حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردمی کی ۳۰ پرو زوم ادیشن در بنچمارک گیک بنچ دیده شد

نوشته

4 سال قبل | 76 دیدگاه | ردمی، شایعات

ردمی کی ۳۰ پرو یک نسخه خاص خواهد داشت که روی زوم متمرکز و با همکاری فرنچایز سریع و خشن (Fast and Furious) به طور محدود عرضه کند. این دستگاه امشب و در بنچمارک لو رفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ردمی کی ۳۰ پرو زوم ادیشن در بنچمارک گیک بنچ صحبت کنیم.

ردمی کی ۳۰ پرو زوم ادیشن

ردمی کی ۳۰ پرو زوم ادیشن

ردمی کی ۳۰ پرو زوم ادیشن

ردمی کمپین تبلیغاتی خود را برای گوشی K30 Pro با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد. در همین راستا، امروز عکس تازه‌ای منتشر شده که این محصول را در رنگ سفید نشان می‌دهد. اما نسخه اختصاصی گوشی با نام کامل ردمی کی ۳۰ پرو زوم ادیشن با کسب امتیازات بالا در بنچمارک Geekbench هم خودنمایی کرده است.

بر اساس نتایج، این دستگاه مجهز به یک چیپ 8 هسته‌ای کوالکام با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز است که باید اسنپدراگون 865 باشد. در ضمن، رم 8 گیگابایتی دارد و با سیستم عامل اندروید 10 کار می‌کند.

می‌دانیم که نسخه معمولی ردمی کی ۳۰ پرو،  دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی خواهد بود؛ بنابراین پسوند زوم ادیشن، توجیه کننده‌ی وجود سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی در این نسخه خاص است. همچنین در تبلیغات، این دستگاه به عنوان دارنده‌ی بزرگ‌ترین محفظه خنک‌کننده بین تمام گوشی‌ها معرفی شده است. برخورداری از رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1، دیگر ویژگی‌های ممتاز آن محسوب می‌شوند.

از لحاظ طراحی، تغییراتی را در قیاس با ردمی کی 20 پرو شاهد هستیم؛ مثلا اینکه قاب پشتی، حالت منشوری ندارد و دوربین‌های عقب هم به جای چیدمان عمودی، در یک ماژول دایره‌شکل جای گرفته‌اند. البته احتمالا دوربین سلفی پاپ آپ و حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای، در ردمی کی 30 پرو هم وجود خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که ردمی کی ۳۰ پرو زوم ادیشن دستگاه جذابی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
76 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

این قسمت ارزش خریدش رو دو چندان می‌کنه
«این دستگاه به عنوان دارنده‌ی بزرگ‌ترین محفظه خنک‌کننده بین تمام گوشی‌ها معرفی شده است.»

The Destroyer

تنها مشکلش نداشتن رفرش‌ریت ۹۰ هرتز هست…
حداقل برای نسخه پایه…

نیما عرفانی

اره اینو قبول دارم
به خصوص که نمایشگر LCD کی ۳۰ ۱۲۰ هرتزه،ضعف این گوشی بیشتر به چشم میاد.

Amir galaxy

اگه امولد ۹۰ هرتز بود هیچ ضعفی نداشت

نیما عرفانی

اگه

vahid

آقا نیما سلام،شرمنده بابت دیر جواب دادن کامنت،،
گفتم تو آخرین کامنتتون عرض ادب کنیم و پاسخ اون کامنت رو بدم،،والا کلا قصد داشتم یکی از گوشیارو بفروشم،،البته برا خرید گوشی جدید احتمالا این یکی رو هم بفروشم،،قرعه به نام میت افتاد اول،،از میت بیشتر استفاده کرده بودم گفتم یکمم از اس۱۰پلاس استفاده کنم بعد بفروشم،،والا راجب خرید گوشی هم بگم که یکی از دوستان اس۲۰الترا خریده بود و فک کنم تو ی کامنت درموردش گفتم که یکم باهاش کار کردم و اونجوری جذابیت نداشت که بخوام هیجان زده منم سمت اس ۲۰الترا برم،،اگه نظر منو بخواین برای من ۲۰درصد هیجان بالاتری نسبت به اس ده پلاس داشت،،در مورد خرید سری pبگم اگه بخوام تهیه کنم حتما سراغ بالاترین مدلش میرم نمیدونم شمام اینجوری هستین یا نه ولی مثلا همین اس ده پلاسی که دستمه از همون روز اول اگه اس۱۰5gبود اونو تهیه میکردم الانم اگه تو سری pبخوام گوشی بگیرم مطمئنن مدل پرمیومشو تهیه میکنم،،،البته فک کنم تو قیمت ی سور به سری اس ۲۰ بزنه هواوی که خدا کنه اینجوری نباشه،،والا فعلا که تصمیم قطعی ندارم ولی یا p40یا برای اولین بار سراغسری نوت سامسونگ میرم و منتظر اون میشم،،آخه میدونید چیه p40گوشی واقعا عالی هستش ولی تنها دلچرکینی که میشه ازش داشت همون عدم ساپورت گوگل هستش والا گوشی هست که فک نکنم بشه ازش ایرادی جز همین مورد گرفت،،،در ضمن اپو فایند ایکس دو رو هم خیلی دوس داشتم ولی قیمت رو که دیدم شاخم زد بیرون نمیگم گوشی به این قیمت نمیرزه ولی تو ایران برا گوشی ای که هیچ ساپورت قطعاتی و لوازم جانبی نداره بخوای ۲۵ یا ۲۶ میلیون به بالا پول بدی کار عاقلانه ای نیست،،حالا خدا کنه شرایط جوری بشه ادم بتونه با دل خوش سمت علایقش بره ،
در ضمن خدایی میت ۲۰ پرو من جوری نگهداری شده بود که خدا وکیلی میشد پلمپش کرد و فروخت،،حتی برچسب پشتشم روش بود هندز فریش استفاده نشده بود حتی سیم شارژرش از تو غلافش بیرون نیومده بود،،گوشی رو حدود ۱۶ میلون خریده بودم،البته میدونستین که مال من مدل ۲۵۶ بود من فروختم ۱۰تومن،،
تقریبا پول دوتا پرچمدار دوسال پیش رو تو استفاده ی ساله ضرر کردم😂😂😂
البته جونتون سلامت باشه ولی میخواستم بگم دیگه پول انقد بی ارزش شده که افت قیمت ی گوشی ۶ میلیونه،،
خیلیم مخلصیم آقا نیما

