حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش اطلاعات مسکنی، کیلید موفقیت درمعاملات ملکی

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در شرایطی قرار داریم که بسیاری از افراد در خانه حضور دارند و برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، از تردد در شهر خودداری می کنند. در این شرایط بحرانی که امیدواریم هرچه سریع‌تر تمام شود، یکی از راه‌های استفاده از زمان، مطالعه و کسب اطلاعات در حوزه‌ها‌ی مختلف است. در این مقاله برای کسانی که قصد دارند اطلاعات ملکی خود را افزایش دهند خبرهای خوبی داریم. مدنظر داشته باشید افزایش اطلاعات ملکی در برخی موارد، همچون اجاره آپارتمان در نیاوران یا محله‌های همجوارش می‌تواند سود و زیان بسیار زیادی به کاربران برساند.

باید مدنظر داشت که اطلاعات همه سایت ها و منابع قابل استناد نیست و منابعی که برای کسب اطلاعات به آن رجوع می‌کنید باید مورد تایید سازمان‌های مربوطه همچون وزارت راه، مسکن و شهرسازی یا اتحادیه مشاورین املاک باشد. منابعی همچون سامانه اطلاعات بازار مسکن که متعلق به خود وزارت راه و شهرسازی است و مدتی است تمام مشاورین املاک موظف هستند معاملات ملکی خود را از طریق کدرهگیری در این سامانه وارد کنند.

در نتیجه سامانه سابا می‌تواند منبعی باشد تا مشاهده کنید چه تعداد معامله ملکی با چه مبالغی در حال روی دادن است. اما این موارد نمی‌تواند آگاهی ملکی کاربران را تا حدی افزایش دهد که کاربر در کارهای مسکنی خود به کار گیرد. از این رو نیاز است تا این اطلاعات به صورت طبقه‌بندی شده، در قالب مطالبی کاربردی به سمع و نظر متقاضیان برسد.

تکنولوژی در این بخش هم کمک بسیاری کرده و یکی از بروزترین فن آوری‌های روزدنیا که همانا هوش‌مصنوعی و جمع آوری اطلاعات در فضای بیگ دیتا است، وارد این بخش شده است. این مهم را مجموعه‌ای دانش بنیان با عنوان کیلید وارد ایران کرده و توانسته یک گام بازار مسکن و فعالیت در فضای آن لاین را توسعه دهد. بدین صورت کیلید با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تمام اطلاعاتی که در سامانه اطلاعات بازار املاک(سابا) وارد شده است را با اطلاعاتی  از منابع دیگر جمع آوری، پردازش، طبقه بندی و در قالب ابزارهای کاربردی در اختیار کاربران می‌گذارد.

ابزارهایی که در ابتدا به یک معامله ملکی عالی کمک می‌کند تا هم در بخش فروش و هم در خرید یا اجاره مردم بتوانند نیاز ملکی خود را به بهترین شکل رفع کنند و در بخشهای دیگر اطلاعات مسکنی کاربران را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. کیلید در ابتدا ابزارهای جستجو را به کارگرفته و با تنوع در این ابزارها راه رسیدن به خانه مورد نظر را کوتاه می‌کند. یکی از این ابزار جستجو اعمال فیلتر است که کاربر با مشخص کردن متراژ، قیمت، محله و سایر مولفه‌های تاثیر گذار تنها موارد مورد نیاز خود را مشاهده می‌کند.

ابزار دیگر کیلید جستجو از روی نقشه است. بدین صورت کاربران می‌توانند با مشخص کردن محدوده مورد نظر خود در نقشه فایلهایی که در آن مناطق بارگذاری شده است را مشاهده کنند. گفتنی است کیلید نقشه حرارتی را برای اولین بار ایجاد کرده تا میزان و ارزش معاملات در هر منطقه کاملا مشخص باشد.
یکی دیگر از ابزارهای جذاب جستجو در کیلید، سیستم (AR) است که عمل پیدا کردن خانه با قدم زدن در خیابان مورد نظر و نگاه‌کردن به دوربین گوشی همراه را میسر می‌سازد. بدین صورت که دوربین گوشی را روشن کرده و تمام فایل‌هایی که در گستره 500 متری شما قرار دارد، از طریق دوربین گوشی به شما نشان داده می‌شود. به‌طوری‌که متقاضی اجاره آپارتمان در یوسف آباد می‌تواند با قدم زدن در این منطقه و نگاه‌کردن به دوربین گوشی خود فایل‌هایی که در این منطقه وجود دارند و در کیلید بارگذاری شده‌اند را مشاهده کند.

 

اما یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای کیلید تخمین قیمت با وارد کردن کد پستی است. گفتنی است این تخمین قیمت به واسطه بهره گیری از هوش مصنوعی از ضریب خطای بسیار پایینی برخوردار بوده و این ضریب بسیار پایین در بین سامانه‌های مشابه در سراسر کشورها زبانزد شده است.

گفتنی است کیلید تمام مؤلفه‌هایی که نیروی انسانی برای تخمین و ارزیابی قیمت یک ملک در نظر می‌گیرد را محاسبه می‌کند. مؤلفه‌هایی همچون، محله، متراژ، تعداد اتاق‌ها، سال و نوع ساخت، قیمت ملک‌های منطقه و تمام شاخصه‌هایی که یک شخص برای انتخاب خانه مدنظر قرار می‌دهد را برای برآورد قیمت در نظر می‌گیرد. به همین دلیل می‌تواند به‌عنوان مرجعی برای قیمت‌گذاری ملک از آن بهره برد.

اما این تنها ابزار کاربردی کیلید برای افزایش آگاهی ملکی کاربر نیست. کیلید در بخشی با عنوان اطلاعات بازار مسکن تمام این اطلاعات را در قالب نمودار به کاربر ارائه می‌دهد، تا متقاضی بتواند با واردکردن منطقه و بازه زمانی دلخواه خود، نموداری از آخرین وضعیت قیمتی و تعداد معاملات در منطقه دلخواهش را مشاهده کند. در نتیجه می‌توان کیلید را سامانه‌ای دانست که وجوه تمایز بسیاری نسبت به سایر اپلیکیشن‌های موجود در این حوزه دارد.

این وجه تمایز هم در دقت، سرعت و کیفیت خدمات ملکی محسوس بوده و هم در ابزارهای مختلفی که هرروزه کیلید آنها را برای تسهیل در انجام ملکی به‌روزرسانی می‌کند، قابل‌مشاهده است.

از سوی دیگر کیلید در بخش خبری و تولید محتوای خود که با عنوان کیلیدمگ در حال فعالیت است، محتوای تخصصی در خصوص بازار مسکن و حوزه‌های مرتبط با آن را همچون، معماری و شهرسازی، دکوراسیون داخلی، سبک زندگی و … تولید و منتشر می‌کند تا قدمی فراتر از سایر سامانه‌ها در خصوص افزایش آگاهی ملکی مردم ایجاد کند.

در نتیجه می‌توان کیلید را منبعی برای دریافت کلیه اطلاعات ملکی دانست و آن را به‌عنوان مرجع رفع تمام نیازهای مسکنی برشمرد. به زبان ساده متقاضی اجاره آپارتمان در قیطریه در بخش اطلاعات بازار مسکن تمام مشخصات کاربردی وضعیت ملک در این منطقه را ارزیابی می‌کند، پس از آن به بخش جستجو رفته و خانه مورد نظر خود را پیدا می‌کند. در نهایت با ابزار تخمین قیمت، ارزش واقعی آن ملک را استخراج کرده و با مالک وارد مذاکره می‌شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ممنون 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)