حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ریلمی ۶ آی با مدیاتک هلیو جی ۸۰ و دوربین ۶۴ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ معرفی خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 80 دیدگاه | ریلمی، شایعات

کمپانی ریلمی قصد دارد طی چند روز آینده از گوشی هوشمند جدید خود یعنی ریلمی 6i رونمایی کند. گفته می شود که ریلمی ۶ آی با مدیاتک هلیو جی ۸۰ و دوربین ۶۴ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ معرفی خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ریلمی ۶ آی

ریلمی ۶ آی

ریلمی ۶ آی

ریلمی در هفته گذشته ریلمی 6 و 6 پرو را معرفی کرد و اکنون به نظر می رسد این کمپانی قصد دارد در 17 مارس از عضو سوم این خانواده یعنی ریلمی 6i نیز رونمایی کند.

در رابطه با این گوشی جدید، شعبه میانمار ریلمی تایید کرده که این گوشی دارای چیپست هلیو G80 است و با سرعت 18 وات با استفاده از پورت USB تایپ C شارژ می شود. اکنون این کمپانی تایید کرده که ریلمی  6i قرار است دارای دوربین چهارگانه ای در پشت آن باشد. دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسلی است که نسبت به دوربین اصلی گوشی ریلمی 5i که 12 مگاپیکسلی است، ارتقای چشمگیری یافته است.

این که سه دوربین دیگر این گوشی چه ویژگی هایی دارند کماکان مشخص نشده است، با این حال انتظار می رود آن ها یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی و یک لنز 2 مگاپیکسلی دارای عمق میدان کم باشند.

ریلمی 6i هنوز سایر ویژگی های این گوشی را برملا نکرده است، با این حال این گوشی هوشمند ماه گذشته با موفقیت آزمایش های را پشت سر گذاشت. همچنین گفته شده این گوشی دارای اسکنر اثر انگشت و صفحه نمایشی 6.5 اینچی است.

FCC همچنین اظهار کرده که گوشی 6i دارای باتری 5000 میلی آمپری است که می توان گفت نسبت به تمامی گوشی های سری 6 از زمان وانیلا 6 و وانیلا 6 پرو که باتری های 4300 میلی آمپری دارند، ظرفیت بالاتری دارد.

نظر شما چیست؟ منتظر ریلمی ۶ آی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
80 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Finch

به شخصه اینو از نوت ۹‌پرو بالاتر و بهتر میدونم 🚶🚶

The Destroyer

داداش پردازنده‌ش هلیو G80 هست ها… تو قدرت حداقل از اون ۲۰-۳۰ هزار کمتر بنچمارک میگیره…

Atta_h

داداش این آقا تمام کامنتاش اصلا از رو منطق وانصاف نیست تو این چند وقت خیلی کامنتای عجیب از این آقا دیدم

Finch

اگه ناراحتی جم کن برو همون سایت هایی که اون کامنت های دلخواه و رفاهی رو داره😁😁😁😁😁😁😁😁😂🤣🤣🤣🤣

Monarch

به شخصه نظرت بسی جالب بود میشه فقط کمی توضیح بدی ممنون

Finch

قیمت پایین تر
باطری و دوربین و شارژر برابر
اعتماد شخصی بیشتر به سری G نسبت به سری 700 کوآلکام