نیما عرفانی

سلام و عرض ادب و شبتون بخیر
ایرادی نداره آقا وحید شما عزیزی
بله در بخش های مختلف صحبت هاتون با شما موافقم و بله من هم اخلاقم مثل شماست و عادت دارم یا چیزی نگیرم یا بالاترین مدلش رو بگیرم . اتفاقاً میخواستم اوپو فایند ایکس ۲ پرو بهتون پیشنهاد بدم اما بعدش که دلیلتون رو دیدم خودمم قانع شدم و دلیل منطقی آوردین و نباید برای پرداخت چنین پول هنگفتی ریسک کرد.
بله درسته دقیقاً مصداق بارز این ضرب المثل هست که تو این دورو زمونه پول عین چرک کف دست شده .
در مورد فروش گوشیتون، اگه زودتر به بنده اطلاع میدادین شاید برای یکی از اقوام مشتریتون می‌شدیم 🙂 .
درخصوص پیشنهاد گزینه های دیگه به جز سری نوت ۲۰ سامسونگ ، به نظرم نیم نگاهی هم به وان پلاس ۸ پرو داشته باشید که مطمئنم گزینه ی وسوسه کننده ای هستش.

vahid

شرمنده آقا نیما دیگه تا آگهی کردم گوشی روز بعدش فروش رفت،،تازه گلکسی واچ رو هم فروختم،،
مطمئنن شما صاحب نظری و گوشی که پیشنهاد دادین بسیار عالی هستش و به اون هم فکر میکنم،،
ولی اولین هدفم تو سال ۹۹ زنده موندنه ایشالا سال بعد هممون سالم و سلامت بمونیم و دل خوشمون برگرده اون موقع حتی میشه با ی ۱۱۰۰ هم خوش باشیمو لذت ببریم،،امسال تمام امیدمون به شب عید بود که اینطوری شد،،من که الان دو هفتس تو خونه نشستم و فقط برای خوردو خوراک و خریدای مربوط به اون از خونه میزنم بیرون،،پارسال یادمه با یکی از دوستان در مورد سال ۹۸ حرف میزدیم ارزوم این بود کمتر از سال ۹۷ اذیت بشیم اصلا فک نمیکردم سال ۹۸ اینجوری بشه،،الان برا سال ۹۹ دعا میکنم خدا کنه عین سال ۹۷ بشه و اگه به اندازه سال ۹۷ رومون فشار بیادم من یکی راضیم😉😉

نیما عرفانی

ممنونم لطف دارین
دعای زیبایی بود . من اعتقاد دارم پول خوشبختی نمیاره اما باعث میشه دلت خوش باشه .
این ایام سخت هم میگذره و امیدوارم همگی درکنار خانواده سرزنده و سرشار از آرامش روحی و روانی باشیم اما سال ۹۸ جداً برای ملت ایران سال بدی بود و إن شاء اللّه سال جدید با اتفاقات خوش شروع بشه و خوشی هاش مستمر باشه.
آدمی که سلامتی روحی روانی داشته باشه به تبع سلامتی جسمی هم داره اما درمورد عکسش، خیر .
إن شاء اللّه هر چیزی که آرزوشو دارین بخرین و ازش نهایت لذت رو ببرین .
آقا وحید ایمیلم رو چندین بار داخل کامنت های این سایت ارسال کردم ، اینبار برای شما می‌فرستم که اگه سؤالی از هم داشتیم و اگه کمکی از شخص بنده برمیاد یه راه ارتباطی باشه و همینطور من هم بتونم از اطلاعات و تجربیات شما استفاده کنم .
nimaerfani92@gmail.com

vahid

چشم آقا نیما پیام دادم

نیما عرفانی

سلامت باشید
سپاس گزارم 🌹

Farcry

مشخصاتش که عالیه.حسگر اثر انگشتش هم احتمال داره درون صفحه باشه.از اون طرف نسخه معمولیش هم با نصف قیمت تقریبا از نظر دوربین و باتری و رفرش ریت صفحه نمایش شبیه k30 pro هست و عملا k30 دویست دلاری با نصف قیمت برای اکثر کاربر های عادی با ارزش تره.اما به نظر من یه مشکلی که میتونه داشته باشه همون سیستم خنک کننده هست! متاسفانه همه شرکت ها در این مورد اغراق میکنن.از ردمی نوت ۸‌ پرو که لوله حرارتی داشت بگیرید تا s20 ultra با اون افت عملکرد عجیب و غریبش با لوله حرارتی پیشرفته و حتی بلک شارک ۲ پرو که با اینکه سیستم حرارتی خلیلی خوبی داره و افت عملکرد پردازنده زیر ۱۰ درصده ولی از اون طرف بدنه گوشی داغ میشه ( خیلی از سایت ها که بررسیش کردن این موضوع رو‌گفتن) البته اگر شیائومی مثل k20 pro کار کنه دیگه عملا افت عملکرد و داغ شدن بیش از حد توی این گوشی هم مثل k20 pro وجود نخواهد داشت.

