حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از نظر iFixit تعمیرپذیری مک بوک ایر ۲۰۲۰ بهتر از نسل قبل بوده اما هنوز سخت است

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی کارشناسان iFixit اپل تغییرات محسوسی در توسعه کیبورد “قیچی مانند” مک بوک ایر ۲۰۲۰ ایجاد کرده است. با این حال باید گفت که از نظر iFixit تعمیرپذیری مک بوک ایر ۲۰۲۰ بهتر از نسل قبل بوده اما هنوز سخت است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحب کنیم.

تعمیرپذیری مک بوک ایر ۲۰۲۰

درباره کیبرد باید گفت که هرچند سوییچ قیچی مانند با همان طراحی سنتی سال 2017 در این محصول استفاده شده، اما با حذف لایه سیلیکونی شاهد کاهش ارتفاع نیم میلی متری کلیدها کیبورد نسبت به نسل قبلی هستیم. این سوییچ نسبت به سوییچ پردردسر و مشکل‌دار پروانه‌ای یک ارتقای بزرگ محسوب می‌شود.

اپل پیش‌تر از این یک لایه محافظ برای جلوگیری از نفوذ گردوغبار به سوییچ پروانه‌ای اضافه کرده بود، اما با استفاده از سوییچ جدید شاهد حذف آن در مک بوک ایر 2020 هستیم. کالبدشکافی MacBook Air نسخه 2020 نشان می‌دهد که شرکت سازنده تغییرات ساختاری زیادی در این محصول نسبت به نسل قبلی ایجاد کرده است، طوری که اکنون از یک تراشه بزرگ‌تر استفاده شده و بلندگوها به جای چسب، با پیچ در جای خود محکم شده‌اند.

علاوه بر این شاهد تغییر پیکربندی کابل میان ترک‌پد و برد اصلی دستگاه هستیم. این تغییر باعث آسان‌تر شدن شیوه تعویض ترک‌پد و باتری بدون نیاز به باز کردن برد اصلی دستگاه شده است. البته حافظه رم و حافظه SSD این دستگاه همانند سابق قابل ارتقا و تغییر نخواهند بود و با برد مدار اصلی در ارتباط هستند.

درنهایت کارشناسان iFixit امتیاز تعمیر پذیری 4 از 10 را به مک بوک ایر 2020 اپل می دهد که هرچند امتیاز درخشانی نیست، اما لااقل نسبت به مدل سال گذشته بالاتر است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مک بوک ایر ۲۰۲۰ بالاخره یک مک بوک دوست داشتنی است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

سلام مصطفی
جعبه گشایی ردمی نوت 9 پرو یا پرو مکس رو نداری؟!

m.b

نه تو نت ولی هست…

Amir galaxy

👈⁦❤️⁩

m.b

👇
😍

AAAA_.reza._AAAA

👇
👌
😂

Milad7

کلا به سمت یک بار مصرف شدن پیش میرن!

Amir galaxy

هرساله تعمیر لوازم سخت تر میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)