Monarch

سپاس

نیما عرفانی

سلام و عرض ادب
اول از همه درمورد جواب اون معمای ساده اما انحرافی بگم که ؛ جواب مدنظر بنده رو کاربر Armin.Technology دادن 👍.
احسنت
و دوم ؛ امشب احتمالاً میریم برای معمای بعدی ، البته شاید تو این مورد من با مانی یه مشورت کوچیکی هم داشته باشم!
و سوم ؛ شهداد جان
این حرف خودتو
“قبلا هم این رو گفتم که کسی که فن یه برند هست قطعا در حرفاش کفه ترازو رو به سمت برند محبوب خودش سنگین میکنه و نمیشه انتظار منطق مطلق از هیچ فنی داشت…”
خودت زودتر از سایرین اثباتش کردی 🙂
برادر عزیز ؛ اسنپدراگون ۷۳۰ و ۷۳۰ جی کوالکام در تاریخ ۲۱ فروردین ماه ۹۸(۱۰ آپریل ۲۰۱۹) معرفی شد و کایرین ۸۱۰ هواوی هم به فاصله ی دوماه و ۱۱ روز معادل ۷۳ روز بعدش و در تاریخ ۱ تیرماه ۹۸(۲۲ ژوئن ۲۰۱۹) معرفی شد.
هواوی اون چیپست رو به عنوان رقیب اسنپ ۷۳۰ و ۷۳۰ جی معرفی کرد.
بعد در تاریخ ۸ مرداد ماه ۹۸(۳۰ ژولای ۲۰۱۹) ، مدیاتک از چیپست گیمینگ هلیو جی ۹۰ و جی۹۰ تی رونمایی به عمل اورد که شد اولین رقیب جدی کایرین ۸۱۰ و دومین رقیب اسنپدراگون ۷۳۰ و ۷۳۰ جی . بعدش در تاریخ ۱۳ شهریور ماه ۹۸(۴ سپتامبر ۲۰۱۹) ، سامسونگ بر خلاف انتظار از چیپست میان رده ی سطح بالای خودش تحت عنوان اگزینوس ۹۸۰ که به بعنوان اولین چیپست موبایل با مودم مجتمع ۵جی لقب گرفت رونمایی کرد و از هسته های جدید آرم در فرکانس افزونه ی بالایی بهره میبرد که اون زمان بدل شد به اصلی ترین رقیب کایرین ۸۱۰ . اما اگه بخوایم لیتوگرافی و معماری پردازنده رو مبنای بررسی و مقایسه قرار بدیم ، اسنپدراگون ۷۳۰ ، ۷۳۰ جی و اگزینوس ۹۸۰ که ۸ نانومتری بودن به همراه چیپست های سری هلیو جی ۹۰ که لیتوگرافی ۱۲ نانومتری داشتن ، در سطح پایین تری از لیتوگرافی ۷ نانومتری کایرین ۸۱۰ قرار میگیرن. اگه از نظر جهش نسبت به پردازنده ی نسل قبل خودشون هم در نظر بگیری ،به نظرم کایرین ۸۱۰ بیشترین جهش رو نسبت به ۷۱۰ داشت چون کایرین ۷۱۰ که در تاریخ (۲۸ تیرماه ۹۷ ، ۱۹ ژولای ۲۰۱۸) رونمایی شد تقریباً به فاصله ی ۱ سال جایگزینی نداشت اما بقیه شرکت ها بازه ی زمانی کوتاه تری برای معرفی چیپست جایگزینشون در نظر گرفتن.
به عبارتی هواوی با معرفی کایرین ۸۱۰، به روند رو به رشد چیپست های میان رده ی شرکت های دیگه سرعت بخشید .
خب حالا طبق همین استدلال و تجزیه و تحلیل ،چیپست میان رده ی سطح بالا و جدیده کوالکام موسوم به اسنپدراگون ۷۶۵ و ۷۶۵جی که در تاریخ ۱۵ آذر ۹۸(۶ دسامبر ۲۰۱۹) معرفی شده طبیعیه که به جهت لیتوگرافی ۷ نانومتری EUV 7LPP که داره در سطح بالاتری نسبت به ۳ نماینده ی سامسونگ ، هواوی و مدیاتک قرار بگیره . حالا اینجا ما مدیاتک دایمنسیتی ۸۰۰ رو به عنوان جایگزین سری هلیو جی ۹۰ داریم که در تاریخ ۱۸ دی ۹۸(۸ ژانویه ۲۰۲۰) معرفی شد و به عنوان اولین رقیب اسنپدراگون سری ۷۶۵ شناخته شد ، اما هنوز جایگزینی برای کایرین ۸۱۰ و اگزینوس ۹۸۰ ارائه نشده پس یکم غیرمنطقی و بدور از انصافه که بخوایم به کایرین ۸۱۰ مقابل اسنپدراگون ۷۶۵ ای که در ورژن ۷ و ۸ بنچمارک آنتوتو نزدیک به امتیاز اسنپدراگون ۸۴۵ اورده خرده بگیریم.
اینم اضافه میکنم که نماینده ی جدید کوالکام و مدیاتک هردو لیتوگرافی ۷ نانومتری مبتنی بر EUV به همراه مودم ۵جی داخلی دارن و از هسته های جدید آرم هم استفاده میکنن.
یعنی می‌خوام بگم مشکل اصلی ؛ تفاوت در مغایرت بازه ی زمانی معرفی چیپست های جدید هرکدوم از برندها نسبت به چیپست های هم رده و هم سطح در برندهای رقیب هست که باعث اختلاف بعضاً فاحش در عملکردشون میشه نه ضعف اون شرکت در به کارگیری بهترین و به روزترین فناوری های موجود در محصول ویژه ی خودش، چرا که اگه محصولات همه ی کمپانی هارو ببریم زیره ذره بین ، چکیده اش میشه اینکه هرکدوم نقاط ضعف و قوت خودشون رو دارن.
و در انتها اگه بخوام یه جمع بندی نهایی داشته باشم ؛ اعتقاد دارم مدیاتک با ایجاد سری Dimensity ، یه حرکت عظیم و همه جانبه ای رو استارت زده که مشخصه هم در سطح چیپست های پرچمدار و هم در سطح چیپست های میان رده ، برنامه ریزیِ بلندمدتی داره و میخواد حسابی رقبارو به چالش بکشه.
اعتراف میکنم عملکرد Dimensity 1000 اعجاب آور بود و به شخصه انتظار چنین پیشرفتی از مدیاتک نداشتم .
تا یه برهه ای چیپست های Bionic A اپل رقیب نداشتن اما الان میبینیم که یکی دوسالی هست چیپست های پرچمدار کوالکام عملکردشون در برخی پارامترها بعضاً حتی بهتر از رقیب هموطنش بوده .
زمان اسنپدراگون ۸۱۰ هم ، اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ الحق و الإنصاف بهتر از چیپ هم سطح کوالکام بود .
هواوی هم از زمان کایرین ۹۷۰ به این ور ، هرسال داره فاصلشو با رقبا کمتر می‌کنه و بیشترین تمرکزش نسبت به سایر بخش های SOC رو واحد پردازش عصبی NPU و هوش مصنوعیه .
با از سرگیری و مجوز همکاری شرکت های آمریکایی با هواوی ؛ حدسِ من اینه که جانشین کایرین ۸۱۰ یعنی ۸۲۰ احتمالاً خردادماه معرفی بشه و با معرفیِ این پردازنده باز هم شاهد پیشرفت های چشمگیری در رده ی چیپست های میان رده ی سطح بالا باشیم اما اوج قدرت نمایی هواوی در ساخت تراشه های موبایل رو کایرین ۱۰۲۰ می‌دونم که طبق خبرها ۵۰ درصد قدرت ، بازده، راندمان و بهره وری بیشتری نسبت به کایرین ۹۹۰ 5G داره .
از طرفی هم اگه اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ با گرافیک اختصاصی سامسونگ و AMD توسعه پیدا کنه ، دیگه علناً میشه گفت اگزینوس ۱۰۰۰ و کایرین ۱۰۲۰ زنگ خطری برای کوالکام قلمداد میشن .

حالا یه سؤال دارم ازت
اگه جای هواوی ، شیائومی از طرف آمریکا تحریم میشد ، تکلیف پردازنده های مورد استفاده در محصولاتش چی میشد؟؟؟ آیا چاره ای جز تبدیل شدن به اصلی ترین مشتری مدیاتک داشت؟؟؟😄😉

Ali_t

کامنت طویلی بود در جواب به سیاست غلط آقای دسترویر که امیدوارم خودشو اصلاح کنه⁦❤️⁩
برا این کاربر جدیده هم یه نصیحت می نوشتید خیلی داره عجولانه تصمیم میگیره ⁦☺️⁩🌹

Finch

من فن سامسونگ هستم و بعضی جاها هم قبول میکنم که آقا شرکت مورد علاقم کم کاری کرده و چندبار گفتم تو این ۳.۴ روزه
ولی متاسفانه فن های شیائومی ( اللخصوص اونایی که طرفدار کانفینگ شیا و اسنپ هستن) نمیخان یا نمیتونن قبول کنن‌برند مورد علاقشون بعضی جاها کم کاری کرده

afsoon

کم کاری؟ نسبت به چی؟ نوت۸ پرو فقط یه موبایل میانرده پرقدرت بود واسه قدرتنمایی و ریلمی تازه الان ای تی۹۰ استفاده کرده .نوت۹پرو و نوت۹ پرو مکس شاید از لحاظ قدرت پیشرفت نکرده باشن اما بشدت بهینه تر و خنک تر و کم مصرف تر هستند.بزرگترین مزیت هم پشتیبانی از جی کم هست .ریلمی برند خعلی دوست داشتنی هست اما از نظر دوربین و کیفیت نمایشگر .رابط کاربری .بهینگی .پشتیبانی .خعلی ضعیف تر از شیائمی عمل می‌کنه …مشکل اینه که شما دکل نوردی رو پیشه کردی