نیما عرفانی

صحیح
جوابی که میخواستم بدم خودتون در انتها گفتین🙂
“البته اگر شیائومی مثل k20 pro کار کنه دیگه عملا افت عملکرد و داغ شدن بیش از حد توی این گوشی هم مثل k20 pro وجود نخواهد داشت.”

Farcry

آره k20 pro خیلی خوب و عالی بهینه شده بود.

m.b

راجب نوت 8 پرو دو تا از دوستام دارن و درسته از اسنپ بیشتره اما قابل قبوله… بخاطر پردازندشه…
راجب سامسونگ اصلاً ربطی به خنک کننده نداره… سامسونگ تو سینگ سخت افزار و نرم‌افزار گند زده که یکی پس از دیگری رکورد هارو داره میزنه تو بنچمارک ها… اصلاً اینیکی ربط نداشت…
واسه بلک‌شارک هم ممنون میشم منبع بدی چون منکه از شما بیشتر ذنبال کارام جایی ندیدم… از اون گذشته چند تا سایت بلک‌شارکی که تازه اومده به بازار رو بررسی کرده باشن خیلیه چه برسه به اینکه از این چند تا چند تاشونم بگن داغ کرده بدنه… اونم گوشی گیمینگ!!! از طرف دیگه اگر قرار به داغ کردن باشه نتایج بنچمارک ها باید چیز دیگری باشه ولی نیستش… عجیبه همچین ادعایی و اثبات میخواد فکر کنم…
به هر حال آدمی‌زاده… شاید شما داغ کردن موقع شارژ رو داغ کردن در هنگام کار کردن دیدی و شایدم من اشتباه میکنم…

The Destroyer

البته فکر میکنم منظورش بلک‌شارک ۲ پرو بود نه بلک‌شارک ۳ یا ۳ پرو…

m.b

آها من اشتب زدم… هرچند برای اونم جایی ندیده بودم… از جمله gsmarena که چیزی ننوشته…

Armin.Technology

عالیه،فقط ۹۰ هرتز اگه بود دیگه چی میشد.

smartiz

فوق العاده 😍 فقط از نداشتن نرخ تازه سازی 90 هزار کمی ناراحت شدم

smartiz

هرتز

m.b

خب خب خب…
جمعبندی خبر هارو داشته باشیم…
یادتون هست ترول کده گفته بود آمولد عادی میگیره اما lcd 120 هرتز نه؟!
همین شخص میاد روز معرفی میگه k30 رو 120 هرتز ساختن و نسخه پرو رو 60 هرتز که بگه lcd k30 بهتره… بدون توجه به حرف خودش… 😂
اومده به مادر یکی از بچه ها توهین کرده که به زور بگه k30 pro مثل k30 تلفوتو نداره…
نه عمو هم تلفوتو داره و هم همونطور که گفتم ضایع و زایلت کرد و آمولده…
میدونم شما همه حرفاتو تهش فراموش میکنی هرروز پررو تر از دیروز میای برای تخریب… خدا خیرت بده چون بعد چالتون دیگه دلخوشی نداشتیم… 😅
و اما اصل مطلب که جمعبندی مشخصات بود…
در صفحه پیشرفت داشته… روز معرفی میبینید…
در باتری پیشرفت داشته اونم چجور… هم شارژر و هم ظرفیت…
در پردازنده هم که مشخصه…
در طراحی سلیقه هست خب…اما اون دکمه قرمزه کنار گوشی هنوز هست… 😅
در خنک کننده و بلندگو و موتور ویبره هم پیشرفت داشته…
من فقط یه چیزی رو نمیفهمم… چطور میشه که وقتی k30 شد lcd و 120 هرتز گفتن نسبت به k20 که آمولد ساده داشته پسرفته… تا اینجا قبول اما بعد با چه مکانیسمی قراره بیاید بگید آمولد پیشرفته k30 pro هم نسبت به lcd و 120 هرتز که گفتید از k20 پایینتره، هم پایینتره!!! این معادله سه مجهولی‌ای که تراوشات مغز بعضی‌هاتون قراره بسازه این معنا رو میده که آمولد پیشرفته k30 pro از آمولد ساده k20 پایینتره!!!
میبینید بعضی ها چقدر بی مغز ساخته شدن؟!
کل جمعبندی ما بهم ریخت اصلاً… 😂
و اما نظر شخصی خود بنده که بر اساس واقعیات صفحه‌ای هست که خواهید دید:
صفحه k30 pro در چند جهت بهتر از k20 pro هست و خواهید دید… اما 90 هرتز نبودنش یک پوهن منفی هست و فکر میکنم تنها پوهن منفی باشه…به همین سادگی…
این گوشی با قیمتی کمتر از iqoo 3 تقریباً در تمامی جوانب بهتر از اون هست…
X50 pro هم قیمتی حتی بالاتر از mi 10 داره و رقیب اون محسوب میشه… هرچند iqoo هم قیمتش به mi 10 نزدیک تره تا این گوشی…
دلیل اینکه اینکار رو کردن پوشش تمام محدوده های قیمت با انواع صفحه هست… 90 هرتز داشتن… 60 هرتز هم ساختن و 120 هرتز هم نیمه دوم دارن و 144 هرتز هم نیمه دوم یا به احتمال خیلی کمتر نیمه اول سال آینده دارن… این هم به همین سادگی…

