حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ مدعی است تفاوتی بین نسخه اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس ۲۰ وجود ندارد

نوشته

4 سال قبل | 27 دیدگاه | سامسونگ

اینکه هر سال تفاوتی هر چند جزئی بین نسخه اگزینوس و اسنپدراگون پرچمداران سامسونگ وجود داشته، موضوعی غیرقابل انکار است. بعضی سال‌ها چیپست اگزینوس منجی سامسونگ بود و برخی سال ها برای او دردسر آفرید. امسال از آن سالهاست که دارندگان نسخه اسنپدراگون خانواده گلکسی اس ۲۰ خوشحالتر از دارندگان نسخه اگزینوس آن خواهند بود. دلیل هم تست‌های مستند و مستدلی است که وجود دارد اما سامسونگ مدعی است تفاوتی بین نسخه اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس ۲۰ وجود ندارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم اوضاع از چه قرار است؟

نسخه اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس ۲۰

نه به اگزینوس

با وجود نارضایتی که همواره کاربران نسخه‌های اگزینوس نسبت به میزان توان پردازشی کمتر دستگاه خود نسبت به نمونه اسنپدراگونی دارند، سامسونگ از همان اوایل نیز هیچ وقت زیر بار تفاوت این دو گروه از ابزارها نرفته است. با این حال در زمانی قرار داریم که شاید گلکسی اس 20 بیشترین حد از شکایت کاربران در مورد تفاوت توان پردازشی تراشه‌ها را به خود دیده است.

نامه کمپین “نه به اگزینوس” را می توانید از اینجا امضا کنید

با انتشار اولین بنچمارک‌های کاربران مشخص شد که نه تنها توان پردازشی نسخه‌های با تراشه‌های پردازشی Exynos 990 از برادران خود در آمریکا با تراشه‌های Snapdragon 865 پایین‌تر است، بلکه میزان ثبات عملکرد در فرایندهای پردازشی و همچنین مدیریت گرمای تولیدی تراشه نیز در این گروه، بسیار ضعیتف‌تر از مدل کوالکامی است.

با شدت گرفتن این اعتراضات، سامسونگ روز گذشته بیانیه‌ای کوتاه را منتشر کرده و موضع خود نسبت به این شکایت‌ها را بیان کرده است. در متن این بیانیه می‌خوانیم:

گلکسی اس 20 یک موبایل هوشمند است که با رویکرد تغییر تجارب شما در تعامل با دنیای پیرامون شما طراحی و با دو نسخه Exynos 990 و Snapdragon 865 ساخته شده است. هر دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون دارای عملکردی یکسان در بررسی‌های سخت‌گیرانه و سطح بالا هستند تا بتوانند کارایی بهینه و یکسان را در هر زمانی که شما با گوشی هوشمندتان کار می‌کنید ارائه دهند.

مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا نسخه اگزینوس ۹۹۰ با اسنپدراگون ۸۶۵

ولی همانطور که ما قبلا هم دیدیم این ادعا صحیح نیست. مقایسه گلکسی اس ۲۰ اولترا نسخه اگزینوس ۹۹۰ با نسخه اسنپدراگون ۸۶۵ نشان می دهد که نسخه اسنپدراگون برتری‌هایی دارد.

نظر شما درباره ادعای سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AAAA_.reza._AAAA

ارواح عمش😂

saeed_l

اره ارواح شکمش 😂😂😂

Amir galaxy

سامسونگ جنس های نابی میزنه شما توجه نکنین

ARMTIN

حتماً شوخیش گرفته 😐

Ebinem

(:

هادی

990بیشتر از 865= پس نتیجه میگیریم اگزینوس از اسنپدراگون بهتر هم هست
خودشون قدرتشو محدود کردن

هادی

ناموسا حرفمو جدی گرفتین این همه منفی سرازیر کردین 😂😂

Dr.Nazer

صراحتاً و شرافتاً این ادعای سامسونگ به ….

ببخشید اشتباه شد

سامسونگ میلیون ها دلار سرمایه گذاری کرده توی بخش اگزینوس تازه میخواد همکاریشو با amd هم شروع کنه حقم داره بگه ماستش ترش نیست و حالا حالاها هم اگزینوسو ول نکنه
اما خیلی حرفه ای به سبک برخی مسئولین که اینجا نمیشه اسمشو برد قضیه رو جمع کرد
آخه یکی نیست به این مسئولین سامسونگ بگه مگه ما ادعایی کردیم گفتیم توی کارای روزمره فرق دارن؟ مگا ما گفتم اگزینوس ضعیفه با توجه به بنچ مارکاش؟ کسی گفت ضعیفه؟ من ندیدم کسی چنین ادعایی کنه که سامسونگ میگه عملکردشون تو کارای روزمره یکین و حرف تو دهن ملت میزاره
انگار ما گفتیم پروسه ساخت متفاوتی داره خوب هر دو رو سامسونگ تولید انبوه میکنه ولی مهندسی کوالکام خیلی بهتره

