حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر رفرش ریت نمایشگر گلکسی اس ۲۰ به ۹۶ هرتز با این نرم افزار ساده

خانواده گلکسی اس ۲۰ هر سه یک از یک نمایشگر بسیار خوب بهره می برند و بزرگترین مزیت امسال آن ها را می توان رفرش‌ریت بالا دانست. سامسونگ به صورت پیش فرض به شما اجازه می دهد بین حالت های ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز نمایشگر خود را تنظیم کنید. حالا اما به لطف که نرم افزار ساده شما قادر به تغییر رفرش ریت نمایشگر گلکسی اس ۲۰ به ۹۶ هرتز هستید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تغییر رفرش ریت نمایشگر گلکسی اس ۲۰ به ۹۶ هرتز

تغییر رفرش ریت نمایشگر گلکسی اس ۲۰ به ۹۶ هرتز

تغییر رفرش ریت نمایشگر گلکسی اس ۲۰ به ۹۶ هرتز

طبق یافته‌های یکی از اعضای توسعه‌دهندگان XDA، کاربر می‌تواند با دانلود برنامه S20 Refresh Rate Controller (برای دانلود کلیک کنید) رفرش ریت نمایشگر را روی عدد پنهان ۹۶ هرتز نیز تنظیم کند! این نرم‌افزار گزینه دیگری در اختیار شما قرار نمی‌دهد و تنها می‌توانید بین ۹۶ و ۱۲۰ یک عدد را انتخاب کنید که خب از ۶۰ هرتز واقعا بهتر است!

به خاطر داشته باشید که حتی روی نرخ ۹۶ هرتز نیز وضوح تصویر به +FHD کاهش پیدا می‌کند ولی نکته مثبت این ماجرا این است که هم در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌شود هم کاربر می‌تواند به نرخ عالی از رفرش ریت دست پیدا کند. البته اینکه مصرف باتری در این صورت بهینه می‌شود یک فرضیه است که باید با با بررسی‌های بیشتر ثابت شود. هرچند نتیجه بدست آمده از دو نرخ ۶۰ و ۱۲۰ اما نشان داد گلکسی اس ۲۰ اولترا در وضوح +QHD و رفرش ریت ۶۰ هرتز، به نسبت رفرش ریت ۱۲۰ در وضوح +FHD، حدودا ۱۰ ساعت دوام بیشتری دارد و این مقدار برای گلکسی اس ۲۰ پلاس به ۷ ساعت می‌رسد!

البته برخی از کاربرانی که از گلکسی اس ۲۰ مجهز به پردازنده اگزینوس ۹۹۰ استفاده می‌کردند گزارش دادند این برنامه به خوبی روی گوشی کار نکرده و مشکل داشته است. ما در ترنجی روی نسخه اگزینوس ۹۹۰ گلکسی اس ۲۰ اولترا این نرم افزار را نصب کردیم و هیچ مشکلی وجود ندارد. همانطور که در تصویر بالا می بینید حتی میان برد برای تغییر سریع از نوتیفیکیشن بار نیز وجود دارد.

همانطور که اما در تصویر پایین می بینید خود نرم افزار بسیار ساده است و با ورود به آن با همین دو گزینه مواجه می شوید.

با این حال باید بدانید این یک روش غیر رسمی است و سامسونگ رسما اجازه تغییر رفرش‌ ریت گلکسی اس ۲۰ و دو مدل پلاس و اولترا به عدد ۹۶ هرتز را صادر نکرده. به همین خاطر اگر مشکلی برای گوشی پیش بیاید، طبیعتا مسئولیت آن بر عهده خود کاربر خواهد بود. اگر نظر شخصی من را می پرسید بهتر است که روی تنظیمات پیش فرض دستگاه باقی بمایند.

نظر شما چیست؟ شما اگر موبایل ۱۲۰ هرتز داشته باشید، عمر باتری بیشتر را ترجیح می دهید یا نمایشگر روان تر را؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

دوستان یه سوال گوشی دوستم یه کم خم شده چطوری درست میشه؟؟

Amir galaxy

فکر کنم برگردوندن این خمیدگی آسیب بدی بزنه

Mahdi

تو جیبش اینطوری شده زیاد نیست شاید ۲ یا ۳ درجه باشه

pooria

اگه وضع خرابه و یا میخواید نوی نو شه پیشنهاد اول من اینه فریم رو عوض کنید

Amir galaxy

لعنتی صفحه نمایش خیره کننده ای داره😍😍😍
این داستان کرونا تمام بشه برم اهواز یه دل سیر نگاهش کنم…
هر چند شاید تا اونموقع نوت ۲۰ بیاد

Milad7

یس عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)