Mahdi

مثل بعضیا که یه بار طرفدار پردازنده ضعیف و صفحه نمایش خوب میشن و یه بار هم طرفدار پردازنده قوی و صفحه نمایش ضعیفتر میشن
اینا همیشه هستن بهشون توجه نکن

AAAA_.reza._AAAA

فینچ یعنی رسما منو دیونه کرد

یه روز میگه پردازنده واسم مهمه ، روز بعد میگه نه صفحه نمایش مهمتره برام و سامسونگ عالیه

و تمام تلاششو میکنه تا شیائومی رو بد جلوه بده ، ولی نمیدونه که حرفاش دایورت میشه به ت..م چپمون و اصلا برامون مهم نیست😂

m.b

دقت کردید هرموقع جوابشو میدیم وسط بحث میره که بتونه پست جدید بیاد همون حرفای نیمه تمام رو دوباره باز کنه؟! چهار بار تا حالا همین کارو کرده…
عمداً اینکارو میکنه… جواب که نداره میره که بتونه دوباره پست جدید بیاد حرفای تکراریشو باز پهن کنه تو پست ها…

Mahdi

اینجوری حرف بزنه به جایی نمیرسه خودش ضایع میشه

m.b

انگار اصلاً هدفش فهمیدن واقعیت نیست…وگرنه هی وسط بحث نمیره پست دیگه دوباره از اول شروع کنه… واضحه فقط میخواد خرفاش دیده شه نه اینکه چیزی بفهمه… برای همین هر روز تغییر میکنه حرفش…

Ebinem

امثال فینچ و چالتون ترول نوب هستند و بحث با اینا فایده نداره. کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد.

smartiz

منظور از امولد پیشرفته چیه

m.b

روشنایی بالا… دقت رنگ بالا… کنتراست بالا… و… مثل mi 10 که جدای از رفرش ریت یسری رکورد بجا گذاشت، این گوشی هم به میزان کمی کمتر در محدوده قیمت خودش یک رکورد بجا میگذاره…

Finch

تی‌وی کده رو ولش کن اسکوله
پارسال می‌گفت نوت 8 پرو نسبت به نوت ۷ پرو پسرفت هست چون مدیاتک از اسنپ ضعیف تره
امسال میگه نوت ۹‌پرو نسبت به ۸پرو پسرفت هست چون مدیاتک از اسنپ ۷۲۰ قوی تره
طبق گفته استاد کیوی ترول ( کیوی نوعی میوه به شکل یکی از اندام های بدن)
اسنپ ۷۲۰ از جی۹۰تی ضعیف تره
و جی۹۰تی از اسنپ ۶۷۵ ضعیف تره
پس در نتیجه اسنپ‌ ۷۲۰ از ۶۷۵ ضعیف تره

m.b

میشناسمش… 3 ساله…

Mahdi

همین که مصرف باتریش ۱۰۰ درصد بیشتر نیست خیلیه و بعضیا هم هستن یه جا کیفیت صفحه نمایش و پردازنده ضعیف رو به پردازنده قوی و صفحه نمایش ضعیفتر ترجیح میدن و یه جای دیگه قدرت پردازنده قویتر رو به رخ رده پایینتر میکشن جالبه ببینیم مصرف باتری ۱۰۰ درصد بیشتر و پردازنده ۱۰ درصد ضعیفتر رو هم قبول دارن یا نه ولی احتمالا یا سکوت میکنن یا یه حرف بی ربط میزنن

m.b

چند عدد کامنت از یک tv troll باعث شد اولویت هامو فراموش کنم… شرمنده دوستان… شما مهمترید اما وقتی دیدم توهین کرده به یکی از دوستان یکم عصبانی شدم…
حالا بیاید یکم خبر جدید مرور کنیم…

زوم 100 برابری شیائومی هم تایید شد…

و اما در جواب کسانی که میگن k30 pro الهام از mate 30 pro هست من پیشنهاد به افزایش دانش میکنم…
بیاید یه دوره کوچیک داشته باشیم…
تاریخچه دوربین های دایره ای:
comment image
جالبه که اولین گوشی دایره‌ای در دوران جدید(گوشی های چند دوربینه) رو میتو که شریک شیائومی هست زده… من اینو میدونستم اما چون حرف مفت بود که هر کسی که دایره ای زده بگیم از میتو الهام گرفته یا اصلاً از نوکیا الهام گرفته، هیچوقت مطرح نکردم… الانم طرح دایره‌ای چهار دوربینه یا باید چهار دوربین داخلش رو چهار طرف علامت + چیده بشه که حروم کردن فضا هست و یا به صورت مربع… به همین سادگی…
پیشنهاد مؤکد من:
روزی که شیائومی نسبت صفحه 21 به 9 هم استفاده کرد نگید اسکی… 🙂
چون اون نسبت صفحه هم از دو سمت پدر و مادرش شیائومی هست… سمت اول میکس که برای اولین بار جرأت کرد تابو شکنی کنه و به همه جرأت بده نسبت صفحه رو از 16 به 9 فراتر ببرن…
و سمت دوم qin شیائومی که نسبت صفحه رو تا 22 به 9 فکر کنم فراتر برده بوده… 🙂
البته که من باز خودمو راحت نکردم بگم سونی از شیائومی الهام گرفته!!! هرگز… این حرف ها دم دستی و فقط برای راحت کردن مقایسه ها هست و درست نیست…
بجای گفتن دم دست ترین چیزایی که به نظرمون میرسه خوبه دانشمون رو ارتقاع بدیم رفقا…💐

