حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تم تاریک واتس اپ iOS هم رسما ارایه شد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | پیام رسان

رفتار واتس اپ در ارایه تم تاریک اصلا برای ما قابل درک نیست. این ویژگی اصلا موضوع پیچیده ای نیست و خیلی از نرم افزارهای ساده که پیش از داغ شدن بحث دارک‌مود وجود داشتند، این ویژگی را به سادگی ارایه می کردند. واتس اپ اما این ویژگی را بسیار دیر ارایه کرده و حتی آن را پس از مدتی از نسخه اندروید هم حذف کرد. حالا می شنویم که تم تاریک واتس اپ iOS هم رسما ارایه شد و به اندروید نیز بازگشته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تم تاریک واتس اپ iOS

بازگشت تم تاریک واتس اپ اندروید

بازگشت تم تاریک واتس اپ اندروید

دارک مود، حالت شب و یا همان تم تاریک درواقع یک حالت کمکی است که می‌توان از آن برای تاریک کردن تقریباً تمام بخش‌های رابط کاربری اپلیکیشن ها و سیستم عامل استفاده کرد. این ویژگی که از اندروید ۹ برای گوشی های اندرویدی و از iOS 13 برای گوشی‌های آیفون قابل دسترس گرفته، اکنون به طور رسمی برای پیام‌رسان واتس اپ هم عرضه شده است.

در طول آزمایش (نسخه بتا) متوجه شدیم که ترکیب رنگ سیاه‌وسفید خالص باعث ایجاد کنتراست زیاد می‌گردد که این خود می‌تواند منجر به خستگی چشم شود؛ بنابراین در نسخه نهایی از یک پس‌زمینه خاکستری استفاده شده که موجب پایین آمدن روشنایی نمایشگر و از طرفی بالا رفتن کنتراست و بهبود خوانایی خواهد شد.

با استفاده از حالت تیره، بخش زیادی از نمایشگر خاموش شده و این موضوع موجب کاهش مصرف باتری و از طرفی کاهش خستگی چشم کاربر می‌شود. واتساپ پس از چندین ماه از ارائه ویژگی دارک مود تحت نسخه بتا، سرانجام این ویژگی را به طور رسمی در یک به‌روزرسانی برای کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS ارائه کرده است.

البته پرواضح است که برای دسترسی به این ویژگی بایستی به یکی از یک گوشی مجهز به اندروید ۹ یا بالاتر یا آیفون مجهز به iOS 13 به بعد دسترسی داشته باشید. لازم به یادآوریست که چندی پیش نیز تصاویری از اجرای دارک مود در نسخه دسکتاپ این پیام رسان منتشر شد.

البته به‌رغم توضیحات فوق، حالت تیره واتس اپ در دستگاه‌های مبتنی بر iOS با رنگ سیاه خالص همراه شده است. لازم به ذکر است که برای فعال کردن حالت تیره در واتساپ نیاز به انجام تنظیمات خاصی نبوده و این حالت به طور خودکار با فعال شدن دارک مود سیستم عامل در دسترس قرار خواهد گرفت. البته امکان فعال کردن دستی آن نیز با مراجعه به بخش تم در تنظیمات پس‌زمینه چت در واتس اپ نیز وجود دارد.

شما از واتس اپ استفاده می کنید؟ تم تاریک برای شما ارایه شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliasad

من دیدم هرروز خبر اومد تم تاریک برای iosولی ندیدیم ارائه بشه واتس اپ اصلا اهمیت نمیده اپدیتاش همه الکیه‌ همونه که چند سال پیش ارائه شد همون ظاهر

aliasad

ببخشید تم تاریک برای واتس اپ نه ios

V800B

پس چرا من واتس اپ ب روز کردم بازم نیومد؟
ios 13.3 هستم

V800B

چ عجیب باز بروز کردم امد این دفعه حالت تاریک داره
تو ۵ دقیقه دوتا بروز رسانی
اولین باره میبینم

I love htc

الان گوشی من اندروید هشته واتساپو آپدیت کنم تم تا یکش میاد؟؟

Milad7

الان بهتر شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)