حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهام آمازون و نتفلیکس در بازار کرونایی تا ۳۰٪ سود داده است

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

با توجه به رکود کلی بازار جهانی بر اثر شیوع ویروس کرونا، برخی شرکت‌های فناوری مانند نتفلیکس، آمازون و مایکروسافت، رشد چشمگیری را در افزایش ارزش سهام خود تجربه کرده‌اند. در حقیقت باید بدانید که سهام آمازون و نتفلیکس در بازار کرونایی تا ۳۰٪ سود داده است.

سهام آمازون و نتفلیکس

سهام آمازون و نتفلیکس

سهام آمازون و نتفلیکس

بازارهای سراسر جهان پس از دو ماه وحشت اقتصادی بر اثر شیوع بیماری کووید-۱۹، اکنون کمی در حال سر و سامان گرفتن هستند. با این وجود، در حالی که شاخص‌های برتری مانند S&P۵۰۰ برای امسال سرافکنده بوده‌اند، برخی از شرکت‌های برتر فناوری در حال یافتن راه‌هایی برای رشد در بازار سهام هستند.

بر اساس آمار گردآوری شده توسط وال استریت ژورنال و FactSet بزرگترین بازیکنان در S&P۵۰۰ هنوز هم در حال رشد هستند.
نتفلیکس، آمازون و مایکروسافت با وجود رکود کلی بازار، شاهد رشد چشمگیر در ارزش سهام خود بوده‌اند.

گفتنی است که از ابتدای سال، نتفلیکس و آمازون هر دو شاهد رشد بیش از ۳۰ درصد در ارزش سهام خود بودند، در حالی که مایکروسافت رشد متوسطی در حدود ۱۳ درصد را تجربه کرد.

همچنین، سایر شرکت‌های برتر فناوری مانند اپل و آلفابت، هر دو زیان کلی در حدود ۴ درصد را تجربه کردند، اما هنوز با S&P ۵۰۰ که بیش از ۱۱ درصد سقوط در ارزش سهام را تجربه کرد، فاصله دارند. فیس‌بوک نیز به میزان چشمگیر بیش از ۱۲ درصدی را شاهد بود.

شاید فکر کنید در تعطیلات این چنینی شاید مثلا باید وضعیت شرکت‌هایی همچون فیس‌بوک یا گوگل افزایش پیدا کند اما حقیقت این است که بخش بزرگی از درآمد آن ها بر اساس تبلیغات است که در این شرایط بار تبلیغات هم کم شده است.

نظر شما درباره وضعیت بازارها در شرایط کرونایی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

البته داخل ایران که دیگه کرونا تمام شد خخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)