m.b

رفقا هرچند تا روز معرفی کم کم خود مدیرا مشخصاتش رو میگن و حتی فردا فکر کنم نوبت صفحه باشه، بخاطر همین من دیگه مشخصات رو ننوشتم… من تقریباً همه مشخصاتش رو بدون جزئیات البته میدونم… کسی اگر نخواست جذابیت روز معرفی رو ببینه بگه هر جایی خواست مشخصات اون قسمت رو بگم…

راستی همونطور که گفتم به صدر که برسی راه رسیدن دوباره و دوباره بهش رو دیگه پیدا میکنی، شیائومی امسال به راحتی صدر رو رها نمیکنه… برخلاف سال های گذشته که رقابت بین اپل و سامسونگ و هوآوی بود، امسال شیائومی هم تو این لیست هست…

The Destroyer

حیف که صدر دگزو دیگه واقعا قابل اعتماد نیست…
هرچند واقعا می ۱۰ پرو عملکردی در دوربین داشته که فک میکنم در تاریخ ۱۰ ساله شرکت بی سابقه بوده…
نمی‌دونم دوستان تستای یوتوب رو دیدن یا نه اما توصیه میکنم ببینید حتی الان میشه شیائومی رو تو دوربین با اپل و سامسونگ مقایسه کرد و در جهاتی از اون ها هم بهتره… هواوی رو نگفتم چون هنوز مشخص نیست دوربینش چه قد با بقیه اختلاف داشته باشه…
البته یه دوستی هم حرف جالبی میزد و می‌گفت برای پی بردن به کیفیت عکس ها سرچ کنید و فایل اصلی رو دانلود کنید و مقایسه کنید.‌‌.. فایل عکس می ۱۰ پرو و آیفون ۱۱ پرو تو دگزو هست اگه اشتباه نکنم… توصیه میکنم برید ببینید…

m.b

من که از منابع ویبو میبینم… داغ داغ و زودتر از همه و معتبر با قضاوت های خودشون…
Mi 10 pro تو جزئیات در بخش ادغام بهترین دوربین بوده تا اینجا…
عکساش هم طبیعی تر از بقیه هست…

The Destroyer

حقیقتش منم الان از ویبو میبینم خبرارو… ولی هنوزم شما با اختلاف زودتر خبرارو میدونید 😂
جالبترش اینه که مشخصات گوشیارو هم میدونید… اونم قبل از معرفی…
من تو ویبو ۴ نفرو دنبال میکنم یکی آیس یونیورس یکی Tongue digital یکی Rice reviews یکیم Digital Chat Station اما اینا هیچ کدوم چیزی در مورد دقت رنگ و کنتراست k30 Pro نگفته بودن… البته شما فک میکنم داخل خود ویبو رو قشنگ چک میکنید… من فقط میرم تو صفحه همون ۴ تا…

m.b

یه سری چیزا خب بدیهی هست و نیازی به افشا نداره… اما خب هنوز یه سری جاها هست که میرم… من 4 ماه زودتر میدونستم بلک‌شارک کواد اچ‌دی و 7 اینچی و 120 هرتزه…
خصوصاً رو میکس که شایعاتش چند برابر واقعیاتش هست خیلی تمرکز دارم… لعنتی باز نمیذارن هیچی ازش درز کنه…

The Destroyer

من امیدوارم امسال میکسی وجود داشته باشه…

m.b

همون معروفه میگه هست(میگه زودتر از mi 10s هم هست انگار(اگر اشتباه ترجمه نکرده باشه))… یکی دیگه هم دارم میگه نه تنها هست بلکه اونم دو قلو زاییده امسال… 😂

نیما عرفانی

@شهداد
منابع و مراجع مختلف از این حالات خارج نیست ؛
پیج هرکدوم داخل شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، کانال هرکدوم داخل شبکه ی اجتماعی تل.گرام، وبسایت های هر منبع ، اپلیکیشن و شبکه ی اجتماعی ویبو ، کانال یوتیوب و صفحات توییتر هر کدوم از مراجع.
از این راه ها میشه به اطلاعات سریع قبل از دیگران دست پیدا کرد
بعضی منابع گمنام هم هستن که زودتر از منابع معتبر خبرهارو منتشر میکنن و جالب اینجاست در مواردی همین منابع موثق و معتبر ، سورسشون میشه همون منابع گمنام.

