حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلیغات درون واتس اپ اضافه خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | پیام رسان

نمی دانم از چه زمانی کاربر واتس اپ شدید اما این پیام رسان همیشه برای من به عنوان یک بک‌آپ در کنار پیام رسان اصلی حضور داشت. پیش از اینکه واتس اپ توسط فیسبوک خریداری شود این پیام رسان رایگان نبود و برای عضویت یک‌ساله باید فقط ۱ دلار می پرداختید. البته که مبلغی نیست و تقریبا رایگان به شمار می رود اما به صورت تکنیکی رایگان نبود. فیس بوک این پیام رسان را با مبلغ هنگفت ۱۶ میلیارد دلار خریداری کرده و حالا که ۲ میلیارد نفر کاربر دارد شاید نمی تواند وسوسه نمایش تبلیغات را از ذهنش دور کند. به این ترتیب احتمالا تبلیغات درون واتس اپ اضافه خواهد شد.

تبلیغات درون واتس اپ

واتس اپ

واتس اپ

مدتهاست که فیس بوک درباره تبلیغات در واتس اپ فکر می کند. طبق جدیدترین گزارش ها این شرکت هنوز در حال جستجوی راه هایی است، اگرچه طی چند ماه گذشته چندین بار شکست خورده است.

واتس اپ یک سرویس پیام رسان آنی آنلاین است که توسط میلیاردها کاربر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، این برنامه به راحتی به اینجا نرسید. همانطور که بالاتر گفتیم این برنامه دارای هزینه اشتراک بود که بعدا با یک سال آزمایش رایگان به قیمت سالانه ۱ دلار در دسترس قرار گرفت.

اما با شروع شرکت به لغو اشتراک برای کاربران معمولی تصادفی، این تغییر کرد. و در آخر اینکه در اوایل سال ۲۰۱۶ برای کلیه کاربران موجود و همچنین کاربران جدید کاملا رایگان شد در بین، فیس بوک واتس اپ را در سال ۲۰۱۴ با ۱۶ میلیارد دلار خریداری کرد. از آن زمان، گمانه زنی هایی در مورد چگونگی کسب درآمد غول اجتماعی از بستر تازه خریداری شده وجود دارد. وقتی برنامه کاملاً رایگان شد، حتی این گمانه‌زنی‌ها شدیدتر شد.

تبلیغات واتس اپ در Status

سپس گزارشی در اواخر سال ۲۰۱۸ در مورد فیس بوک منتشر شد تا آگهی هایی را در بخش Status واتس اپ ارائه دهد. به دنبال آن، گزارش دیگری در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد می کند تبلیغات فقط پس از ادغام همه پیام رسان های فیس بوک از جمله اینستاگرام و مسنجر به واتس اپ می آیند.

اما این ممکن است به زودی اتفاق نیفتد چون FTC ایالات متحده (کمیسیون تجارت فدرال) در حال بررسی تحقیقات ضد انحصاری در فیس بوک است. بنابراین تنها پس از عبور از آن موانع، تبلیغات در واتس اپ ممکن است به واقعیت تبدیل شود. تا آن زمان، بیشترین استفاده از آن بدون آگهی باقی می ماند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید واتس اپ را با تبلیغات تحمل کنید؟ در حال حاضر اینستاگرام را که تحمل می کنید!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AAAA_.reza._AAAA

Noooooo

Milad7

گل بود به سبزه هم اراسته شد…. تبلیغات اضافه کنه افتضاح میشه

Milad7

واتس فقط برای تماس خوبه و گروه خانوادگی… 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)