حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویروس هانتا از انسان به انسان منتقل نمی شود

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | پزشکی و سلامت، حتما بخوانید

با همه‌گیرشدن ویروس کرونا و مرگ‌های زیاد بر اثر آن حالا تقریبا مردم به هر مرگی که به دلیل ویروس باشد به شدت واکنش نشان می دهند. امشب درباره مرگ یک فرد در چین بر اثر ویروس هانتا خبر رسید و نگرانی مردمی که در قرنطینه کرونا هستند را بیشتر کرد. ما در ترنجی خواندیم که ویروس هانتا چیست و درباره علائم آن نیز برای شما نوشتیم. نکته خیلی مهمی که باید بدانید این است که ویروس هانتا از انسان به انسان منتقل نمی شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ویروس هانتا

ویروس هانتا

ویروس هانتا

هانتا ویروس بیماری است که زندگی انسان را تهدید می کند و عامل انتقال آن ویروسی است که از طریق جوندگان به خصوص موش های آهویی منتقل می شود که از طریق ادرار و فضله های آن ها انتقال می یابد.

این ویروس خود جونده را بیمار نمی کند ولی انسان ها در صورت تماس با گرد و غبار لانه موش ها و یا تماس با ادرار و فضله های ناشی از موش این ویروس به بدنشان منتقل می شود و یا در صورتی که گازگرفتگی قسمتی از بدن انسان توسط موش صورت گیرد که این اغلب اتفاق نمی افتد. این ویروس از یک انسان به انسان دیگر سرایت نمی کند. از نوامبر سال ۲۰۱۲ ده مورد انتقال هانتاویروس به انسان گزارش شده است که تنها ۳ مورد از آن منجر به مرگ شده است.

علائم ویروس هانتا چیست؟

علائم اولیه این بیماری شامل تب و لرز، دردهای عضلانی و در صورت پیشرفت کردن علائمی نظیر سرفه های خشک ، سردرد، تنگی نفس، تهوع و استفراغ ، بی قراری و … را با خود به همراه خواهد داشت.

درمان آن شامل تنفس از طریق لوله و دستگاه، اکسیژن ، دارو ribavin برای درمان بیماری کلیوی که تا حد امکان ریسک خطر مرگ را کاهش دهیم. لازم به ذکر است موش های پاسفید هم می توانند عامل انتقال این ویروس باشند و نوع دیگری از هانتا ویروس به نام Black creek از طریق موش پنبه ای در جنوب آمریکا یافت گردیده است.

به نظر می رسد که نیازی به نگرانی درباره ویروس هانتا وجود ندارد و با دوری از جوندگانی مانند موش‌های آهویی در آن در امان هستید!

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

همچنین حرفی کذب محض هست و این ویروس قابلیت منتقل شدن انسان به انسان رو داره و در سال ۱۹۹۰ در آمریکای جنوبی انسان به انسان منتقل شد .

pooria

افسون جان تو برو الکل 96 درصد بزن ویروسا رو بکش باشه

afsoon

بجای این حرفها برید تحقیق کنید .ببینید من راست میگم

Milad7

یعنی امسال زنده میمونیم؟ 😐

The Destroyer

به حول قوه الهی نه…
امسال دیگه مسئو.لین بالاخره موفق میشن رسالتشون رو به پایان برسونن…

Milad7

واقعا بعیده از 99 جون سالم به در ببریم

I love htc

امسال و زنده ببونیم میتونیم به نوه هامون بگیم تو دهه 1390 مخصوصا سال 98 و فعلا 99 دهنمون آ. س. ف. ا. ل. ت شد😂😂

Armin.Technology

خداروشکر

Mortazavi

خدارو شکر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)