حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش رشد درآمد هواوی در چارک اول سال ۲۰۲۰ به دلیل تحریم امریکا و کرونا

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، هواوی

اگر تمام شرکت‌های فناوری و البته حتی شرکت‌های غیرفناوری فقط با یک مشکل یعنی کرونا روبه‌رو باشند اما هواوی دو مشکل دارد، کرونا و تحریم امریکا. با ارایه گزارش‌های مالی شاهد کاهش رشد درآمد هواوی در چارک اول سال ۲۰۲۰ هستیم که بیشتر به دلیل تحریم امریکا و کرونا عنوان می شود.

کاهش رشد درآمد هواوی در چارک اول سال ۲۰۲۰

کاهش رشد درآمد هواوی در چارک اول سال ۲۰۲۰

کاهش رشد درآمد هواوی در چارک اول سال ۲۰۲۰

هواوی به تازگی درآمد Q1 2020 خود را اعلام کرده است و این شرکت در میان تحریم های ایالات متحده و مشکلات COVID-19 بسیار هیجان زده نیست. جالب اینجاست که این شرکت در واقع اعلام کرد که شاهد افزایش 1.4 درصدی سالانه در چارک اول بوده است. این “انتظار رشد هواوی” در مقابل “مقدار واقعی رشد کرده” را نشان می دهد.

در مجموع این شرکت 182.2 میلیارد ین معادل با 25.72 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است. در حالی که شاهد رشد 1.4 درصدی قابل قبول به نظر می رسید، یک سال پیش این شرکت رشد 39 درصدی را نشان داد و رشد بسیار کمتری را در سال 2020 را کسب کرد

با این حال در گزارش این شرکت همچنین آمده است که نتایج چارک ابتدایی سال ۲۰۲۰ “مطابق با انتظارات” بوده است، به این معنی که هواوی انتظار نداشته است همان نوع رشد را در سال جاری داشته باشد.

حاشیه سود نیز اندکی کاهش یافته و به 7.3٪ رسید. سال گذشته هواوی تقریبا حدود 8 درصد حاشیه سود را به دست آورد. اگرچه تفاوت زیادی نیست، بیشتر شرکت ها به نظر می رسد حاشیه سود نسبت به سال به سال افزایش یابد، بنابراین قابل درک است که چرا شرکت از نتایج ناامید شده است. در حالی که حاشیه های آن تقریبا قوی است، هواوی مبلغی برای سود خالص خود اعلام نکرد. شاید دیدن ضررهای سنگین بر روی XS Mate می تواند بخشی از مشکل شرکت باشد.

متأسفانه، یکی از جالب ترین قطعه داده ها از گزارش درآمد چارک اول سال ۲۰۲۰ حذف شده است و این تعداد گوشی های فروخته شده است.

هر دو مشکل COVID-19 و ممنوعیت های ایالات متحده دلایل اصلی این شرکت برای دیدن درآمد و سود کمتر از حد انتظار است. اردیبهشت گذشته، ایالات متحده هوآوی را در لیست سیاه قرار داد. دولت نگرانی های امنیتی را ذکر کرد و همین امر باعث شد فروش کالاهای آمریکایی به هواوی محدود شود. این همراه با فشار COVID-91 در اقتصاد جهانی قرار دارد به بیشتر شرکت ها آسیب می رساند و مطمئناً هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ویکتور ژانگ می گوید:

نرخ رشد کند شده است، اما این در برابر لیست تحریم و كرونا است كه در این لحظه با آن روبرو هستیم، عملکردی انعطاف پذیر است.

علیرغم مسائل، هواوی همچنین گفت که “فعالیت تجاری آن طبق معمول ادامه می یابد” این بدان معنی است که این شرکت قادر است دستگاه هایی را با نرخی ارائه کند که بتواند علی رغم وضعیت فعلی، تقاضای خود را حفظ کند.

این شرکت میلیون ها ماسک محافظ را به کشورهایی در سراسر اروپا اهدا کرد، که برخی تصور می کردند با یک انگیزه پایین انجام شده است. ویکتور ژانگ این ادعاها را رد کرد.

هواوی گزارش درآمد خود در چارک اول ۲۰۲۰ را با مختصرا همراه با ذهنیت این شرکت در مورد این بیماری همه گیر بست. در این بخش آمده است:

“حتی اگر غیرممکن باشد که بالا و پایین این بیماری همه‌گیر را پیش بینی کرد، ما در هواوی معتقدیم که با کنار هم قرار گرفتن این چالش بر طرف می شود.”

نظر شما درباره وضعیت مالی هواوی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

#Huawei
ممکنه هواوی از سری میت در ماه May یا June یه گوشی بالارده معرفی کنه ولی از سری میت ۴۰ نیست(البته این احتمال هم وجود داره که میت ۴۰ لایت باشه) … Huawei may have a high-end mobile phone to be released, which belongs to the Mate series, but not the #Mate40series. Huawei may release a high-end mobile phone in May and June Stay tuned.

/سهم بازار گوشی های هوشمند در چین از ۲۰۱۶ تا پایان ۲۰۱۹/
Chinese smartphone market share TOP6 2016 ~ 2019
    Huawei has been the first from 16% to 35%
    vivo from 11% to 17%, from fourth to second
    OPPO from 10% to 16%, from fifth to third
    Apple from 12% to 14%, from second to fourth
    Xiaomi from 12% to 9%, from third to fifth
    Meizu from 5% to 1%, from no ranking to sixth
    Samsung fell from 8% to below 1%
✓https://imgurl.ir/uploads/r086239_.mp4

smartiz

چرا با آمریکا به توافق نمیرسه

pooria

که چی بگه من هرچی توسعه دادم به درک فقط از چیزا امریکای استفاده میکنم ؟ می خره ؟

Milad7

شما پی 30 پرو را خریدی؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)