حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه کایرین ۹۸۵ 5G هواوی رسما معرفی شد: سومین چیپست 5G این شرکت

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

چطور که می شود که اینطور می شود؟ یعنی یک چیپست ناشناس ابتدا روی یک موبایل رسما معرفی می شود، سپس بنچمارک‌های آن منتشر شده و در نهایت رسما معرفی می شود؟ یعنی اطلاعات رسمی آن منتشر می شود البته. خب می توان نامش را گذاشت بازاریابی ضعیف با عدم تمرکز بر این محصول! به هر حال هر چه که هست تراشه کایرین ۹۸۵ 5G هواوی رسما معرفی شده و ما شاهد سومین چیپست 5G این شرکت هستیم.

تراشه کایرین ۹۸۵ 5G

تراشه کایرین ۹۸۵ 5G

تراشه کایرین ۹۸۵ 5G

تراشه Kirin 985 با استفاده از فرآیند ۷ نانومتری شرکت TSMC تولید می شود. این چیپست دارای باند 5G تک-تراشه و بدون پلاگین را ادغام می کند. این برنامه از استاندارد شبکه 2G / 3G / 4G / 5G و حالت دوگانه NSA / SA 5G پشتیبانی می کند. حداکثر سرعت دانلود تا 1277Mbps و آپلود تا 173Mbps است. برای مقایسه باید بدانید که ترکیب Snapdragon 865 + Snapdragon X55 به ترتیب حدود 40٪ و 75٪ از این چیپست سریعتر است.

در عین حال، راندمان انرژی Kirin 985 نیز بسیار بالاست. این شرکت ادعا می کند که مصرف برق در سناریوهای بار سنگین 5G و سناریوی بار به ترتیب تنها 504mA و 291mA است. و نسبت راندمان انرژی تقریبا 1.5 برابر بهتر از Snapdragon 865 + Snapdragon X55 است.

چیپست Kirin 985 دارای یک CPU هشت هسته ای است که به یک هسته بزرگ، سه هسته متوسط و چهار هسته کوچک تقسیم می شود. همچنین یک پردازنده گرافیکی هشت هسته ای Mali-G77 و یک واحد دو هسته ای NPU AI و یک واحد تصویر ISP 5.0 از همان مدل Kirin 990 را در اختیار شما قرار می دهد.

پیش از این ، هواوی دو تراشه با پشتیبانی از شبکه 5G را در رده پرچمدار و میان رده با نام‌های Kirin 990 و Kirin 820 معرفی کرده است. تراشه Kirin 985 سومین SoC در این سری است. جالب است بدانید که Kirin 820 توسط Honor 30S و کایرین ۹۸۵ توسط آنر ۳۰ عرضه شدند.

نظر شما درباره کایرین ۹۸۵ 5G چیست؟ ما پیش از این بنچمارک های Kirin 985 را نیز در ترنجی دیدیم که جایی بین کایرین ۸۲۰ و کایرین ۹۸۰ را برای خود مشخص کرد.

بنچمارک کایرین ۹۸۵ 5G منتشر شد: جایی بین کایرین ۸۲۰ و ۹۸۰

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed mirzaei

به نظرم باید اسنپ 765 رو با این مقایسه می کردین ، به نظر من که هواوی هر چقدر تعداد چیپست هاش رو بیشتر کنه به نفع خودش هستو می تونه توی قیمت های مختلف چیپست های متفاوت رو به کار ببره

Mahdi

کلا ۲۰ هزار تا با کایرین ۸۲۰ فرق داره چرا دوتا معرفی کرده من نمیدونم

Milad7

دیگه راجب جی توربو چیزی نمیگی 😀

arsham xia

چهارمین هست
اول کایرین ۹۸۰ ( میت ۲۰ ایکس 5g)
دوم کایرین ۹۹۰
سوم کایرین ۸۲۰
و چهارم کایرین ۹۸۵

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)