حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده از زوم ممنوع شد

نوشته

4 سال قبل | 28 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

گوگل به دنبال افشای اطلاعات خصوصی برخی از کاربران اپلیکیشن زوم (Zoom)، استفاده از این برنامه را برای کارمندانش ممنوع کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

زوم

زوم

زوم

پس از آن که خبر افشای هزاران فایل از تماس‌های ویدئویی کاربران اپلیکیشن زوم در فضای مجازی منتشر شد و جنجال های بسیاری را در خصوص امنیت ضعیف آن و عدم رعایت و حفظ حریم خصوصی کاربران به راه انداخت، حالا به نظر می‌رسد که شرکت گوگل با انتشار بیانیه ای جدید استفاده از اپلیکیشن زوم (Zoom) را برای کارمندانش ممنوع کرده است.

با توجه به شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا، اعلام قرنطینه و محدودیت های جدی و سخت گیرانه برای تعداد شهروندان در کشورهای مختلف جهان که همگی به خانه نشینی بالغ بر نصف جمعیت جهان منجر شده است، تعداد کاربران اپلیکیشن زوم به میزان قابل توجهی و به طور ناگهانی افزایش پیدا کرد. این اپلیکیشن به کاربران امکان برقراری تماس تصویری و ویدئویی را می داد که سرعت و کیفیت آن از بسیاری دیگر از اپلیکیشن های موجود بالاتر بود.

اما حدود یک هفته پیش بود که اخباری مبنی بر افشای هزاران فایل از تماس‌های ویدئویی کاربران اپلیکیشن زوم و دسترسی اشخاص ثالث در محیط وب به مکالمات جلسات و کنفرانس های ویدیویی برگزار شده بر روی این پلتفرم منتشر شد، به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری نشان دهنده ضعف امنیتی و عدم حفظ حریم خصوصی کاربران بود.

گفته می‌شود گوگل هفته گذشته به دنبال انتشار خبر مذکور ، برای تمامی کارکنانش یک ایمیل فرستاده که در آن ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن زوم را عنوان کرده است.

اپلیکیشن زوم

اپلیکیشن زوم

اپلیکیشن Zoom که طبق جدیدترین آمارهای منتشر شده تعداد کاربرانش تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و اعلام قرنطینه و دورکاری در سراسر جهان از روزانه ۲۰۰ میلیون نفر نیز عبور کرد، تمامی فایلهای ویدئویی ذخیره شده را به طور کاملا یکسان نام‌گذاری می‌کند. حالا این نگرانی به وجود آمده است که وجود و انتشار فایل‌های تماس های ویدئویی کاربران در باکت های محافظت نشده سرویسهای مبتنی بر وب آمازون (Amazon Web Services) امکان دسترسی به آنها را از طریق جستجوی آنلاین برای افراد در فضای مجازی فراهم می کند. این در حالیست که باکت های مذکور در حالت پیش فرض قفل دارند اما ممکن است شماری از کاربران بتوانند قفل آن را برداشته و آنها را با عناوین و مقاصد مختلف به اشتراک بگذارند.

نظر شما چیست؟ از اپلیکیشن زوم استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

اگر برنامه ای واسه کشوری بجز اروپا و آمریکا باشه و بتونه کاربر جذب کنه میشه جاسوس .گوگل خودش جاسوس ترین هست ⁦🤣

mehrdad_ma

گویا از امنیت اطلاعات و رمز گذاری و…. سر در نمیاری فقط یاد گرفتی مثل آقات بدون سند حرف بزنی ؟
اگه اینجوریه چرا به تیک تاک گیر ندادن ؟
کم چرند بگو برو الان جن و انس به جانت میفتن

mehrdad_ma

در ضمن مجبور نیستی از برنامه های گوگل و مایکی و اپل و فیسبوک و موزیلا و اپرا و…. و هر آنچه اروپا و آمریکا دارن استفاده کنی !!!

میتونی تشریف ببری کره شمالی یا از برنامه های چینی و کمونیست های گوشت سگ و گربه و خفاش خور استفاده کنی

AAAA_.reza._AAAA

مثل سروش نه؟ 🙂

Amir galaxy

عمر باتری ریلمی ۶ای رو دیدین؟!
😮

mehrdad_ma

امیر جان هرچی که هست باعث شده اینجوری تعجب کنی یا زیر ۴۰ ساعته یا بالای ۱۳۰ ساعت
😅

Dr.Nazer

۱۸۶ ساعته!