Finch

به خودم قول داده بودم در صورت عضو شدن اینجا به فن هایی ک زیاد نمی‌دونن جواب ندم
بیشتر سر بحثم‌ با جناب عرفانی ، شهداد ، مهدی ، امیر و اونایی باشه که واقعا قبولشون دارم و به نظرم ارزش مباحثه کردن باهاشون داره
خب میریم‌سر کم کاری ردمی
نوت 8 پرو یا حتی نوت ۷ خودت کم کاری ندارن؟
صفحه امولد
جایگاه مموری و سیم‌دوم جداگونه
سلفی با تراکم پیکسلی بالا
فریم آلومینیومی
ماژول دوربین نزدیک به قاب پشتی
اسپیکر های خوب
هیچ کدوم از این موارد رو نه نوت 8 پرو بنده داره و نه نوت ۷ شما
اما همش رو mi a3 و می۹لایت داره
این رو میگن کم کاری ردمی
بحث قیمت هم نکن چون می آ۳ کاملا از گوشی من و شما ارزون تر و البته سرتر هست( بجز پردازشگر)

The Destroyer

من نمیدونم چرا علاقه داری همیشه تک بعدی نگاه کنی به قضایا…
پردازنده Mi A3 اونقدری ضعیف‌تر از بقیه هست که حتی تو فیلمبرداری اسلوموشن 240 فریم بر ثانیه رو ساپورت نمیکنه چه برسه به مثلا ۹۶۰ فریم که تو پردازنده‌ ردمی نوت ۹ پرو هست… این بحث فقط به فیلمبرداری هم محدود نمیشه و خب در استفاده روزانه این تفاوت در قدرتشون کاملا به چشم خواهد اومد…

مورد بعد در مورد شارژ و باتری هست که با اختلاف نوت ۹ پرو بهتره… دوربین هم احتمالا در یک سطح باشن یا در بهترین حالت می ای ۳ ممکنه کمی بهتر باشه… در کل تنها برتری می ای ۳ نمایشگرش هست در برابر بقیه مشخصات

The Destroyer

بعدشم خب شاید تو سال ۲۰۲۰ تمایل بازار کمی تغییر کرده باشه… میبینی که دیگه تو گوشیای ۲۵۰ دلاری آمولد نذاشتن از بعد از سه‌ماهه آخر ۲۰۱۹ و جای پردازنده قوی‌تر رفتن سراغ پردازنده بهتر، شارژر سریع‌تر و باتری قویتر و احتمالا دوربین قویتر…

Finch

شهداد فک کنم رقیب مستقیم می آ۳ ردمی‌نوت ۸ هستا نه نوت ۹پرو
برتری نوت 8 نسبت به می آ۳ چیه؟🤔🤔🤔

The Destroyer

نوت ۸ بالای ۶۰ دلار ارزون‌تره اما اون هم تنها ضعفاش نسبت به ای ۳ همون فریم پلاستیکی و صفحه‌نمایش هستن… حتی برخلاف می ای ۳ تو جعبه شارژر ۱۸ واتی هم داره…

Finch

شهداد الان
Mi a3= 10.390 روپیه هست
Note 8=10.500 روپیه
چطوری ۶۰ دلار ارزون تره؟

Finch

و مورد بعدی سلفی می آ۳ نکته برترش در برابر نوت ۸ نیست🤔🤔

Monarch

لطفا موقع مقایسه این دو تا فقط به نوع صفحه نمایش دقت نکنید تراکم پیکسلی mi a3 چیزی حدود 100ppi کمتر از نوت 8 هست و این در تجربه کاربری روزانه فوق العاده تاثیر داره

Finch

والا اون می آ۳ و آ۳۰اس که من دیدم از صفحه نمایش نوت 8 پرو که اچ‌دی ار داره هم با کیفیت تر بود

Finch

خخخخ شهداد یه چیز جالب
الان جاسم اینا ( جی اس ام آرنا) چک کردم
قیمت می آ۳ از نظر دلاری بیشتر بود اما از نظر روپیه کمتر هست
ببین
https://www.google.com/amp/s/m.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_8-ampp-9814.php

و
https://www.google.com/amp/s/m.gsmarena.com/xiaomi_mi_a3-ampp-9769.php

The Destroyer

در مورد صفحه‌نمایش هم درست میگی… واقعا کیفیت صفحه‌ش بهتر از همرده‌هاییش هست که IPS دارن حتی با رزولوشن FHD+…

The Destroyer

ممکنه همین طور باشه… تو هند سیاست شیائومی متفاوته و اکثرا تو هند قیمتاش بهتر از جاهای دیگه هست…

Finch

ایول شهداد جان
این شد حرف دیشب من که گفتم بحث و کلکل بدون بی احترامی خیلی خوبه چون آخرش دو طرف هم نتیجه مشترک میگیرن هم بقیه یه اطلاعاتی میگیرن
انقد بدم میاد از کسایی که یهو میپرن وسط بحث شروع میکنن ایموجی دادن و بکار گیری الفاظ رکیک

The Destroyer

قربانت… منم همچنین…😀👌

afsoon

نمایشگر امولد قیمت رو می‌بره بالا .می ۹ لایت از چیپ قدیمی تر استفاده کرد. تا قیمتش از می۹ تی پایین تر بیاد .ای ۳ هم از نمایشگر اچ دی امولد استفاده کرد تا قیمتش بیاد پایین .می ای ۳ کاملا از نوت۸ یا نوت۸ پرو بهتره؟ حتی نمایشگرش هم بهتر نیست .چیزایی میگی که آدم شاخ در میاره .دوست داشتی الان نوت۹ با نمایشگر اچ دی امولد وارد بازار میشد؟ من یکی که اونوقت میکوبیدم نوت۹ رو .بازم میگم مشکل شما دکل نوردی هست .خانواده نوت۹ هم بشدت شایسته هستن و پیشرفت خوبی نسبت به خانواده نوت۸ کردن .توقع داری ۱۷۵ دلار این چیپ این سخت افزار رو با سوپر امولد بسازه؟عجب .هم اکنون می۹ لایت گوشی که یک سال از اومدنش میگذره قیمتش از نوت۹ پرو بیشتر هست که بجز نمایشگر همه موارد ضعیف تره .من که میدونم بحث کردن تو مربوط به کوبیدن هست و فقط میخای بگی شیائمی داره ضعیف عمل می‌کنه .منم یه روزی میگفتم چرا نوت۴ ایکس ضعیف تر از نسل قبلی هست آخه نسل قبلی اسنپ۶۵۰ بود و نسل جدید۶۲۵ اما وقتی اومد تو بازار و تست کردم فهمیدم واقعا پیشرفت خعلی خوبی کرده و حتی عملکردش فوق العاده بهتر شده چون اصلا داغ نمی‌کرد و باطریش اش خارق العاده شده بود .