نخیر مشکل ما هیچکدوم از اینا نیست (حتی تو تستای اناندتک میشه گفت حتی خلاف سال قبل دوربیناشونم تفاوتی نداره)
این گوشی مشکل داغی بیش از حد داره و دماش راحت بالای 60 درجه میره! میفهمین یعنی چی گوشی 1400 دلاری دماش بیش از 60 درجه بشه؟ این اصلا قابل قبول نیست که وقتی اسنپش از 42 درجه بیشتر نمیشه دماش
حالا فقط مشکل کاش این باشه مشکل خیلی حاد تر از این حرفاس
سامسونگ برای اینکه عملکرد گرافیک mali ( که به قول یک کاربر خودش یه سرطانه و کایرین و اگزینوس هرچه قدر قوی باشن به خاطر ذاتشون اون تجربه ای که فکر میکنی هرگز بهت نمیده ) رفته فرکانسشو تا 800 مگاهرتز ! ‌‌( درمقایسه با 587 مگاهرتز اسنپ به جای اینکه هسته های بیشتر بزاره برای اینکه هزینه ساخت بیاد پایین فرکانسو تا این حد برده بالا ) برده بالا نتیجش یه بخاری در قالب گرافیک شده که میخواد منفجر بشه هر لحظه و با اینکه به هدفش رسیده سامسونگ و عملکرد گرافیکش در حد ادرنو 640 شده ولی بعد یه مدت کار گرافیکی کاراییش در حد اگزینوس 9810 و بعضا کمتر ! میشه یعنی در حقیقت داریم با یک گوشی دوسال قبل کار میکنیم که کمی گرافیک قوی تری از اسنپ دراگون 765g!
واقعا آخرین استفادش از گرافیک mali و هسته های سری مونگوس یه خاطره بد از کاراش برای هممون گذاشت

Taskin

هیچ وقت فکر نمیکردم ناظر بتونه در سطح جهانی پخش کنه
درود بر شرف کاریت ناظرجان

yasin.kh

ناظر جان چی دادی بهشون؟🙂

Milad7

سامسونگ بیجا کرده 😐😐😐

Amir234

نسخه اسنپدراگون تو ایران موجوده؟

من پیگیرش بودم نسخه اسنپ دراگون اس 10 و اس9 به شدت کم یاب تر از سریای قبلیش بود ولی بازم با کمی اختلاف قیمت حدود دو میلیون تومن پیدا میشد
اما از اونجا که توی سری اس 20 نسخه های اسنپ 5g هستن و نسخه های اگزینوسی که میان ایران 4g عملت پیداکردنشون مثل هر گوشی 5g تقریبا غیر ممکنه توی بازارای عادی مگر فقط 5g باشن و نسخه 4g نداشته باشن پیدا میشن
اما نسخه 5g حدود 200 دلار گرونتره بگید 4 میلیون تومن! سود دلال و ریجستری و واردات و انواع بهونه ها نزدیک به 7 تا 8 میلیون تومن گرونتر شاید بتونی پیدا کنی شاید!
حالا خودت حساب کن دیگه اندازه یه پرچمدار شیائومی پول بیشتر بدی به یک موبایلی که تنها فرقش چیپشه و از بیرون هیچ فرقی نداره و هر دوشونم 2 سال اپدیت میشن تازه اسنپ دراگون بدترم هست اپدیتاش! (نمونش خود من که نسخه اسنپ اس10م تا اندروید 10 نایت مود نداشت! درحالی که اگزینوسا همگی تابستون نایت مود داشتن) میارزه یا نه

یا معماری کوال خیلی قویه یا سامی خیلی بد کار کرده رو اگزی . در کل همچین فیدبکی از سام قابل پیش بینی بود که زیر بارش نره چون از پارسال حسابی رو تغییر و تحول این بخش در همکاری با AMD سرمایه گذاری کلانی کرده .
اگزینوس ۱۰۰۰
هم می‌تونه حکم شکست و پایان اگزی رو داشته باشه و هم حکم ادامه ی بقا و سکوی پرتاب اگزی

smartiz

سگ درصد همینطوره

The Destroyer

انقد حرفش منطقی بود که بابام برای کم کردن روی هیون پماد سوختگی (کایرین ۹۹۰) رو گذاشت کنار و رفت روی اگزینوس دراز کشید و سرخ شد…

mehrdad_ma

حالا خوبه نگفته بخاطر نسخه اسنپ از قدرت کامل اگزینوس استفاده نکردیم

m.b

سامسونگ دمت گرم این قرنطینه دیگه داشت غیرقابل تحمل میشد… هفته بعد بیا بگو زوم 100 برابری رو بخاطر اسنپدراگون محدود کردیم وگرنه تا 1000 راه داشت با اگزینوس… 😂
#شادی_برای_م… اوه ببخشید همه

Dr.Nazer

فاک😂😂📿

The Destroyer

😂😂😂

Mahdi

روح بخش دنیای تکنولوژی

😁

برگرفته از داستان شخمی تخیلی حیدربابا
درخت ها باردار میشوند جانی سینز هم طلبه بوده من چقدر خوشبختم تو ایران همچی آرومه🎶🎶🎶

😁

و اضافه کنم حرف های مدیر عاملان سامسونگ دقیقا مثل شیخ حسن گدایه هرچی میگن شما برعکس کن یه ویژگی مشترک دیگه هم که دارن اینکه همیشه میخندن یعنی چی میزنن!🤪 البته شما به دل نگیر اینا فقط بیماریه چرخش زبان دارن هرجی میاد میگن بغییر واقعیت!
صد رحمت به دیو تو کلاه قرمزی اینا رو اونم سفید کردن با سیلی هم صورت خودشونو قرمز!

✔ TVKade

سامسونگ با اخراج و تعطیل کردن کل بخش CPU خود ثابت کرد که ر ی د ه ابم قطه و سال دیگه خبری از هسته های Mongoose نیست. از طرفی کلا سامسونگ از TSMC عقبه. بقیش مثل این ادعا صحنه سازی و عوام فریبیه.
با اینحال سال دیگه برای تمایز پردازنده های خود، آنها قراردادی با AMD برای بخش GPU امضا کردند، امیدواریم حداقل با اینکار بتونه فاصله رو با بقیه کمتر کنه.

Amin

سامسونگ که تو کره جنوبیه کاری نداره واسه ناظر،خبر رسیده جنس به کهکشان آندرومدا هم ارسال کرده 😍😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)