حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی مفهومی ویوو اپکس ۲۰۲۰ با دوربین سلفی زیر نمایشگر و شارژر وایرلس ۶۰ وات رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 24 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، ویوو

خانواده اپکس ویوو همواره لبه فناوری که این شرکت چینی به آن دست پیدا کرده را نشان می دهد. همانطور که در تیتر این مطلب گفتیم، این خانواده در حقیقت طرح مفهومی هستند و طرح مفهومی یعنی دستگاهی که فناوری های پیشرویی دارد اما در مقیاس تجاری تولید نخواهد شد. امروز گوشی مفهومی ویوو اپکس ۲۰۲۰ با دوربین سلفی زیر نمایشگر و شارژر وایرلس ۶۰ وات رسما معرفی شده و هیچ پورت و دکمه ای هم ندارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با ویوو Apex 2020 آشنا شوید.

ویوو اپکس ۲۰۲۰

ویوو اپکس ۲۰۲۰

ویوو اپکس ۲۰۲۰

ویوو APEX 2020 نسل جدید گوشی مفهومی این شرکت محسوب می‌شود. این گوشی بدنه کاملا یکپارچه‌ای داشته و در آن خبری از دکمه‌های فیزیکی نیست. در عوض گوشی از دکمه‌های خازنی حساس به فشار استفاده می‌کند. جالب است بدانید این گوشی حتی هیچ درگاه شارژی هم ندارد و در آن به کلی خبری از درز و سوراخ نیست، یک طراحی تقریبا بدون نفوذ!

صفحه‌نمایش ۶.۴۵ اینچی این گوشی با وضوح ۲۳۳۰ در ۱۰۸۰ یا همان FHD+ پیکسل تمام فضای جلویی بدنه را پوشانده است و لبه‌های خمیده آن زاویه ۱۲۰ درجه‌ای دارند. دوربین سلفی گوشی هم حتی در زیر صفحه‌نمایش جای گرفته تا هیچ بریدگی و یا حفره‌ای در کار نباشد.

ویوو اپکس ۲۰۲۰

ویوو اپکس ۲۰۲۰

این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی از فناوری pixel binning برای ترکیب ۴ پیکسل به یک پیکسل استفاده می‌کند تا یک تصویر ۴ مگاپیکسلی بهتر بسازد. شیشه نمایشگر در جلوی این دوربین ۶ برابر نور بیشتری را عبور می‌دهد تا امکان عکاسی از پشت نمایشگر فراهم شود.

دوربین‌های پشتی هم بسیار جذاب هستند. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر فوق‌العاده مشابه گیمبال است که به گفته ویوو می‌تواند ۲۰۰ درصد زاویه گسترده‌تری از لرزش را نسبت به سیستم‌های OIS فعلی حذف کند. این سنسور هم پیکسل‌ها را برای ایجاد یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی با یکدیگر ترکیب می‌کند.

ویوو اپکس ۲۰۲۰

ویوو اپکس ۲۰۲۰

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دیگر یک دوربین پریسکوپی با محدوده زوم واقعی است. این دوربین می‌تواند بدون بزرگنمایی دیجیتال و کاملاً به‌صورت اپتیکال بین ۵ تا ۷.۵ برابر روی سوژه‌ها زوم کند. در واقع برخلاف پی ۳۰ پرو هواوی یا گلکسی اس ۲۰ اولترا در APEX 2020 زوم توسط لنزهای متحرک فیزیکی انجام خواهد شد تا تمام محدوده ۵ تا ۷.۵ برابری کاملاً اپتیکال باشد.

در نبود درگاه شارژ APEX 2020 از شارژ بی‌سیم فوق سریع استفاده می کند. این شارژ سریع که ویوو آن را سوپر فلش‌شارژ می‌نامد ۶۰ واتی بوده و می‌تواند یک باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را تنها در ۲۰ دقیقه شارژ کند. همچنین در نبود بلندگوهای عادی، این گوشی از فناوری SoundCasting صفحه‌نمایش برای ایجاد صدا استفاده می‌کند. هر چند که حجم باتری به شکل خنده‌داری کم است اما سرعت شارژر به صورت بی سیم به شکل اعجاب‌آوری بالاست

درست مثل نسخه‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ این گوشی، APEX 2020 نیز قرار نیست به همین شکل به بازار عرضه شود. این رونمایی تنها نمایشی از فناوری‌های جدید ویوو محسوب می‌شود که احتمالاً در آینده نزدیک در گوشی‌های دیگر این برند از آن‌ها استفاده خواهد شد. شارژ فوق سریع بی‌سیم، دوربین پریسکوپی اپتیکال و البته دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش مهم‌ترین فناوری‌هایی هستند که انتظارشان را می‌کشیم.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که اگر ویوو بتواند به زودی دستگاهی با این فناوری ها را به بازار عرضه کند، یک شرکت فوق العاده پیشرو در اذهان خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

چقدر بلند شده عین سونی ها

saeed_l

خب نسبت تصویرش ۲۱:۹ هست ، البته باید بگیم اولین اسمارتفون دنیاست که نمایشگر edge با نسبت 21:9 مجهز شده

Chalton

تمام تکنولوژی هایی در این گوشی به کار گرفته شده ناقص هستن و فعلا زمان زیادی میبره تا کامل و بدون ایراد بشن و در گوشی های همراه راه پیدا کنن،طرح مفهمومی فقط بیانگر اینه که بگه فلان شرکت برای اینده همچین ایده هایی رو در نظر داره و داره روشون کار میکنه،مثل سال 2011 که سامسونگ گوش های منعطف و رول شونده مفهمومی خودش رو رونمایی کرد.

