حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش کیفیت ویدیوهای اینستاگرام و‌ فیسبوک برای مدیریت سرعت اینترنت

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

دیروز درباره کاهش کیفیت ویدیوهای یوتیوب در اروپا برای مدیریت سرعت اینترنت برای شما در ترنجی نوشتیم. از امروز نیز شاهد کاهش کیفیت ویدیوهای اینستاگرام و‌ فیسبوک برای مدیریت سرعت اینترنت خواهیم بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کاهش کیفیت ویدیوهای اینستاگرام

کاهش کیفیت ویدیوهای اینستاگرام

کاهش کیفیت ویدیوهای اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی هم مانند سرویس‌های استریم و برای کمک به حل مشکل ترافیک شبکه‌های اروپایی، کیفیت ویدئوهای خود را پایین آورده‌اند. دلیل این تصمیم آنها اینست که سرویس دهندگان بتوانند در طول زمانیکه مردم به واسطه فراگیرشدن ویروس کرونا در خانه می‌مانند، از پس نیازهای آنها برآیند.

سخنگوی فیسبوک به وبسایت Engadget گفته است که هم فیسبوک و هم اینستاگرام به طور موقت بیت‌ریت‌های ویدئوها را در اروپا کاهش خواهند داد. او توضیح داده است که این اقدام آنها به شرکا کمک خواهد کرد تا محدودیت پهنای باند را کنترل کرده و در سرویس‌دهی به مردم دچار مشکل نشوند.

پایین آمدن کیفیت ویدئوهای اینستاگرام و فیسبوک
این تصمیم فیسبوک چندان تعجب آور نیست. در حالیکه تعدادی از سرویس‌های ویدئویی محبوب مانند نتفلیکس، Prime Video و یوتیوب بخش بزرگی از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص می‌دهند، تعداد کاربران بسیار زیاد فیسبوک و اینستاگرام در صورتیکه فعال‌تر از حد معمول باشند، می‌توانند فشار بیشتری به شبکه وارد کنند. چراکه در تابستان 2019 اعلام شده بود، فیسبوک بیش از 288 میلیون کاربر روزانه فعال دارد.

حالا در شرایطی که بخشی از مردم ترجیح می‌دهند در خانه بمانند، بسیاری از کاربران برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان خود از تماس‌های تصویری استفاده می‌کنند. با این حال، پایین آوردن کیفیت ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی اگر از کاربران آنها باشید، خبر خوبی نیست. خوشبختانه این کاهش کیفیت ویدئوهای اینستاگرام و فیسبوک در حال حاضر تنها شامل کاربران اروپایی است.

بیانیه فیسبوک برای کاهش کیفیت ویدیوها:

“برای کمک به سبک کردن تراکم بالقوه شبکه، ما موقتاً بیت‌ریت ویدئوها در فیسبوک و اینستاگرام در اروپا را کاهش می‌دهیم. ما متعهد به همکاری با شریکان خود برای مدیریت هرگونه محدودیت در زمینه پهنای باند در این دوره از تقاضای سنگین کاربران هستیم و در عین حال اطمینان حاصل خواهیم کرد که مردم قادر خواهند بود در طول فراگیری کووید-19 با استفاده از سرویس‌ها و برنامه‌های فیسبوک در ارتباط باشد.”

پیش از فیسبوک، سرویس‎‌های استریم ویدئو مانند نتفلیکس، یوتیوب و دیزنی پلاس اقدام به کاهش کیفیت ویدئوهای خود در اروپا کرده بودند.

نظر شما درباره کاهش کیفیت ویدیوهای اینستاگرام و‌ فیسبوک برای مدیریت سرعت اینترنت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

امان از کرونا 😐

Armin.Technology

#همکاری،دوستی و کمک

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)