حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک دستگاه های تنفس مصنوعی ساخته شده توسط تسلا را به رایگان اهدا کرد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | پزشکی و سلامت

ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا در توییتر خود اعلام کرده که آماده است تا دستگاه‌های تنفس مصنوعی که شرکتش توسعه داده را به صورت رایگان به بیمارستان‌ها ارائه دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اینکه ایلان ماسک دستگاه های تنفس مصنوعی ساخته شده توسط تسلا را به رایگان اهدا کرده، صحبت کنیم.

ایلان ماسک

ایلان ماسک

 

ایلان ماسک که چندی پیش خبر داده بود که با توجه به شیوع کرونا ویروس، این شرکت در صورت لزوم به ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی خواهد پرداخت؛ اکنون اعلام کرده قصد دارد دستگاه‌های تنفس مصنوعی که شرکت تسلا آنها را توسعه داده را به صورت رایگان در اختیار بیمارستان‌های سراسر جهان قرار دهد.

وی اظهار کرد که می‌توانیم این دستگاه‌ها را با ماشین‌های خودمان به بیمارستان‌ها ارسال کنیم بنابراین هزینه دستگاه و هزینه ارسال نیز رایگان است و تنها خواسته ما این است که این دستگاه‌ها به سرعت مورد استفاده بیماران قرار گیرند و مسئولان آنها را در انبار نگذارند.

ایلان ماسک طی روزهای گذشته اعلام کرده بود که یکی از کارخانه‌های این شرکت در شهر بوفالو نیویورک، به سرعت به تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی خواهد پرداخت تا به بیماران مبتلا به “کرونا ویروس” کمکی کرده باشد.

در راستای شیوع بیماری “کووید-۱۹” در آمریکا، این کشور با کمبود تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شده است. شهردار نیویورک هم به ایلان ماسک اطلاع داد که این شهر با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی روبه‌رو شده و این دستگاه‌ها برای زنده ماندن مبتلایان به کووید-۱۹ لازم و ضروری هستند.

در پی درخواست کمک شهردار نیویورک از ایلان ماسک برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی، تسلا قصد دارد به تولید این دستگاه‌ها و دیگر تجهیزات پزشکی بپردازد و تعدادی دستگاه تنفس مصنوعی اهدا کند.

بیماری “کووید-۱۹” ریه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از آنجا که هیچ درمان ثابت شده‌ و منحصر به فردی برای این بیماری وجود ندارد، دستگاه‌های تنفس مصنوعی به مبتلایان کمک می‌کنند که بتوانند راحت‌تر نفس بکشند و با بیماری مبارزه کنند. شرکت جنرال موتورز و فورد نیز اعلام کرده‌اند که اگر آمریکا با کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شد آنها آماده کمک هستند.

ایلان ماسک در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دستگاه‌ تنفس مصنوعی را برای کمک به معالجه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به یک بیمارستان کالیفرنیا ارسال کرده است. علاوه بر این ، شرکت تسلا ۵۰ هزار ماسک صورت را به پرسنل پزشکی و کادر درمانی بیمارستان‌های امریکا اهدا کرده است.

نظر شما درباره این سخاوت ایلان ماسک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

با امبر هرد افتضاح بار آورد!

Amir galaxy

این بشر هم با امبر هرد بوده
حس میکنم فقط منو بابام با این یارو نبودیم

AAAA_.reza._AAAA

تو آسانسور با امبر هرد خوش گذشت؟

Monarch

مقایسه میکنیم با سلبریدی ها و مولتی میلیلاردر های ایرانی و مثلا مسلمان و دارای 2500 سال فرهنگ 🙂

Monarch

* میلیاردر

لطفا از حرفم که گفتم 2500 سال فرهنگ ناراحت نشید چون واقعیت جامعه ما فقط نشون میده 2500 سال پسش فرهنگ و انسان دوستی داشتیم الان به مراتب کمتر از اون موقع هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)