حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت KaiOS تکنولوژی به عنوان یازدهمین شرکت نوآور سال ۲۰۱۹ معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 22 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

سیستم عامل KaiOS برای موبایل های ساده است که بتوانند کمی هوشمندتر شوند. گوگل سرمایه گذاری بزرگی روی آن داشته و سرویس های خود را بر بستر آن ارایه کرد. امروز اما می بینیم که شرکت KaiOS تکنولوژی به عنوان یازدهمین شرکت نوآور سال ۲۰۱۹ به انتخاب مجله Fastcompany است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شرکت KaiOS تکنولوژی

شرکت KaiOS تکنولوژی

شرکت KaiOS تکنولوژی

سیستم عامل KaiOS یکی از کم‌نام و نشان‌ترین پلتفرم‌های موبایلی در جهان به شمار می‌رود که علی‌رغم همه گمنامی‌خود، توانسته در طی سال‌های اخیر طرفداران زیادی را در برخی از کشورهای جهان به خود جلب کند.

شرکت هنگ کنگی KaiOS Technologies، به جای طراحی سیستم‌ عاملی مجهز به قابلیت‌های متنوع برای گوشی‌های هوشمند قدرتمند، تمرکز خود را روی طراحی پلتفرمی‌ معطوف کرده که با وجود سادگی در طراحی، بسیاری از اپلیکیش‌های کاربردی از قبیل یوتیوب، گوگل مپ، فیسبوک، واتس‌اپ و چند برنامه دیگر ساخت مهندسان این شرکت را در دل خود جای داده است.

این سیستم عامل هرگز قابل مقایسه با اندروید و iOS نیست، اما طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، بالغ بر 150 میلیون نفر در جهان از آن استفاده می‌کنند. دستگاه‌های مجهز به KaiOS بسیار ارزان‌قیمت هستند و با کمترین بودجه می‌توان از امکانات و قابلیت‌های آن استفاده کرد.

سیستم عامل KaiOS حالا روح ۱۰۰ میلیون دستگاه است

شرکت مذکور همچنین، یک فروشگاه اپلیکیشن مجزا را برای دارندگان دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل طراحی کرده که جزو نقاط قوت KaiOS به حساب می‌آید. شاید باورش کمی‌سخت باشد، اما در حال حاضر این سیستم عامل بعد از اندروید، دومین سیستم عامل محبوب و پرکاربرد نزد کاربرانی از کشورهای هند، اندونزی، روآندا و نیجریه به شمار می‌رود.

در سال 2019، شرکت گوگل به کمک KaiOS Technologies آمد و بخشی از هزینه سرمایه‌گذاری این شرکت را متقبل شد. دیزنی نیز با عقد قراردادی با این شرکت توانست شخصیت‌های کارتونی خود را در قالب انواع بازی، والپیپر و کتاب‌های الکترونیکی به KaiOS اضافه کند.

سباستین کدویل، مدیرعامل KaiOS در این باره می‌گوید:

این یک استراتژی مهم برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ در دنیاست که می‌توانند با کمک آن، به میلیاردها نفر دسترسی داشته باشند. امروز، می‌توان از طریق KaiOS با این افراد که قدرت خرید گوشی‌های هوشمند را ندارند، ارتباط داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این سیستم عامل هوشمند موبایل های غیرهوشمند (!) در دنیای بی رقیبی بتواند همچنان به پیشتازی خود ادامه دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

آقای عطایی تست دوربین بین
s20 ultra
s20 plus
note 10
https://youtu.be/SXkHS2dSzWA
برام جالب بود اگر امکان داره پوشش بدید

Farcry

سلام آقای عطایی لطفا اینم پوشش بدید: https://appleinsider.com/articles/20/03/15/apple-a14-in-iphone-12-said-to-be-as-fast-as-the-ipad-pro اگر واقعا این امتیاز بنچمارک آیفون ۱۲ باشه یعنی بیش تر از ۲ برابر امتیاز گوشی های اندرویدی که توی گیگ بنچ اصلا سابقه نداشته! طبق این سایت هم احتمالا A14 اولین پردازنده اندرویدی با فرکانس بیش از ۳ گیگاهرتز هست.