Armin.Technology

داداش همونطور که گفتم جواب ابلهان خاموشیت بنظرم دیگه جوابشو نده.

m.b

تا جایی که بتونم آره ولی به کاربرا توهین کرد و عصبانی شدم…

Mortazavi

سونی از شیائومی الهام گرفته😂😂😂

داداش سونی اگه اهل الهام بود ناچ میزاشت

نیما عرفانی

بله بنده با شما موافقم ، نسبت تصویر ۲۱ به ۹ سینمایی سونی رو که بهترین نسبت تصویر برای مالتی مدیا و گیم و مالتی تسکینگ در پلتفرم موبایل هست رو اشتباه متوجه شدن و بسطش دادن به کاهش حاشیه های نسل اول میکس! اما در خصوص دوربین والا من همون دیشب خواستم به کامنت ایشون فیدبک نشون بدم اما واقعاً دیگه انرژیشو نداشتم و گفتم بیخیال .
الان خلاصه ی حرفی که میخواستم بزنمو میگم ؛ کادر دوربین دایره ای رو اولین بار سونی اریکسون و نوکیا با زیر برند لومیا در محصولاتشون داشتن و کسی از شباهت کادر دوربین دایره ای کی ۳۰ پرو به میت ۳۰ پرو صحبت نکرده. بحث سر چیدمان و فرم دوربین چهارگانشه که به هرکس نشون بدین ،در اولین نگاه ذهنش می‌ره سمت میت ۳۰ پرو و اینو آقای عط.ایی هم بهش پی برده . متن این پست رو ملاحظه بفرمایید
https://toranji.ir/?p=1070409
کادر دوربین با ماژول ۳ گانه ، ۲ گانه و تکی رو ، رو خیلی از محصولات شاهد بودیم اما با ماژول چهارگانه فکر کنم اولین بار هواوی بود که از چنین چیدمانی استفاده کرد .
در ثانی ؛ از اونجایی که ردمی کی ۲۰ و کی ۲۰ پرو دیزاین مشابهی داشتن
واقعاً برام عجیبه چرا ردمی ، دیزاین کادر دوربین کی ۳۰ پرو مثل همون کی ۳۰ به صورت خطی و عمودی در امتداد محور عمودی وسط قاب پشتی نزد .

m.b

خوبه گفتم این حرفا از دم مزخرفه… 🙄
اگر نمیگفتم چی میگفتید… 🤦‍♂️

Ali_t

فکر نمیکنم مطمعنم 😍

Ali_t

کی سی پرو هم امتیاز گیگ بنچ نزدیک به همین داره که عالیه😍
واقعا وسوسه انگیزه😊💙

Finch

#مصطفی
#امیر
#شهداد
#نیما
سلام لطفاً یکیتون واسم به صورت ساده چی‌پی‌یو توربوی هواوی رو توضیح بده مرسی تشکر

m.b

شما اول بحث هایی که عمداً ناتموم میذاری که دوباره بعداً از اول ادامه بدی رو ببند بعد انتظار پاسخگویی داشته باش…
این نظر شخص بنده هست… باقی اختیار خودشون رو دارن…
من برای دستم احترام قائلم و مینویسم که فایده‌ای داشته باشه… نه اینکه بنویسم برای کسی که فایده نداره براش چون هدفش چیز دیگست…

Finch

سلام مصطفی خودت میدونی دیروز سرعت سایت پایین بود به همین خاطر رفتم
ولی چشم شما لینک اون پست های که توش داشتیم صحبت می‌کردیم رو بده من دونه دونه ، با حوصله و رعایت ادب جواب میدم
اره قصدمم از این پست این بود که بفهمم تو بازی وای۹اس قوی تره یا نوت 8 پرو

m.b

4 بار تکرار شده و بلااستثناء جالبه که هر بار همون بحثی که چهار بار نبستی رو دوباره تو پست دیگه باز کردی…

Finch

والا نمی‌دونم کدوم بحث با شما رو نیستم تا حالا
ولی تا جایی که یادمه آخر بحثم با شهداد که تموم شد هر دومون ❤️ دادیم
‌اخر بحث با واعظ هم که به خوبی و خوشی تموم شد
فقط یه بحثی بود که تموم نشد اونم مقایسه ام۲۱ و نوت ۹ پرو و یادم نمیاد شما توش شرکت کرده باشی 🤔🤔🤔🤔