afsoon

خب میگی چرا قیمت می ای ۳ آنقدر افت کرد گوشی که روز معرفی قیمتش بالای دویست دلار. بود .واقعا چرا ؟ میخای دلیلش بهت بگم؟ چون اندورید وان مضخرف ترین چیزی هست که بهش پول میدی .من خودم ای ۲ داشتم ای ۲ لایت هم داشتم .بخاطر همین رابط خریدار دست دومش به سختی پیدا شد .ای۲ هم روز اول خعلی گران بود اما بعد ها حتی از نوت۶ پرو هم ارزان تر شد .این سری خریدارش خعلی کم هست واسه همین زود به زود افت قیمت می‌کنه .اگر بخوای عادلانه حرف بزنی هم بجز سلفی هیچ برتری می ای ۳ نسبت به نوت۸ نداره …با چه رویی میگی نمایشگر ای۳ بهتر از نوت۸ پرو هست؟ من با نوت۷ که نقطه ضعفش نمایشگرش هست مقایسه اش کردم بجز زاویه دید بهتر و کنتراست بهتر چیزی ندیدم .شارپ بودن تصویر یه سرگردن پایین تر بود روشنایی شاید صد تا دویست نیت کمتر بود .لطفاً ماست ها رو با قیمه ها قاطی نکنید …

Finch

افسون حرفایی میزنی آدم نمیدونه بشینه جدی بهت جواب بده یا بشینه یه گوشه حرفاتو چند بار بخونه و بخنده
ببخشید شما شیا فن ها دهن سام فن ها سرویس کردید واسه جنس بدنه گوشی
اون وقت فریم پلاستیکی نوت 8 رو برتری نسبت به فریم آلومینیومی می آ۳ میدونی؟
دوربین سونی می آ۳ رو‌میزاری کنار دوربین سامسونگِ نوت؟
بعدشم الان نصف کاربرای miui دنبال پوکو لانچر هستن شما میگی اندروید وان بدرد نمیخوره؟؟
نمیدونستی بدون لانچر ها رو اندروید وان خیلی بهتر جوابگو هستن
در مورد صفحه تنها برتری نوت نسبت به اون تراکم پیکسلیش هست
میزارن روشنایی
عمق بینهایت رنگ مشکی
رنج دینامیکی عالی
حسگر اثر انگشت اپتیکال که خیلیا تو‌ کفش هستن شاید خودت حتی …
خوش دستی و خوش تراشی بهتر قاب پشتی آ۳ نسبت به قاب فلت نوت
مصرف کمتر و تولید گرمای کمتر صفحه
در ضمن من جایی نگفتم شیائومی سری می کم کاری کرده بلکه گفتم شیائومی سری ردمی داره کم کاری میکنه
بله در رابطه به نوت ۹ هم شخصا ترجیح میدادم صفحه امولد اچ‌دی پلاس در کنار سنسور اپتیکال باشه تا اون صفحه قدیمی عهد بوقی
در ثانی من دکل نوردی کردم؟
منی که دو روز پیش کل‌ ایرادات سری a رو ریختم بیرون
بعدش تنفر عمیقم رو نسبت به آنر گفتم ( اونم که هی میگم کایرین کایرین ، بخاطر اینه زورم میگیره آنر از ردمی قوی تر باشه)
بعدش که اومدم سری وای هواوی رو مورد عنایت قرار دادم
بعدش که اچ‌تی سی و سونی و اپل رو
الانم ردمی
بگو ببینم دقیقا از دکل کدوم شرکت رفتم بالا؟؟؟😐😐😐😐😐
من آزادی بیان دارم و اگه پیام های من رو دیده باشی آخرش یا اولش میگم از نظر من
من پاچه خوار شرکت خاصی نیستم و اخلاقی که دارم اینه نیمه خالی لیوان ببینم و اکثرا نکات منفی یه وسیله ( گوشی ماشین لوازم خونگی و و و ) رو میبینم و تو این چند روزه نکات منفی همه برند ها گفتم
ولی بازم زمانی که مثل من جرعت کردی بیای یه سری از برند مورد علاقه خودت رو بکوبی اون زمان میگیم آره افسون دیگه اونی نیست که نظراتش خنده داره و داره بزرگ میشه ( من شاید تازه عضو شده باشم ولی بیشتر از ۲ ساله دارم کامنت های همه رو دقیق میخونم از زمان آقای مرتضویی و علی شیخ زاده و و و و )
وقتی جرعت این رو پیدا کردی که عیب و ایراد های گوشی خودت رو بگی اون موقع کاربر بی طرف و منطقی هستی
بله من سام فن هستم و سری آ رو کوبیدم
بله من نوت 8 پرو دارم و از کم و کاست هاش گفتم
اعضا بهتر میدونن کی دکل نورده ، اشاره میکنم به کامنت پاااااادشاااااااه بی جون و چرای پرچمدارااااااان🤤😍😍😍
جوابت رو گرفتی حالا بای بای😊😊😊😊

Finch

هواوی پی۴۰‌پرو پرمیوم پاااااادشاههههه بی چون و چرای پرچمدارااااااان
افسون از دکل هواوی چه خبر؟
دکلش 6G هست یا 6.5G ؟

afsoon

Finch خب الان من بهت چی بگم؟؟؟ فریم ای ۳ المنیوم هست ؟ چیزی میزنی ؟ اصلا ای۳ رو دست گرفتی ؟ مسخره الاخ .می ای ۳ فریم پلاستیکی هست مثل نوت۷ مثل نوت۸ .مشکل داری با خودت چند چندی ؟

afsoon

🙄😂😂😂ای ۳ رو فقط پشت ویترین دیدی اصلا شک ندارم .یه مشت حرف مفت زدی …………من از ظاهر رابط حرف نزدم که کدوم زیباتر هست …ضمنا خروجی دوربین نوت۸ بهتر از ای ۳ هست .اینم دیدی چرت و پرت گفتی ؟ پرتره اش بشدت ضعیف تره .ثبت جزییاتش ضعیف تره ‌‌.ببین خودتی …….

Finch

خروجی دوربین نوت 8 واقعا بهتره یا بخاطر این میگی که دوربینش با دوربین تو یکی هست؟
خداروشکر شما منطقی ها دگزومارکم قبول ندارید
راستی نگفتی دکل هواوی ۶جی هست یا ۶.۵جی؟
اونم درست گفتی فک کردم مثل ۹لایت فلزی هست
در ضمن انقد راجب جنس بدنه بحث نکن بارها گفتم به ریش نیست به ریشه هست
همین گوشی خودت با گوریل شیشه ای نسخه ۵ تو دست جرمی مثل خمیر بازی آریا تا شد ( شایدم دلش میخاسته گلکسی زد فلیپ بشه🤣🤣🤣)
ولی اون سامسونگ پلاستیکی تو دست جرمی نشکست🥺🥺🥺🤣
میگن بعد از اون کیلپ ، نوت ۷ به عنوان نماینده شیائومی در کلاس گوشی های تاشو رفته با میت ایکس و گلکسی فولد رقابت کنه 😂😂😂

