حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ سومین برند بازار موبایل هند باقی ماند، شیائومی اول و ویوو دوم

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

به نظر می رسد همان اتفاقی که در بازار چین برای سامسونگ افتاد، در بازار هند هم در حال تکرار است. سامسونگ از رتبه اول بازار چین به خارج از ۵ برند برتر سقوط کرد و همین اتفاق در هند هم در حال وقوع است. سه ماه پیش برای شما نوشتیم که عبور ویوو از سامسونگ در هند در چارک چهارم سال ۲۰۱۹ و سقوط برند کره ای به رتبه سوم اتفاق افتاد. با انتشار آمار چارک اول سال ۲۰۲۰ باید گفت که سامسونگ سومین برند بازار موبایل هند باقی ماند. به این ترتیب شیائومی اول و ویوو دوم این بازار هستند.

سامسونگ سومین برند بازار موبایل هند

 

سامسونگ سومین برند بازار موبایل هند

سامسونگ سومین برند بازار موبایل هند

سامسونگ زمانی بزرگترین برند هوشمند هند بود اما در سال ۲۰۱۷ به شیائومی باخت. در سه ماهه اول سال 2020 این شرکت به مقام سوم سقوط کرد و راه را برای Vivo به عنوان دومین برند بزرگ تلفن های هوشمند کشور باز کرد. شیائومی هنوز به راحتی در موقعیت اول قرار دارد.

مطابق با اعلام شرکت تحقیقات بازار Canalys فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در هند در مقایسه با همان سه ماهه در سال 2019 با 13.7 درصد کاهش یافته است. این شرکت کره جنوبی موفق به فروش 6.3 میلیون دستگاه در سه ماهه شد و موفق به کسب 18.9 درصد از تلفن هوشمند هند شد. در مقایسه  Xiaomi و Vivo به ترتیب 10.3 میلیون (30.6٪) و 6.7 میلیون (19.9٪) اسمارتفون را به بازار عرضه کردند.

ریلمی رشد چشمگیر 200٪ را در Q1 2020 نشان داد و تعداد بیشتری تلفن هوشمند را در هند نسبت به شرکت مادر خود یعنی OPPO عرضه کرد. این شرکت 3.9 میلیون تلفن هوشمند فروخت و توانست 11.7 درصد سهم از بازار را بدست آورد، در حالی که OPPO تنها 3.5 میلیون دستگاه را به فروش داشت تا 10.4 درصد از بازار تلفن های هوشمند هند را بدست آورد.

با وجود ارایه تلفن های هوشمند مختلف سری Galaxy A و Galaxy M فروش سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری افت کرد. این شرکت با رقابت زیادی از شرکتهای چینی Xiaomi ، OPPO ، Vivo و Realme روبرو شده است که همه اینها تلفن های هوشمند با سخت افزار بهتری را با قیمت های نسبتا پایین تری ارائه می دهند. به دلیل بحران COVID-19 ، اوضاع می تواند در Q2 2020 حتی بدتر شود.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید سامسونگ موفق می شود شرایط را به نفع خود برگرداند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yusef

اگر سامسونگ قیمت گذاریش رو بهتر کنه شاید بتونه ولی در کل بازار هند تابع قیمت گذاری گوشیه تا بحث برند به همین خاطر من فکر می کنم در آینده رقابت اصلی بین شیائومی و ریلمی خواهد بود

bh974

وقتی اینهمه برند اونجا فعالن و فروش مستقیم با بهترین قیمت دارن مشتری هم با خیال راحت بهترین امکاناتو کمترین قیمتو انتخاب میکنه که تو این مورد چینیا خیلی بهترن

Finch

باید دید تو کشور های پولدار اروپایی کدوم گوشی بیشتره
وگرنه تو‌ محلات جنوبی و حاشیه نشین شهر ها هم پراید و پیکان خیلی خیلی بیشتر از بنز و بی ام دبلیو هست …

Mahdi

بله حرفت خیلی درسته آدم بیاد ۱۵۰۰ دلار بده به اس۲۰الترا درحالی که یه گوشی ارزونتر مثل آنر وی۳۰ دوربینش اندازه اونه یا می۱۰پرو دوربینش بهتر هم هست و پردازندش هم خیلی بهتره ، تعریف تو از ثروتمندی اینه

afsoon

خیال کردی اونور پولدار ها پرچمدار میخرن؟ 🙄ترامپ تا سال پیش اس۴ سامسونگ داشت 🙄⁦🤦🏻‍♀️⁩🤣توی ایران که طرف وام ازدواج میده به یه پرچمدار یا کل سرمایه اش .ثروتمندان اکر‌میخاستن اینجوری رفتار. کنن هیچ وقت ثروت مند نبودن .اروپا هم احتمالا پایین رده سامسونگ پرفروش ترین هست .جی۲ .ای۲۰ .

The Destroyer

می ۱۰ یوث ادیشن با قیمت ۲۹۵ دلار معرفی شد… مشخصات بسیار جالبی داره…

Milad7

هند کلا کشور عجب و غریبی هست 😐

online_wireless

از اگزینوس استفاده میکنه و قیمتاشم بالا در نظر میگیره خب معلومه به رده های پایین تر سقوط میکنه، هرچی میگذره تعداد بیشتری از مردم به مشخصات گوشی ها آگاه تر میشن و اونوقت گوشی هایی رو انتخاب میکنن که ارزونترن ولی کارایی بالاتری هم دارن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)