حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع ربات سونی که با شما پلی استیشن بازی می کند و فیلم می بیند

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ربات، سونی

سونی علاقه ویژه ای به ربات ها دارد. در CES 2018 شاهد ربات سگی‌طور این شرکت بودیم که نسخه به روزشده یک محصول قدیمی این شرکت بود. سونی Aibo ربات سگ سونی یک محصول جذاب از ژاپنی ها بود که رضایت قابل توجه کاربران را هم جلب کرده بود. حالا به نظر می رسد که آن ها به فکر یک ربات دیگر هستند. حق اختراع ربات سونی که با شما پلی استیشن بازی می کند و فیلم می بیند، یک حق اختراع عجیب و جذاب است که می تواند ایده قابل توجهی باشد.

حق اختراع ربات سونی

از اینکه همواره خودتان تنهایی ازی کنید، خسته شده اید؟ تیم پلی استیشن سونی ممکن است راه حلی برای آن داشته باشد: یک دوست روبات که نه تنها با شما وقت می گذارند بلکه به نحوه احساس شما نیز پاسخ می دهد.

حق ثبت اختراع تازه منتشر شده از Sony Interactive Entertainment یعنی بخش سونی که مسئولیت همه چیز PlayStation را برعهده دارد، برنامه های این شرکت را برای “ربات به عنوان یک پخش کننده مشاهده مشترک که با یک کاربر احساس همدردی می کند” بیان می کند.

تصاویر بالا قرار است که نحوه عملکرد سیستم را نشان دهد (!) و حق ثبت اختراع به جزئیات می پردازد:

“کاربر یک ربات را در نزدیکی خود قرار داده و محتویات را در کنار هم مشاهده می کند، در حالی که این روبات با ایجاد یک واکنش برای همدردی با کاربر یا خارج کردن او از یک حس، با کاربر ارتباط برقرار می کند. در حقیقت، براساس احساس كاربر، در مقابل كاربران واكنش نشان مي دهد. “

روباتی که در حق ثبت اختراع به تصویر کشیده شده است به عنوان یک نمود بصری برای آنچه که ثبت اختراع به عنوان “ربات از نوع حیوان خانگی” توصیف می کند، در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که این یک حق ثبت اختراع است و شرکت ها ثبت اختراعات زیادی را برای مواردی که هرگز از مرحله ایده عبور نمی کنند، ثبت می کنند. تا به امروز، سونی هیچ “دوست رباتی” را برای فروش ارایه نکرده است.

هر چند ایده کلی عجیب است و توضیحات ثبت اختراع به یک سطح خیره کننده از جزئیات می انجامد که این ایده را جذاب‌تر می کند.

در این ثبت اختراع آمده است:

“پیش بینی می شود با ربات مشاهده بازی در کنار کاربر و خوشحال بودن یا ناراحت شدن در کنار کاربر، میل کاربر با ربات افزایش یابد و انگیزه بازی را افزایش دهد. علاوه بر این، نه تنها بازی بلکه فیلم، برنامه تلویزیونی یا موارد مشابه از آن انتظار می رود که کاربر صرفا با مشاهده محتوا با ربات نسبت به مورد مشاهده تنها از مطالب لذت ببرد.”

توضیحات ثبت اختراع همچنین یک سناریوی واقعیت مجازی بالقوه را ایجاد می کند، جایی که یک کاربر با هدست پلی استیشن VR می تواند با یک نسخه مجازی ربات در یک بازی ارتباط کامل تری برقرار کند.

فراتر از هدست ربات و VR  حق ثبت اختراع سیستمی را به همراه سنسورهای متعدد که واکنش انسان را ضبط می کند تصور می کند:

یک دوربین ، یک “سنسور بیولوژیکی” ، یک سنسور حرکت ، میکروفون و “واحد شناسایی رویداد”. این سنسورها سعی می کنند واکنشهای شما را در زمان واقعی تعیین کنند، بنابراین به ربات اجازه می دهد که متناسب با آن پاسخ دهد.

کنسول بعدی سونی، پلی استیشن ۵ در حال حاضر در حال دستیابی به چند مورد از این اهداف است که یکی از آن ها گیم پلی جدید آن دارای آرایه میکروفونی داخلی و حسگرهای haptic برای یک حس بازخورد تر است. پلی استیشن ۵ در حال برنامه ریزی برای ارایه این فصل تعطیلات است پس بعید خواهد بود که PS5 با یک ربات دوست همراه شود.

قیمت پلی استیشن ۵ احتمالا ۱۰ تا ۲۰ درصد گران تر از پیش‌بینی ها باشد

نظر شما درباره این حق اختراع جذاب سونی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
online_wireless

اگه صرفا به حق اختراع ختم نشه و کاربردی بشه جالب میشه.

Milad7

جون باو 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)