Mortazavi

مگه شیائومی هم فن داره؟؟؟

من احتمالا قدیمی ترین کاربر این سایت باشم فک کنم اکانت اولم mortazavi86 بود
قدیما فن نوکیا و سری اِن بودم
با اومدن اکسپریا دیوونه این برند بودمو سالهای سال پولامو خرج سونی کردم و همیشه بیشتر از همه پول میدادم ولی یه دوربین پر نویز و کلی حاشیه و آرزوی ترندهای روز رو داشتم
بعد فهمیدم تمام فن ها یک فریب خورده اند

دیگه هر بار نزدیک ترین گوشی به توقعات و حساب بانکی مو میگیرم و هر برندی باشه فرق نداره

تو سه سال اخیر سونی شیائومی هوآوی و سامی و اپل رو تجربه کردم و کلی به حال روزهایی که متعصبانه فقط با یک برند گذشت دلم سوخت

Finch

من مشکلم اینه که میگم چرا اسنپ ۷۲۰جی از کایرین ۸۱۰ و حتی هلیو جی۹۰تی ضعیف تر هست
دوستان میان اسنپ ۷۶۵ رو میکشن وسط که یه چیپ ۵جی هست در صورتی که اونا همه ۴جی هستن
واسه اسنپ ۷۶۵ هم که مدیاتک با دایمن۸۰۰ نسخه کوآلکام رو پیچید و شک ندارم کایرین ۸۲۰ با لیتوگرافی ۶ نانومتری و کورتکس a77 قدرتش کم از اسنپ ۸۵۵ نخواهد داشت

Mahdi

مطمئن هستی؟ من که میگم کایرین ۸۵۰ میزسه به اسنپ ۸۵۵ عزیز جون فکر نکنم ۸۲۰ اندازه کایرین ۹۹۰ که اونم اندازه اسنپ ۸۵۵ هست امتیاز بیاره

Finch

اعتماد زیادی به کوآلکام داری 😂
ما که ندیدیم تو یوتیوب می۹ تو تست سرعت از میت۳۰پرو و نوت ۱۰ پلاس بزنه جلو
اسنپ 😂😂

Mahdi

یه جا پای بنچمارک رو میاری وسط یه جا لیتوگرافی یه جا تست سرعت یوتیوب
ماذافازا؟ بنظرت چون تو تست های یوتیوی سامسونگ زودتر از اپل برنامه ها رو باز میکنه پس قویتره؟ من که فکر نمیکنم حتی اسنپدراگون هم به پردازنده اپل برسه

Finch

آخه هر شرکتی تو یه چیزی مهارت داره
مدیاتک که جدیدا داره بنچمارکارو چیز می‌کنه میره جلو
کایرین که داره لیتوگرافی رو بخاک میده
اسنپ نه تو قدرت اوله نه لیتوگرافی

Mahdi

همیشه حاضر جوابی ولی وقتی یه پست دیگه بهت لینک دادم جواب ندادی چرا؟

Finch

ندیدم دادا
اینجا بده قول میدم به همین سرعت و کیفیت جواب بدم😑😅

Mahdi
Finch

مرسی بزار ببینم تو همین پست کامنت جدید میزارم

The Destroyer

اسپید تست؟ همونی که دو تا برنامه رو همزمان باز میکنن؟ اون میشه معیار دیگه نه؟ جالبه واقعا جالبه… بر اون اساس که همین الان می ۱۰ پرو بهتر از میت ۳۰ پرو در باز کردن چهار تا برنامه‌ست… اما برتری یه پردازنده به باز کردن چهار تا برنامه نیست… برتریش به پایداریش در طول زمان، عملکردش تو کارهای سنگین مثل فوتوشاپ و بازی‌های سنگین، میزان حرارتش بعد کار کردن و و و هزار پارامتر دیگه هست…

Amir galaxy

زیر دوش حموم بودم که یهو به فکرم زد که چرا نیما رو نیست؟!
گفتم دوتا حالت داره که نیستش :
یا سر همون قضیه هک شد رفت
یا ده میلیون دلار رو گرفت رو رفت
که الان از حموم اومدم سر وقت گوشی دیدم اومدی😂

نیما عرفانی

پس نتیجه میگیریم گزینه ی سومی هم وجود داره ؛ اونم حلال زاده بودنمه 😄📸

نیما عرفانی

لعنتی
زیره دوشِ حموم به من فکر می‌کنی؟؟!🤨😂

Mahdi

بنظر من مشکل اینه که فقط امتیاز انتوتو در نظر گرفته میشه و البته قیمت محصولات در نظر کرفته نمیشه و یه چیز دیگه کدوم کوشی کایرین۸۱۰ خارج چین وجود داره؟

نیما عرفانی

احسنت
خودم به شخصه بنچمارک ها جزو ملاک خریدم نیست و عملکرد واقعی دستگاه در مصارف روتین و متداول برام مهمه .
نسخه های جهانی آنر ۹ ایکس ، آنر ۹ ایکس پرو ، نوا ۵ ، نوا ۷ آی ، پی ۴۰ لایت ، وای ۹ إس و پی اسمارت پرو کایرین ۸۱۰ دارن. ضمن اینکه به مرور گوشی های بیشتری با این چیپست در بازار جهانی عرضه میشه و علت تأخیر در عرضه اش هم به تحریم ها و عدم حضور سرویس های گوگل برمیگرده .

Mahdi

اونا که کایرین۷۱۰‌f داشتن مگه نه؟

Finch

نه عزیزم نسخه چین اونا همگی ۸۱۰ هستن ( البته اون پی اسمارت و وای۹اس رو نمدونم)

Mahdi

من چی میگم تو چی میگی من نسخه جهانی رو میگم

نیما عرفانی

درسته مهدی جان
نسخه هایی که رام چین دارن که کلاً از کایرین ۸۱۰ استفاده میکنن و مابقی هم که برای بازار جهانیه با ۷۱۰f عرضه شدن که بتونه سرویس های گوگل هم ساپورت کنه اما با جدی شدن رویکرد هواوی در سرعت بخشیدن به توسعه ی HMS ، مدل های عرضه شده ی بعدی به جای ۷۱۰f با کمی افزایش قیمت از کایرین ۸۱۰ توشون به کار گرفته شده مثل همین آنر ۹ ایکس .