نیما عرفانی

برای امشب کافیه

AAAA_.reza._AAAA

خدایا بسه دیگه

خسته شدیم😑

نیما عرفانی

خب دوستان علی رغم تلاشی که چند نفرتون برای پاسخ به سؤالی که مطرح کردم انجام دادین و مابقی نفرات هم بی تفاوت از کنارش رد شدن ، اما جوابی که مدنظرم بود و توقع داشتم در اون رابطه با هم دربارش حرف بزنیم متأسفانه نگفتین .
ایرادی نداره خودم جواب سؤال رو میدم
توجه کنید که سنسورهای پرچمدار سامسونگ با احتساب قابلیت پیکسل باینینگ(ادغام پیکسل ها در یک پیکسل) به این صورت هستن؛
رزولوشن های ۹،۱۲،۱۶،۲۷،۴۸،۶۴،۱۰۸،۱۴۴،۱۹۲ و … مگاپیکسل که البته اون اعداد ۲۷ ، ۹ و ۱۶ درواقع سنسور نیستن و براساس محاسبه ی پیکسل باینینگ در رزولوشن های مختلف به دست اومدن.
خب حالا به کمک لیست ادغام پیکسلی که اولیش Quad Bayer هست میشه ارتباط و چگونگی سیر صعودی این رزولوشن هارو به دست اورد و فهمید چرا چنین اعدادی رو برای نمایش دادن کیفیت با مقیاس مگاپیکسل ایجاد کردن.
لیست ادغام پیکسل ها به این صورت هست ؛
۱×1=1 (که این حالت رو به عنوان رزولوشن مبنا و افزونه ی اول در نظر میگیرن)
2×2=4 (این حالت هم میشه همون تتراسل یا کواد بایر)
3×3=9 (این حالت هم نانوسل هست)
4×4=16
5×5=25
و به همین ترتیب به صورت حاصل مربع هر عدد ادامه پیدا می‌کنه اما من تا ۲۵ رو ادامه میدم که متوجه بشین فرآیندش به چه صورت هست.
خب حالا طبق این تعاریف ، سامسونگ ۲ رزولوشن رو به عنوان مبنا درنظر گرفته یعنی رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل و ۱۶ مگاپیکسل.
اگه هر رزولوشن رو ضربدر عدد به دست اومده از حاصل ضرب هر کدوم از پیکسل باینینگ ها کنید ، رزولوشن نهایی و آستانه ی رزولوشن مدنظر مشخص میشه .
یعنی به این صورت که ؛
۱۲×4=48
12×9=108
12×16=192
12×25=300
**********
16×4=64
16×9=144
16×16=256
16×25=400
یعنی می‌خوام بگم میشه با این راه حل و با این روش ، رزولوشن های سنسورهای پرچمدار بعدیِ سامسونگ رو حدس زد. که نشون میده بعد از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلیش میخواد رو ۱۴۴ و ۱۹۲ مگاپیکسل کار کنه و بعدش هم رو ۲۵۶ ،۳۰۰ و ۴۰۰ مگاپیکسلی .
همه ی این تعاریف در خصوص سنسورهای سونی هم صدق می‌کنه ؛
که در رزولوشن های ۱۰،۱۲،۱۳،۱۵،۱۶،۴۰،۴۸،۵۲،۶۰،۶۴ و … مگاپیکسل وجود دارن که البته اینجا هم رزولوشن های ۱۰،۱۳،۱۵،۱۶ بر طبق محاسبه ی پیکسل باینینگ در رزولوشن های مختلف به دست اومدن .
در اینجا سونی ، رزولوشن ۱۰ – ۱۲ – ۱۳ و ۱۶ رو به عنوان مبنا قرار داده ولی برخلاف سامسونگ ، از ادغام پیکسلی تتراسل یا همون کواد بایر فراتر نرفته که به این صورت میشه ؛
۱۰×4=40
12×4=48
13×4=52
15×4=60
16×4=64
و اگه قرار باشه بخوایم در ساختار سنسور های آینده ی سونی، حالت نانوسل رو دخیل بدونیم نتیجه به این شکل میشه؛
۱۰×9=90
12×9=108
13×9=117
15×9=135
9×16=144
پس میشه رزولوشن سنسورهای آتیِ سونی رو حدس زد (۹۰-۱۰۸-۱۱۷-۱۳۵ و ۱۴۴) مگاپیکسل .

جا داره نکته ای رو باز کنم ؛
در رویکرد سامسونگ برای تسریع در بالابردن رزولوشن دوربین اصلی و کمک گرفتن از حالت تتراسل و نانوسل در رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل که یک تصویر ۲۷ و ۱۲ مگاپیکسل با سایز پیکسل بالایی رو تشکیل میده . در حرکت بعدیش که میخواد بره سراغ سنسور ۱۴۴ مگاپیکسلی ، اونجا دیگه دستش بازتره و می‌تونه رو حالت پیکسل باینینگ ۴ در ۴ که میشه ادغام ۱۶ پیکسل در یک پیکسل سوییچ کنه لذا میشه رزولوشن ۱۴۴ مگاپیکسل رو برای مدتی به عنوان ایده آل ترین گزینه در بین رزولوشن های موبایل دونست چون در حالت پیکسل باینینگ ۲ در ۲ ، تصویر ۳۶ مگاپیکسل میده و در حالت ۳ در ۳ ، تصویر ۱۶ مگاپیکسل میده و در حالت ۴ در ۴ ، تصویر ۹ مگاپیکسل با ابعاد پیکسلی فوق العاده ای رو به ارمغان میاره .
در رزولوشن ۱۹۲ مگاپیکسلی ، حالت های ۲ در ۲ و ۴ در ۴ رو میشه ادغام کرد اما حالت ۳ در ۳ به جهت اینکه بخش پذیر نیست و رزولوشن نهایی اعشاری به دست میاد احتمالاً شاهد تداخل در برخی پارامترها باشیم . رزولوشن ۲۵۶ مگاپیکسل هم به همین صورت هست و در نهایت میرسیم به رزولوشن های ۳۰۰ و ۴۰۰ مگاپیکسلی که دیگه یه پله از حالت ۴ در ۴ هم فراتر می‌ره و ۲۵ پیکسل رو با هم ادغام میکنن و به ترتیب تصویری ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی با ابعاد پیکسلی خارق العاده ای رو به وجود میارن .
به عبارتی رزولوشن نهایی ، رابطه ی مستقیمی داره با رزولوشن مبنا و مقدار پیکسل باینینگ که اگه یک خط افقی و عمودیه قائم بر هم رو درنظر بگیریم که مقدار هردو از صفر شروع میشه ، محور y ها(ایگرگ ها) میشه افزونه ی پایه و محور x ها میشه مقدار پیکسل باینینگ که برآیندشون میشه آستانه و رزولوشن نهایی.

این بود همه ی اون سناریو و قانون و قاعده ای که درخصوص روند و سیر صعودی افزایش مقدار کیفیت و رزولوشن دوربین های اصلی وجود داره.
ببخشید که طولانی شد اما جوابی که از شما عزیزان میخواستم همین بود که متأسفانه هیچ کدوم کوچکترین اشاره ای بهش نداشتین🙂.

