حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری جدید منو استارت ویندوز ۱۰ را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | Windows، تماشا کنید

مایکروسافت چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که ویندوز ۱۰ هم اکنون دارای یک میلیارد کاربر فعال در سطح جهان است. به مناسبت این دستاورد، Panos Panay یکی از مدیران ارشد مایکروسافت ساعاتی پیش ویدیوی را منتشر کرد به صورت خلاصه به تغییراتی که در طی این سال‌ها در رابط کاربری سیستم عامل ویندوز رخ داده است اشاره می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا رابط کاربری جدید منو استارت ویندوز ۱۰ را ببینید.

رابط کاربری جدید منو استارت ویندوز ۱۰

می‌توان در این ویدیو رابط کاربری و منوی استارت نخستین نسخه رسمی از سیستم عامل ویندوز یعنی Windows v1.01 را تاکنون مشاهد کرد. در بخش دیگری از این ویدیو نیز به تغییراتی که قرار است در آینده در رابط کاربری ویندوز 10 صورت بگیرد اشاره کوتاهی می‌شود.

در طی هفته‌های گذشته شایعات گوناگونی منتشر شد که نشان می‌داد مایکروسافت در نظر دارد تغییراتی را در رابط کاربری و منوی استارت ویندوز 10 صورت دهد. در بخشی از این گزارش‌ها اعلام شده بود که این شرکت در نظر دارد طراحی کاشی‌های زنده (Live Tiles) را برای همیشه کنار بگذارد و ظاهری جدید را برای منوی استارت این نسخه از سیستم‌های عامل خود فراهم آورد.

رابط کاربری جدید منو استارت ویندوز ۱۰

رابط کاربری جدید منو استارت ویندوز ۱۰

ویدیوی بالا نشان می‌دهد که مایکروسافت هنوز قصد ندارد این طراحی را کنار بگذارد اما در نظر دارد در نسخه جدید از رابط کاربری خود، تمرکز را از این طراحی خارج کند و یک رابط بسیار جمع و جورتری را در اختیار کاربران خود قرار دهد. ویدیوی بالا نشان می‌دهد که منوی استارت جدید ویندوز 10 دارای بخش‌های جدیدی است و در سمت راست خود فضای بیشتری را برای نمایش آیکون برنامه‌ها در اختیار دارد.

در کنار تغییرات وسیع در رابط کاربری، به نظر می‌رسد مایکروسافت همچنان برای کار بر روی زبان طراحی Fluent Design برنامه‌هایی دارد. ویدیوی بالا نشان می‌دهد که دامنه پوشش این زبان طراحی قرار است در آینده نزدیک دیگر بخش‌های ویندوز 10 را هم در بر بگیرد. منوهای جدید، آیکون‌های تازه و همچنین برنامه File Explorer جدید که با تمرکز بر روی سرویس ابری OneDrive طراحی شده است، بخش‌های دیگری از رابط کاربری جدید ویندوز 10 را تشکیل می‌دهند.

رابط کاربری جدید منو استارت ویندوز ۱۰

رابط کاربری جدید منو استارت ویندوز ۱۰

مایکروسافت این روزها مشغول کار بر روی قابلیت‌های اختصاصی Windows 10X است. انتظار می‌رود بخشی از تغییرات رخ داده در رابط کاربری ویندوز 10، همزمان با معرفی سیستم عامل Windows 10X رخ دهد. مطمئناً این رابط کاربری جدید به ویندوز 10 کمک می‌کند که ظاهری مدرن‌تر و زیباتر داشته باشد و بالاخره پس از گذشت 5 سال تغییرات عمده‌ای را نسبت به نسخه‌های پیشین از ویندوز به نمایش بگذارد.

بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 10 که قرار است در اختیار عموم کاربران این سیستم عامل قرار بگیرد نسخه 2004 است که انتظار می‌رود در بهار سال جاری میلادی منتشر شود. گفته می‌شود نسخه نهایی از این بروزرسانی در ماه آوریل پیش‌رو آماده انتشار می‌شود.

نظر شما چیست؟ رابط کاربری جدید منو استارت ویندوز ۱۰ را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
max03

خیلی فرق نکرده که،بیشتر اومده ایکون هارو تغییر داده

Amir galaxy

خوبه👍

نیما عرفانی

همین الآنم تغییرات مفیدی داشته و بیشتر روی شکل و شمایل آیکون ها و تجربه ی بصری کار کرده . اما درمورد خوده سیستم عامل ، با اختلاف بهترین سیستم عامل دسکتاپی هست.

Armin.Technology

🙂👍👍

Milad7

عالی شده

I love htc

من عاشق ویندوزم مخصوصا ویندوز 10

I love htc

چطور از ماکروسافت استور استفاده کنم؟؟؟؟

Yohan

کافیه لوکیشن ویندوز رو روی آمریکا قرار بدید و با حساب مایکروسافت وارد بشید با این کار میتونید از استور برنامه دانلود بکنید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)