Ali_t

آنر ۲۰ اس رو یادت رفت نیما.🌹

نیما عرفانی

احسنت و سپاس از دقت شما علی جان 🌹🌹

Mahdi

به خدا پدر کشتگی باهاش ندارم فقط نبود سرویسای گوگل اذیت میکنه

Finch

مهدی جان اونم ایشالا ترامپ گورش گم بشه حل میشه

The Destroyer

@جناب عرفانی

بله جناب عرفانی اثباتش کردم… من اینو برای بقیه نگفته بودم… حرفی که زدم شامل همه میشد حتی الان شما هم اومدید از برند خودتون دفاع میکنید اما آیا واقعا بدون ذره‌ای تعصب هست؟ قطعا نه…
این بخش اول به ترتیب که میرم پایین نظر خودم رو در مورد صحبتاتون میدم…

این که هواوی یا سامسونگ میخوان هر سال یه پردازنده معرفی کنن ایراد من یا کوالکام یا مدیاتک نیست… ایراد خودشونه… میتونن بیشتر رو این زمینه کار کنن که از رقبا عقب نیفتن… مشکل دومی که این سری از خود پردازنده نیست و ربطی به کایرین ۸۱۰ نداره اینه که گوشیایی که از این پردازنده استفاده میکنن صرفا در زمینه قدرت برتر از رقباشون هستن و مثالش رو هم زدم که آنر 9X با وجود این که قرار بود یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های آنر و شاید پرفروش‌ترینش باشه فقط همون هفته اول خبر اومد که فلان قدر فروش رفت و دیگه حتی اسمش هم نیومد… در صورتی که در سه ماه فروش سری ردمی نوت ۸ به ۱۰ میلیون رسید و این ضعف هواوی رو در زمینه میانرده‌ها نشون میده… ممکنه در پاسخ به این بخش این موضوع مطرح بشه که خب آنر بازار گلوبال رو از دست داد… خب پس من یه جوابی قبل از این که اصلا این سوال مطرح بشه بدم… خب با وجود افزایش فوق‌العاده فروش هواوی در چین آنر میتونست حداقل در بازار خودش مقداری بفروشه که اسمش بیاد تو خبرها اما این طور نشد… و این رو هم در نظر بگیرید که با وجود فروش زیاد هواوی بقیه سهم بزرگی از بازار رو از دست دادن…

با کمال احترام جناب عرفانی با بخش دوم صحبتتون کاملا موافقم… برعکس شما من فکر میکنم کایرین ۹۸۰ و ۹۹۰ بیش از پیش از رقبا فاصله گرفتن… حتی در بخش NPU که هواوی این همه روش مانور داد دیدیم که در نهایت پردازنده‌های کوالکام و اپل بهتر از کایرین ۹۸۰ و ۹۹۰ بودن… امسال هم که یه اختلاف عجیب ۵۰ هزارتایی با اگزینوس ۹۹۰ و اختلاف ۱۳۰-۱۵۰ هزارتایی با پردازنده کوالکام داره پس باید خیلی پردازنده خفنی امسال عرضه کنه که اختلاف رو جبران کنه… تازه این در شرایطی هست که این ۱۳۰ هزار اختلاف با اسنپ ۸۶۵ هست و نه ۸۶۵ پلاس یا ۸۷۵ که در واقع رقیب نسل بعدی پردازنده‌هاشه… اما خب باید دید اگزینوس ۱۰۰۰ سامسونگ و کایرین ۱۰۲۰ چه میکنن شاید خیلی خوب بودن و شاید هم خیلی بد… هیچی هنوز مشخص نیست…

در مورد بخش آخر سخن‌هاتون هم بگم که من مطمئن هستم شیائومی تحریم نمیشه… انقدری با شرکت‌های امریکایی صمیمی هست که با رفتنش از بازار اون‌ها بخش قابل توجهی از بازارشون رو از دست بدن… به علاوه این که شیائومی یه شرکت خصوصیه برعکس هواوی…و خب اگه هم قرار باشه تحریم بشه باید یه اتهامی علیهش پیدا میشد تا حالا… صحبت تحریم‌های هواوی از زمان اوباما بود اما ترامپ اسکل عملیش کرد اما همین ترامپ اصلا معلوم نیست سال دیگه روی کار باشه که بخواد حالا برای بقیه برندهای چینی تصمیم بگیره…

صحبت از اتفاقاتی که ممکنه بیفته و یا قرار بوده بیفته کار جالبیه اما شرایط حال حاضر رو تغییر نمیده و ما داریم در مورد حال حرف میزنیم… هر وقت شیائومی تحریم شد و هواوی هم سالی دو یا سه تا پردازنده خوب در سطح میانرده و پرچمدار ارائه کرد اون وقت میشه در مورد صحبت‌هایی که الان داره انجام میشه بحث کرد… در حال حاضر اوضاع اینه…

شب خوش (بوقلمون: روز خوش)

نیما عرفانی

شهداد جان کامنتت رو دوبار خوندم و جوابش در دست تایپ قرار داره. فقط خط آخر رو نگرفتم چیشد!! . قبل از پرانتز که هنوز اوله شبه پس شب خوش یکم ایهام و ابهام وجود میاره!!!
داخل پرانتز هم که خب ؟! متوجه نشدم

The Destroyer

این شاهکار ناظر بود…
نصفه شب خیلی جدی اومد گفت روز خوش…😂
منم الان یادی از اون اتفاق تاریخی کردم…
منم موقعی که داشتم مینوشتم هوا تاریک شده بود بنابراین گفتم شب خوش…