Finch

به یاد ردمی ۸ افتاده و لحظاتی چند میخندد

The Destroyer

نخند چون تست gsmarena با هیچ منطقی جور در نمیاد… باتری ۵۰۰۰ درست… با صفحه LCD و پردازنده مدیاتک مصرفش از M30 بیشتره؟ اصلا باز اینم به کنار بر طبق تست باتری gsm می ۹ با می نوت ۱۰ یک میزان شارژ دهی دارن و ردمی نوت ۸ پرو از هر دوشون بیشتره… ردمی K30 هم از همه بیشتره… تفکر صفر و صدی جالب نیست… هر وقت به نفع باشه میشه معتبر الان اگه بره M31 رو تست کنه و نمره پایینتر از این گوشی بده میشه نامعتبر… و اما یه شدت خوشم میاد که در هر صورت یه راه دررویی پیدا می‌کنی که شیائومی رو بکوبی… نکن برادر من… همین ریلمی با ریلمی ۶ نمره‌ای بالاتر از ردمی K30 تو حالت ۶۰ هزتر داره… واقعا این چیزی هست که در تست‌های یوتوب میبینیم؟

Mortazavi

واااااااااااااو

Mahdi

۵۰۰۰ واقعی

The Destroyer

تست باتری جاسم چرنده…

Amir galaxy

شاید درست نباشه اما همچین امتیازی رو الکی هم نمیدن حتما باتری خوبی داره 🤔

Amin

دیدمش بی نظیره ۱۸۶ ساعت 😳

smartiz

بنظرتون redmi note 9s نسخه 4/64 به قیمت 4200 با ریجیستر میرزه؟

Mohammadr

چند وقت پیش اومدم نوت 8 پرو بگیرم، گفتم یه ماه دیگه میگیرم… خوردیم به کرونا… باز نوت 9 پرو مکس اومد گفتم تا با شه اون بیاد… حالا آنر پلی 4 تی پرو اومد که فوق العاده س… خداییش موندم چی بگیرم…

AAAA_.reza._AAAA

منم میخوام نوت ۹ پرو (یا پرو مکس) بخرم

اگر موجود بشه البته 😐

Finch

نه باو ۱۰۰۰ تومن بزار روش نوت 8 پرو بخر از همه لحاظ بجز باطری لایف از نوت ۹اس سرتره

#OPPO
یه گوشی از اوپو با نام A92s و صفحه نمایش LCD 120 هرتز با پانچ هوله دوگانه به زودی معرفی میشه .
احتمالاً همون گوشی باشه که قبلاً چندین بار دربارش در جاهای مختلف حدس و گمان بود و اکثراً به پوکو f2 و iQOO neo 3 اشاره داشتن!!
6.57 “FHD + dual-punch LCD screen, MediaTek Tianji 800 5G chip, front 16MP + 2MP, rear 48MP + 8MP + 2MP + 2MP, 4000mAh + 18W, 8.1mm / 184g
✓http://uupload.ir/files/68vu_img_20200411_175721.jpg
✓http://uupload.ir/files/7slb_img_20200411_175714.jpg

arsalan2_3

بچه چجوری اکانت (لایکی)موپاک کنم؟⁦☹️⁩

arsalan2_3

بچه ها چجوری اکانت (لایکی)راپاک کنم؟؟

Taskin

ابتدا مرورگر خود را باز میکنیم
وارد موتور جستوجو گر گوگل دات کام میشویم
در کادر به وجود آمده مینویسیم چگونه اکانا لایکی را پاک کنیم ، سپس رو ماهیتابه(ذره بین ) کلیک میکنم و روی یکی از لینک های نمتیش داده شده کلیک میکنیم
مطالب را خوانده و بعد با دکمه بک خارج میشویم

Milad7

تیتر غلط اندازی بود!!!

Milad7

اولش فکر کردم زوم کردن با گوشی و دوربین ممنوع شده 😐

yasin.kh

ای بابا

MohammadFarhaadi

چه تیتر غلط اندازی!!!و همچنین شدیدا مبهم😵

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)