AAAA_.reza._AAAA

اونموقع زد فلیپ و فولد تکنولوژی های ناقصی نبودن؟

قبول کنید هر کدوم اونا یک ایراد بسیار اساسی داشتن مثل مقاومت صفحه نمایش در زد فیلپ و مشکل گرد و خاک در لولای فولد

M.tvi

اگه الان سامسونگ همین این طرح رو میزد میگفتی ناموس تمام گوشی هاست
حالا شده دراز بی خاصیت
همو تو فازت چیه خدایی؟ چند چندی؟ اگه سهام سامسونگ رو داری به ما بگو اصن من خودم برات تبلیغ میکنم

Saeed mirzaei

با ویوو رویاهایتان به حقیقت می پیوندند
واقعا جای تحسین داره فعالیت های این شرکت پیشرو

The Destroyer

خیلی جذابه قابلیت‌هاش… اما حتی برای دید هم قرارش ندادن (یا حداقل من جایی ندیدم)… به نظرم بهتر بود یه نمونه برای حتی بازدید هم شده قرار میدادن که واقعا بشه فهمید همچین چیزیو ساخته…
اما اگه واقعا ساخته باشه فوق‌العاده‌ست به خصوص اون بخش دوربین زیر صفحه و اثرانگشت تمام‌صفحه عالین…

ARMTIN

این طور که از ظاهر گوشی معلوم هست این دستگاه به پنل آبشاری با نسبت
« سینمایی » مجهز شده …
که بنظرم نمایی جلوی دستگاه خیلی خیلی جذاب کرده 👌⁦❤️⁩⁦❤️⁩

smartiz

Wooow 😍
دوربین زیر نمایشگر عالیه

ظرفیت باتری ش ۲۰۰۰ میلی امپره؟

نیما عرفانی

“نظر شما چیست؟ به نظر می رسد که اگر ویوو بتواند به زودی دستگاهی با این فناوری ها را به بازار عرضه کند، یک شرکت فوق العاده پیشرو در اذهان خواهد شد.”
✓موافقم که گوشی فوق العاده جذابی هست و در بعضی مؤلفه ها مثل Under Screen Camera و اثر انگشت تمام صفحه و دیزاین ؛ آدم رو به وجد میاره البته اثر انگشت تمام صفحه و حذف تمامی پورت هارو پارسال در اپکس ۲۰۱۹ هم دیده بودیم. در خصوص مفهومی بودن و تجاری سازی نشدن ؛ به شخصه این قضیه برام قابل پیش بینی بود ، چون سری اپکس همون طور که در متن هم اشاره شده بیشتر جنبه ی قدرت نمایی و آینده نگری برند ویوو رو داره و گوشی تجاری سطح بالا و پرچمدار ویوو با قابلیت های خاص که از ترندهای روز هم پیروی می‌کنه ، سری نکس هستش.
اگه بخوام جمع بندی کنم ؛ بین کل گوشی های مفهومی که در این چند سال اخیر معرفی شدن ، میکس ۱، میت ایکس و میکس آلفا بیشتر از بقیه برام تأثیرگذار تر بودن به خصوص میکس آلفا که آینده ی صنعت موبایل رو قبل از سال ۲۰۲۰ به شکل غافل گیرانه کننده ای به نظاره گذاشت و صفت «شگفت انگیز» بیشتر شایسته ی میکس آلفا هست تا اپکس ۲۰۲۰ . حتی دکمه های خازنی حساس به فشار کنار نمایشگر هم شیائومی با میکس آلفا استارتشو زد.
اصلاً خودتون میکس آلفا رو بذارین کنار اپکس ۲۰۲۰ ، متوجه ی همه چی میشین.
لازم به ذکره که نکس دوال دیسپلی و نکس ۲ ، نوبیا ایکس و نوبیا زد ۲۰ و فایند ایکس در زمان خودشون نوآوری در طراحی داشتن.

arash

چاقی چطوری خبری ازت نیست انگل

Mosi

ظرفیت باتری 2000 احتمالا با رفرش ریت 90 یا 120 هرتز و روشنایی احتمالی 1000 نیت به جایی نمیرسه، بقیه امکانات این گوشی به خصوص دوربین زیر نمایشگر جذابه، ولی در عمل باید ببینیم چقدر کارایی و کیفیت داره

_V_

۴۵۰۰

☆NINJA CAT☆

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😐 خدایا بسه دیگه بابا خسته شدیم دیگه آخه این چه وعضیه

Milad7

گوشی خاص و زیبایی هست . به دل میشینه 😜

AAAA_.reza._AAAA

اوه خیلی سسکی

سپیده دم

به به 120 درجه خمیدی صفحه نمایشش عالییهههههههههههههههههههههههه ای کاش شرکت ها تا جایی که پرگار و گونیا بهشون اجازه می ده بزنن زاویه خمیدگی رو به 180 نزدیک کنن

The Destroyer

میکس آلفا ۱۸۰ درجه‌ست…

Mortazavi

Mix alpha

☆NINJA CAT☆

این گوش واقعا واقعن عالیه دیونه کنندس!

Mortazavi

موافقم

Mortazavi

اسمارت فون ها دارن وارد مرحله جدیدی میشن و این لذت بخشه

Mortazavi

دیوونه وار نسبت سینمایی ۲۱:۹ رو دوست دارم
زوم اپتیکال ۵تا۷.۵ هم عالیه
و مهمتر لرزشگیر جدید با ۲۰۰درصد بازدهی بهتر

I love htc

همون میت30 لایت هستش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)