نیما عرفانی

حله🙂

نیما عرفانی

قسمت اول
“حتی الان شما هم اومدید از برند خودتون دفاع میکنید اما آیا واقعا بدون ذره‌ای تعصب هست؟ قطعا نه…”
عزیزم من اینو چندبار تو این سایت مطرح کردم که برند محبوب من برند به خصوصی نیست که معنیش بشه اینکه پایه و اساسه حرفام تعصب باشه 🙂
من خبرهای مرتبط با دنیای تکنولوژی به ویژه خودرو، کامپیوتر(سخت افزار/نرم افزار) ، لپ تاپ و موبایل و تبلت از تمام کمپانی ها ، چه کوچیک و استارتاپ باشن چه بزرگ و شناخته شده باشن دنبال میکنم لذا از تمام برندها حمایت میکنم و به وقتش هم ازشون تعریف و تمجید و در موازاتش نقد و سرزنش میکنم . پس صرفاً هواوی رو برند محبوب من ندون ، اما خودم الان اعتراف میکنم که بین برندهای چینی ، هواوی رو بیشتر از سایرین قبول دارم چون با پیشرفت چشمگیرش بعد از چندین سال تبدیل شده به یه رقیب تمام و کمال برای سامسونگ و باعث شده بازار صنعت موبایل از انحصار و دوقطبی بودن سامسونگ و اپل خارج بشه و دلیل دوم علاقم به هواوی ، تبدیل شدنش به بزرگترین برند تجهیزات مخابراتی هست که بازم با پیشرفتش باعث شد در این عرصه هم بازار و تجهیزات منوط بر ارتباطات از انحصار و دوقطبی بودنه نوکیا و اریکسون خارج بشه.
قسمت بعدی ؛
“این که هواوی یا سامسونگ میخوان هر سال یه پردازنده معرفی کنن ایراد من یا کوالکام یا مدیاتک نیست… ایراد خودشونه… میتونن بیشتر رو این زمینه کار کنن که از رقبا عقب نیفتن…”
🙂اینو که خودم اول جواب دادم
بفرما
«یعنی می‌خوام بگم مشکل اصلی ؛ تفاوت در مغایرت بازه ی زمانی معرفی چیپست های جدید هرکدوم از برندها نسبت به چیپست های هم رده و هم سطح در برندهای رقیب هست که باعث اختلاف بعضاً فاحش در عملکردشون میشه نه ضعف اون شرکت در به کارگیری بهترین و به روزترین فناوری های موجود در محصول ویژه ی خودش، چرا که اگه محصولات همه ی کمپانی هارو ببریم زیره ذره بین ، چکیده اش میشه اینکه هرکدوم نقاط ضعف و قوت خودشون رو دارن.»
و اما قسمت بعدی که جنجالی ترین بخش صحبتت بود؛
چون آمار و ارقام فروش ردمی نوت ۸ رو گفتی مجبور شدم منم این بحث رو پیش بکشم.
آنر ۹ ایکس در ۲ دقیقه ی اول فروشش از مرز ۱۰۰ هزار دستگاه عبور کرد .
“البته ثبت چنین رکوردهایی از آنر چیز جدیدی نیست! برای مثال تنها ۱۷۳ روز بعد از عرضه‌ی گوشی آنر ۸X، بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفت که این آمار برای آنر ۷X بعد از ۲۰۰ روز بدست آمد. آنر ۹X اما دوبرابر سریع‌تر از آنر ۸X به آمار فروش ۱۰۰ هزار نسخه رسید‍! بنابراین انتظار می‌رود این گوشی نیز همانند نسخه‌ی قبلی خود رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند.”
تو رویداد معرفی کایرین ۸۱۰ ، مدیرعامل آنر گفت طی ۱۷۳ روز تعداد ۱۰ میلیون آنر ۸ایکس فروخته شده و طی ۹ ماه از مرز این عدد از مرز ۱۵ میلیون عدد عبور کرده و این یک رکورد جدید در تاریخ آنر محسوب میشه . خب حالا طبق خبرهایی که منابع و مراجع مختلف منتشر کردن ، آنر ۹ ایکس طی ۱ روز ، ۳۰۰ هزارتا فروخته و طی ۲۹ روز این آمار رسید به ۳ میلیون که سرعت رشدش در زمان مشابه از نسل قبلیش بیشتر بوده و این آمار و ارقام در حالی به دست اومده که اون موقع آنر ۹ایکس هنوز وارد این ۳ بازار اصلی و مهم نشده بوده یعنی هند،روسیه و اروپا .
چون آنر نیومده تا الان آمار فروش سری آنر ۹ ایکس رو بگه دلیل نمیشه که فروشش کم و رضایت بخش نبوده باشه . احتمالاً مثل پارسال در کنفرانس آتی و اختصاصی آنر یا رویداد معرفی کایرین ۸۲۰ ، تعداد فروش این چندماهش رو بروز بده. اما قطعاً رکورد پارسال آنر ۸x رو میزنه .
https://www.huaweicentral.com/honor-8x-series-global-shipment-exceeded-15-million-units/
*****
https://www.gizchina.com/2019/08/28/honor-9x-beats-sales-record-again-in-its-first-month/
*****
https://www.huaweicentral.com/honor-9x-sold-a-record-breaking-300000-units-in-its-first-day-sale/
*****
https://www.huaweicentral.com/honor-9x-completes-3-million-units-shipment-in-just-29-days/
و اما قسمت بعدی ؛ عزیزم اتفاقاً کایرین ۹۸۰ استارت کم کردن فاصله ی کایرین ها نسبت به رقبا بود ، تو ورژن ۸ آنتوتو اختلافش با اسنپ ۸۵۵، با و بدون فعال بودن حالت پرفورمنس حدود ۳۰ الی ۵۰ هزار امتیاز بود.
کایرین ۸۱۰ که نه تنها اختلاف و خلأ چیپست های میان رده ی کایرین رو به طور کامل پوشش داد بلکه با واحد پردازش عصبی جدید هوآوی، معماری Da Vinci امتیاز 32280 در بنچمارک هوش مصنوعی کسب کرده است که این امتیاز حتی بهتر از اسنپدراگون 855 و Helio P90 مدیاتک است.
یعنی در زمان خودش بهترین بود و بین تمام چیپست های پرچمدار و میان رده قوی ترین NPU رو داشته ، کایرین ۹۹۰ که از اونم قوی تر بود و ۹۹۰ ۵G هم که یه هسته NPU بیشتر از ۹۹۰ داره پس قاعدتاً باید بالاترین عملکرد رو در این زمینه داشته باشه اما درخصوص اختلاف ۱۳۰ الی ۱۵۰ هزارتایی با اسنپ ۸۶۵ و ۵۰ الی ۶۰ هزارتایی با اگزینوس ۹۹۰ ، دلیلش واضحه و اونم عدم مجوز استفاده از هسته های جدید آرم هستش که به احتمال فراوون و براساس از سرگیری مجدد رابطه ی شرکت های آمریکایی با هواوی ، نسل بعدی پردازنده های کایرین با هسته های ۲۰۲۰ آرم توسعه پیدا می‌که یعنی از هسته های Cortex A78 , Mali-G78 بهره می‌بره که می‌تونه در صورت تحقق همچین ادعایی حکم سکوی پرتاب رو برای پردازنده های کایرین داشته باشه و اختلافش رو باز به حد چشمگیری کاهش بده .
و در نهایت می‌پردازم به بحث پاراگراف آخری که دربارش گفتی ؛
جوابی که میخواستم این نیست و پاسخت بیشتر شبیه به طفره رفتن و توجیه کردنه وگرنه اکثراً میدونیم که روابط شیائومی با شرکت های آمریکایی به حدی خوبه که شاید اصلاً هیچ وقت در لیست سیاه کاخ سفید قرار نگیره اما باید همیشه و در هرشرایطی احتمالات و حدس و گمان رو در نظر گرفت دیگه . منم دارم میگم حالا شما فرض بر این بگیر و تصور کن شیائومی مثل هواوی تحریم بشه ، میخواد چیکار کنه ؟؟؟ آیا می‌تونه مثل هواوی گلیمه خودشو از آب بکشه بیرون یا تو باتلاق گیر میکنه؟؟؟

The Destroyer

جناب عرفانی با بقیه حرفا کمابیش موافقم اما در مورد سوالی که پرسیدید جا داره بگم که هواوی هنوز خودشو بیرون نکشیده… تازه سال دیگه مشخص میشه چه قد در زمینه خودکفایی خوب عمل کرده و الان نمیشه گفت تونسته خودشو از باتلاق بکشه بیرون…
و مورد دوم هم این که به نظر من شیائومی خیلی بهتر از هواوی میتونه این کارو انجام بده… شیائومی مجموعه‌ای از انواع استارتاپ‌هاست که تقریبا تو بسیاری زمینه‌ها فعالیت دارن پس در صورت تحریم شاید تعداد این استارتاپ‌ها کمتر بشه اما در کل خیلی اوضاعش بهتر از هواوی خواهد بود… حتی دو هفته پیش روی دو تا شرکت سازنده چیپست سرمایه‌گذاری کرد تا بعدا به دردش بخورن… البته یکیشون برای چیپ‌های گجت‌هاست…