The Destroyer

من نمیدونم شما چه علاقه‌ای داری پردازنده آیپد رو با پردازنده گوشی مقایسه کنی… عین این میمونه که من برم بگم تویوتا لندکروزر قدرت موتورش از کمری بیشتره… خب اگه نباشه لندکروزر اصلا راه نمیره… و کاربردهای اینا متفاوته…

Mahdi

نه پردازنده بعدی آیفون رو میگه

The Destroyer

آره اشتباه کردم… اما در کل دیدم که این کارو میکنه…

Mahdi

من که اصلا بنچمارک واسم مهم نیست همین که گوشی جدیدترین پردازنده پرچمدار اسنپدراگون رو داشته باشه قبولش دارم هرچند اندازه پردازنده اپل قوی نیست ولی اندروید و آی او اس رو با هم مقایسه نمیکنم

The Destroyer

موافقم…
اما در واقع پردازنده اپل قوی‌تر از اسنپ نیست… پردازنده اپل روی یه سیستمی سوار میشه که کاملا متناسب باهاش ساخته شده… برای همینه که پردازنده‌ش ۴ یا ۶ هسته‌ایه (مطمئن نیستم) و پردازنده‌های اسنپ ۸ هسته‌ای و در عین حال بعضی مواقع عملکرد اپل بهتر از گوشیای اندرویدی هست…

Mahdi

آره بنظرم سیستم عامل هم توی بنچمارک تاثیر داره

Mahdi

یه سوال دیگه رام miui eu چطوره واسه گوشی شیائومی؟

Farcry

والا من قبلا با شما بحث کردم به نظرم بحث اضافی فایده نداره.اساس کار geek bench بر پایه قدرت خام پردازنده مرکزی سواره و ربطی به سیستم عامل نداره.توی خود سایتش هم خودش امتیاز پلتفرم های مختلف رو با هم مقایسه کرده و رنکینگ داده.حالا شما میخوای باور کن میخوای نکن.

Mahdi

نه که من گفتم اپل اینجوری و اونجوری یا پردازندش ضعیفه میگم احتمال داره سیستم عامل دخیل باشه ، من فقط با سیستم عامل آیفون کنار نمیام هرچند بی نقصه ولی اندروید رو بیشتر می پسندم و شمل هو فکر کنم قبول داشته باشی اسنپدراگون بهترین پردازنده اندرویدی هست

Farcry

شما اگر فقط ۱۰ ثانیه از نظر من یا اون سایتی که لینکش رو گذاشتم میخوندی متوجه میشدی که این امتیاز A14 هست نه A14X. درواقع خود این سایت امتیاز A14 رو با A12X مقایسه کرده.

Farcry

حتی اگر پردازنده آیپد هم مقایسه میکردم شما نمیتونستید ابرادی بگیرید چون دقیقا از نظر معماری و ARM بودن و حتی اندازه پردازنده کاملا مشابه پردازنده های موبایلی هست و اپل مخصوصا برای اینکه فاصله ی بین تبلت ها و لبتاب ها رو کم کنه هر ۲ سال یکبار از قوی تربن پردازنش برای آیپد پرو استفاده میکنه.

Farcry

بله قبول دارم که کاربرد پردازنده توی آیپد با کاربرد پردازنده توی گوشی ها متفاوته ولی از نظر ساختاری خود پردازنده ها تفاوت زیادی ندارن.

Mahdi

فکر کنم اشتباه نوشتی a14 اولین پردازنده arm با فرکانس بیش از ۳ گیگاهرتز هست

The Destroyer

در ضمن تفاوت دو برابر نیست… تفاوت ۱.۵ برابره… تازه با این نسل پردازنده‌های اندرویدی و در گیک‌بنچ که قدرت CPU رو میسنجه…

lovenokia

این سیستم عامل فقط ظاهر داره . یادش بخیر جاوا حداقل چند تا بازی و اپلیکیشن داشت برای دلخوشی

Finch

باهاش کار نکردم ولی بنظر میاد از جاوای افسانه ای بهتر باشه

Amir galaxy

دمش گرم…

Milad7

چی هست؟ 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)