حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رفع فیلتر تلگرام در اختیار من نیست؛ وزیر ارتباطات

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | اخبار داخلی

پس از اظهارات دیروز وزیر جوان ارتباطات بر گره‌های فیلترینگ در کشور افزوده شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت فیلتر شبکه‌های اجتماعی خصوصا تلگرام باعث شده ضربه بدی به کیفیت اینترنت وارد شود. همچنین او اضافه کرد که رفع فیلتر تلگرام در اختیار من نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

رفع فیلتر تلگرام

ارز دیجیتال تلگرام به نام گرم (Gram)

محمدجواد آذری‌جهرمی به صورت زنده در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، افزود:

رفع فیلتر تلگرام دست من نیست و اگر بود این کار را انجام می‌دادم. فیلترینگ به روند کاری ما و کیفیت اینترنت ضربه زده است و ترافیک داخلی ما را دچار مشکل کرده است. ترافیک داخلی ما این روز‌ها به خارج می‌رود و دوباره به داخل برمی‌گردد و همین مساله کار ما را چند برابر کرده است. اگر این اختیار برای رفع فیلترینگ در دست من بود حتما آن را انجام می‌دادم. آنچه جهرمی بیان کرده خلاف واقعیت نیست.

انتقاداتی به اقدامات وزارت ارتباطات در مواردی مانند وعده‌هایی برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت، عدم‌چانه‌زنی و صراحت در حوزه مسائل مربوط به فیلترینگ و پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای وارد است.

باید به این نکته اشاره کنیم که مردم انتظار دارند وزیر ارتباطات قدم‌های موثری در این حوزه بردارد، اما فرمان، اعمال و ادامه فیلترینگ در اختیار این وزارتخانه نیست. وزارت ارتباطات صرفا براساس اعلام کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، دستور قطع یا محدودسازی را به اپراتورها اعلام می‌کند. وزیر جوان در ابتدا که به‌عنوان وزیر ارتباطات منصوب شد وعده رفع فیلتر داد و گفت: «برای رفع فیلتر امید دارم» اما خبری از تحقق این وعده نشد و هر روز بر حجم تقاضاها برای رفع فیلتر افزوده می‌شود.

آذری‌جهرمی پس از مدتی که دانست وعده‌اش عملیاتی نمی‌شود، گفت:

«فکر می‌کنم ما در این مسیر چاره‌ای جز حرکت نداریم. وزارت ارتباطات نه درباره فیلترینگ تصمیم می‌گیرد، نه حتی مجری فیلترینگ است. مطابق با قانون مجریان فیلترینگ ارائه‌کنندگان خدمات دسترسی هستند و تکلیف آنها، اجرای احکام قضایی است. وزارت ارتباطات یک عضو از 12 عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در موضوع فیلترینگ است که از ابتدای دوره وزارت من تا الان هیچ جلسه‌ای، برای این کارگروه تشکیل نشده است».

آذری‌جهرمی اواخر آبان سال قبل در دانشگاه یزد در پاسخ به سوالات تعدادی از دانشجویان دانشگاه یزد درباره فیلترینگ سایت‌های دانلود فیلم و تلگرام در کشور با اشاره به قانون جرائم رایانه‌ای گفت: «مساله فیلترینگ در کارگروه تعیین مصادیق تصمیم‌گیری می‌شود؛ این کارگروه ۶ عضو دولتی و ۶ عضو غیردولتی دارد که وزیر ارتباطات نیز یک عضو از این کارگروه است. وزیر ارتباطات، وزیر ارتباطات است نه قطع ارتباط و تنها در این کارگروه یک رأی دارد».

با اظهارات روز گذشته آذری‌جهرمی باید پرونده رفع فیلتر را با بایگانی تاریخ سپرد چرا که تا دیروز امیدها به رایزنی و لابی‌گری جوان‌ترین عضو کابینه بود اما ظاهرا اختیارات او تنها در انتشار توئیت و وعده تعریف شده و یک رای ناقابل در کارگروه تعیین مصادیق دارد. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که 5 عضو دولتی دیگر این کارگروه چرا تلاشی برای متقاعد کردن 6 عضو غیردولتی ندارند و چرا به‌طور صریح مواضع خود را درباره فیلترینگ اعلام نمی‌کنند تا آذری‌جهرمی تنها به میدان بیاید و موفق نشود؟

نظر شما چیست؟ منتظر رفع فیلتر مواردی چون تلگرام، توییتر و یوتیوب یا دیگر عناوین هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin

کلا هیچی دست این وزیر نوجوان نیست ما هم که همه گوشامون درازه 🙂

silver30

شبیه فیلم مد مکس همه چی به خواست و اراده جو جاویدان باید باشه توی کشور.

Yusef

حالا این اعضا رو کی تعیین می کنه خدا می دونه !!!! البته ما هم تقریبا می دونیم !

Peiman

رفع فیلتر ک دست تو نیست ،
رجیستری ک طرح خودت بود . چی شد اون همه وعده هایی ک می‌دادی و میگفتی اصلا برای کاربران هزینه ای نداره؟؟؟؟

ehsan1102000

چوپان دروغگو تشریف دارن

mehrdad_ma

دست خرزوخانه

aliasad

بی شرف تر از این وزیر نداشتیم یه دلخوشی ساده داشتیم اونم موبایل بود ازمون گرفتش با این طرح مزخرفش تف به ذاتت تف به شرفت خیر نبینی از زندگیت

I love htc

من دیگه رددددد دادم

تنها امیدم رفع ف. ی. ل. ت. ر تلگرام بود

Milad7

پس چه چیزی در اختیار شماس؟

Milad7

فقط در حد توییت زدنه؟؟؟ 😐

Aryak1

توم خبر نداری فیلتر شده

erfan520

چقدر حرفای وزیر برامون آشناست
یکی دیگه (روحانی) هم رییس امنیت ملی بود و دستور حصر چند نفر ذو صادر کرد
بعدش موقع انتخابات وعده رفع حصر داد و کلی رای آورد و الان رییس جمهور ماست
ما مردم هم گوشامون درازه و وعده های وزیر جوان رو باور میکنیم

yasin.kh

پس در اختیار پدربزرگ عممه؟😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)