موفق و مؤید باشید دوستان

AAAA_.reza._AAAA

استاد شرمنده من این چند روز زیاد وقت نداشتم و کامنت شمارو هم دیدم ولی همنطور که گفتم فرصت نکردم پاسخ بدم

ماشالله کامنت پر و پیمونی هم نوشتید ، دستتون درد نکنه

انشالله بحث بعدی

m.b

“در رزولوشن ۱۹۲ مگاپیکسلی ، حالت های ۲ در ۲ و ۴ در ۴ رو میشه ادغام کرد اما حالت ۳ در ۳ به” جهت اینکه بخش پذیر نیست” و رزولوشن نهایی اعشاری به دست میاد احتمالاً شاهد تداخل در برخی پارامترها باشیم”
فقط این بخش اشتباهه… باقی منطقی و نسبتاً منطقی هستن…
به طور مثال 108 مگاپیکسل میشه 108 میلیون پیکسل اما 108000000 نیست و ارقام بعد از 108 رو میشه طوری چید که بخش پذیر باشه یا نه…
این موضوع برای تمام سنسور ها صدق میکنه…

نیما عرفانی

مگا یعنی ۱۰ به توان ۶ که میشه ۱۰۰۰۰۰۰ و درمیاد همون ۱۰۸۰۰۰۰۰۰ پیکسل . اگه ارقام بعد از عدد صحیح اصلی رو بشه تغییر داد پس میشه گفت سونی رو سنسور ۵۲ مگاپیکسلی پی ۴۰ پرو زودتر از سامسونگ رفته سراغ پیکسل باینینگ ۴ در ۴ ؛
که در حالت نانوسل ، تصویر ۵.۷۷ مگاپیکسل میده که اگه گردش کنیم میشه ۶ مگاپیکسل و رو حالت هگزاسل ، تصویر ۳.۲۵ مگاپیکسلی میده که اینم اگه گردش کنیم میشه ۳ مگاپیکسل .
اما من نمی‌دونم چطور میخواد بین رزولوشن پایین با ابعاد پیکسلی بالا توازن برقرار کنه اما جواب سؤالمو زمان معرفیش میفهمم که چه تدبیری براش اندیشیده… .

m.b

بله گفتم که…
همون 108 رو میگم که بدونی…
دقیقش 108,576,768 هست… 🙂
راحت با چند مگاپیکسل محدود میتونن کاری کنن که بخش بپذیره…

m.b

البته بهتره بگم با چند پیکسل محدود… 👌

نیما عرفانی

ما داریم در دنیایی از محاسبات و مقیاس های تقریبی با محدوده و وسعت متغیر زندگی میکنیم پس همیشه برای رسیدن به هدف، راه های میان بر و دور زدنی وجود داره و اضافه کردن این چند پیکسل هم شامل همین قاعده میشه . اما بازم اون عدد دقیق نیست و تا بی نهایت رقم اعشار داره . باید دید خوده رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل ، پیکسل باینینگ چه رزولوشنی میشه ؟!!!

✔ TVKade

امیدواریم این گوشی با آمولد بیاد و شخصا آمولد 90 هرتز و حتی 60 هرتزو به پنل 120 LCD ترجیح میدم. در هر صورت اگر شما تا بحال از 120 هرتز روی موبایلی استفاده نکرده باشید چیزی رو از دست ندادید و حتی باتری لایف بهتریم روی 60 هرتز میگیرید.

Finch

تو نمیخاد واسه برند ما امیدوار باشی برو برچسب در هواوی

Ebinem

این نوب یه جور میگه برند ما انگار باباش نصف سهام کمپانی رو داره. (:

m.b

امیدوارم پس روز معرفی یا مثل همیشه پیدات نباشه و غیب شی و یا وقتی اومدی بپذیری که سر lcd بودنش کامل اشتباه گفتی و گفته بودم ضایع میشی و پافشاری بیجا و توهین بیجا کردی به کاربرا چون مدیرش گفت آمولده…
برات متأسفم…
آدم خوب و با دانشی بودی اما گند زدی… 🙂

Melodi1733

دوربین 108…!

جناب عطایی عزیز
مشخص نیست که حتما هردو مدل K30 Pro,5G هستن و Super AMOLED هستن؟
امیدوارم دوربین خوب، صفحه ‌نمایش با کیفیت تراز K20 Pro، اسپیکر استریو و 5G داشته باشن
تا اینکه حتما LDDR5 و UFS3.1 باشن.

Sadegh_kmz

خوبه باید قیمتشو ببینیم

afsoon

قیمتش زیر چهارصد و نسخه زوم زیر پانصد دلار. باشه خعلی خوب میشه

Ali_t

یه لحظه فکر کردم باز از خودت قیمت دادی راستی بیست و دوم شعار خوب دادی؟؟🤣 هوا چطور بود؟😂

The Destroyer

جون هر کی دوست داری قیمت نده… من عاجزانه خواهش میکنم قیمت نده… K20 Pro قیمتش ۳۶۰ دلار بود بعد انتظار داری این گوشی با پردازنده و مودم گرون‌تر (این رو مدیرعامل پوکو گفته بود که پردازنده اسنپ ۸۶۵ به همراه مودمش خیلی گرون‌تر از اسنپ ۸۵۵ هست و قیمتی در حدود ۱۳۰ دلار فقط خود پردازنده و مودم دارن)، اضافه شدن 5G، حافظه UFS 3.1، رم LPDDR5 و کلی چیزای دیگه که قراره روزای معرفی ببینیم باید زیر ۴۰۰ دلار باشه؟

Milad7

شت…….

نیما عرفانی

😂😂😂
از دست تو پسر

Milad7

عجب چیزیه یه میانرده بی نظیر هستش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)