برای مقایسه قدرت NPU چیپ کوالکام و بقیه با کایرین هم فک میکنم بهتره صبر کنیم… چون مثل هواوی اتفاقا این سری تمرکز کوالکام هم روی این بخش بوده… باید منتظر Masterlu موند ببینیم چه میکنه…

حالا به نظرم بهتره در مورد آمار 9X هم تا معرفی کایرین ۸۲۰ صبر کنیم شاید آمار درستشو گفت… بعید نیست مثل نسل قبلش فروخته باشه اما فقط داخل چین… به هر حال افزایش قابل توجه سهم هواوی در چین باید تاثیرات زیادی بر فروشش داشته باشه…

نیما عرفانی

🙂

Finch

سلام جناب عرفانی
این رکورد فروش ۳۰۰ هزار تایی ۸ ایکس چیز زیاد شاخی نیست
شیائومی الان رکورد دار فروش در ۲۴ ساعت هست ، تو ۲۴ ساعت حدودا ۲.۲ ملیون واحد گوشی فقط از طریق سایتش فروخته .
.
.
سلام شهداد جان
شیائومی حالا حالا نمیتونه پردازنده های اختصاصی مثل اپل هواوی و سامسونگ بزنه ( از نظر من)
چون حتی امولد می۹لایت و می۹تی پرو رو سامسونگ واسش ساخته
دوربینش هم یا سونی هست یا سامسونگ
فک کنم فقط باطری گوشی رو خودش میسازه

نیما عرفانی

بله عزیزم من هم از رکورد جهانی صحبت نکردم ، گفتم در تاریخ فروش محصولات خوده آنر یه رکورد تلقی میشه .

نیما عرفانی

سلام و درود 🙂

Milad7

پردازنده اش خوب نیست!

Finch

gazambor
خیلی ببخشیدا ولی تا اونجایی که عقل ناقص من می‌دونه اسنپ ۸۵۵ رقیب اگزینوس ۹۸۲۵ و کایرین ۹۹۰‌هست نه ۹۸۲۰ و ۹۸۰😐😐😐😐

The Destroyer

یعنی مرزها جابه‌جا شد… ببخشید پردازنده مورد استفاده در اس ۱۰، می ۹ و پی ۳۰ پرو چی بودن؟ اینا تقریبا تو یه زمان معرفی شدن… پرچمداران ۲۰۱۹ در نیمه دوم سال هم از اسنپ ۸۵۵ پلاس، اگزینوس ۹۸۲۰ و کایرین ۹۹۰ و ۹۹۰ ۵جی استفاده کردن…

Amir galaxy

۹۸۲۵*

The Destroyer

ممنون بابت تصحیح…🙏

Amir galaxy

😃

Finch

چه باحال ذوق می‌کنی😅😅😅😅😅😅⁦♥️⁩⁦♥️⁩⁦♥️⁩

Amir galaxy

استغفرالله 😁📿📿📿📿📿

Ali_t

داداش یکم دیگه پیش بری میگی مدیاتک از سری آ اپل قوی تره🤣😳..

Finch

نخند علی جان نخند
کی فکرش رو میکرد روزی برسه از ۵ برند برتر گوشی سازی دنیا ۳ تاش چینی بشه و نوکیا و سونی و … دیگه اسمی ازشون نمونه

Mahdi

اون رقیب کایرین ۹۸۰ و اگزینوس ۹۸۲۰ بود عزیز

Amir galaxy

بحث داغ بود امروز…
این گوشی هم خوبه🤔

Finch


جناب مرتضویی حرفاتون یکم به حرفای قدیمی ترین عضو سایت نمیخوره عزیزدل من
ببینید انسان موجود آزادی هست ، هرکس میتونه طرفدار هر برندی که میخاد باشه
همونطوری که آقای ایکس نمیتونه به شما امر و نهی کنه و بگه مرتضویی فلان برند بخر ، شما هم قطعا نمیتونید به دیگری امر و نهی کنید و به علاقه اون شخص توهین کنید چون هرکس اختیار مال خودش رو داره و شما کوچک‌ترین حقی ندارید که بگید آقای ایکس شیا بخر یا سام بخر چون پول ، پول خودشه
فرضا امشب ماجرایی پیش اومد
یه بنده خدا بود کا۳۰ داشت و میخاست گوشیش رو با a51 عوض کنه بحث بالا گرفت تو گروه ت.ل
طرف جواب خیلی خوبی داد و واقعا باهاش حال کردم
برگشت گفت پول خودمه به تو چه تو رو سننه؟
پول خودمه دلم‌میخاد a51 بگیرم اصلا دلم‌میخاد اتیشش بزنم آیا به تو ربطی داره؟
تو داری نظر میدی من چی بخرم پس لطفاً این شماره کارت رو بگیر پولش رو بریز بعدش چشم‌هر گوشی ای که تو بخای من میخرم واسه خودم ، اما تا زمانی که پول ، پول خودمه تو حق نداری بگی چی‌ بخرم چی‌نخرم
من خودم سام فن شدید هستم و دوستان این چند روزه شاهد کوبش شدید نوت ۹ پرو از طرف من بودن و در ادامه هم خواهند بود اما این حرفی که شما با تمسخر گفتی مگه شیائومی فن داره حقیقتا منم که سام فنم رو ناراحت کرد
بله شیائومی هم فن های به شدت تعصبی خودش رو داره که نظرشون قابل احترامه چون در نهایت خودشون میخان خرج کنن
نمی‌دونم شما فن کدوم برندی اما زمانی که تو گینس رکورد فروش گوشی در ۲۴ ساعت به شرکت شما تعلق گرفت بیا واسه شیا ادعا کن
https://click.ir/1397/05/26/xiaomi-interesting-facts/
اینم از مدرک ، ثبت رکورد گینس در فروش تلفن همراه فقط در ۲۴ ساعت
برند شیائومی یکی از محبوب ترین برند های من هست بعد از سامسونگ اما کماکان حس بدی نسبت به ردمی دارم و سعی میکنم در آینده خاستم گوشی بخرم از سری mi بخرم
در نهایت عضویت شما که به قول خودتون قدیمی ترین کاربر سایت هستید هیچ پوئن مثبتی برای شما نیست و نخواهد بود ، کماکان که ایران فرغون بسیار قدیمی تر از تسلا و نوکیا بسیار قدیمی تر از ریلمی هست .
Almost_Human#

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)