را برای چارک ابتدایی سال ۲۰۲۰ اعلام کرد و در بخشی از این اطلاعیه ذکر شده است که این شرکت قصد دارد تا تولید انبوه تراشه های ۵ نانومتری را در چارک دوم سال ۲۰۲۰ که اکنون تقریبا در نیمه آن هستیم، را با استفاده از فرایند EUV  یا Extreme Ultraviolet خود آغاز کند. این یک خبر دلپذیر است زیرا کارشناسان صنعت انتظار داشتند غول نیمه هادی کره جنوبی نتواند تولید انبوه تراشه های 5 نانومتری را تا سه ماهه چهارم سال جاری آغاز کند.

گزارش شده است که سامسونگ می تواند تولید تراشه های Ampere مبتنی بر 5 نانومتر برای Nvidia را آغاز کند. انتظار می رود این برند GPUهای بعدی خود را در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه کند. با این حال، بسیاری نیز به وضعیت COVID-19 بستگی دارد و ممکن است تأخیرهای بیشتری به وجود بیاید. سامسونگ همچنین در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که تمرکز خود را بر توسعه فرآیند ۳ نانومتری مبتنی بر GAAFET امسال آغاز خواهد کرد.

نسل بعدی چیپست های Exynos (سیستم در تراشه) برای گوشی هوشمند پرچمدار سامسونگ احتمالا از فرآیند ساخت ۵ نانومتر EUV استفاده می کند. انتظار می رود پردازنده های نسل بعدی اپل و Qualcomm مبتنی بر فناوری 5 نانومتری TSMC باشند.

سامسونگ در بازار نیمه هادی با شرکت تایوانی TSMC رقابت می کند. TSMC قبلا تولید انبوه 5 نانومتر Apple A14 را برای سری آیفون ۱۲ آغاز کرده است. این شرکت کره جنوبی می خواهد TSMC را شکست دهد زیرا می تواند سفارشات تراشه ای مانند اپل و کوالکام را که هم اکنون در حال تولید تراشه هستند به TSMC بفروشد.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه های ۵ نانومتری سامسونگ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عاشقتم ۵نانمتر

Milad7

افتضاح بعدی ؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)