حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باتری قابل تعویض درخواست بعدی اتحادیه اروپا از تولیدکنندگان موبایل

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | مطالب ترنجی

باتری قابل تعویض موضوعی است که مدت هاست به خاطرات پیوسته و شاید سالی چند عدد دستگاه با این قابلیت ارایه شود. مثلا گلکسی ایکس کاور پرو چندی پیش با این ویژگی رونمایی شد. باتری قابل تعویض یک مزیت بزرگ داشت و آن این است که مثلا اگر پس از یک سال باتری موبایل شما نیاز به تعویض داشت، یک باتری می خرید و به راحتی آن را جایگزین می کنید. این روزها اما ریسک های بزرگی و هزینه اضافی در کمین شماست. مثلا دیشب در ترنجی خواندیم که تعویض باتری گلکسی اس ۲۰ احتمال شکستن درب پشتی را به همراه دارد. امروز اما می شنویم که پس از پورت شارژر یکسان، باتری قابل تعویض درخواست بعدی اتحادیه اروپا از تولیدکنندگان موبایل است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

باتری قابل تعویض

باتری قابل تعویض

باتری قابل تعویض

یک وب سایت مالی آلمانی به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا تلاش می‌کند سازندگان موبایل را ملزم به استفاده از باتری قابل تعویض کند تا از این طریق بتواند از ضایعات الکترونیکی بکاهد. در صورتی که کاربر قادر باشد به آسانی باتری کهنه دستگاه خود را با یک باتری نو تعویض کند، ممکن است بیش از 2 سال از آن استفاده کند. این در حالی است که باتری‌های فعلی اغلب با گذشت دو سال دچار تنزل شدید کارایی می‌شوند و به همین دلیل کاربران یک گوشی جدید تهیه می‌کنند.

همچنین اتحادیه اروپا در این پیش نویس پیشنهاد کرده‌اند سازندگان باید قطعات یدکی خود را به آسانی در اختیار مراکز ثالث ارائه خدمات تعمیر گوشی بگذارند.

در عین حال اتحادیه اروپا در نظر دارد مواد خام گوشی‌ها را بازیابی یابد. به همین منظور این اتحادیه بر روی یک سیستم جمع آوری کار خواهد کرد تا بازیابی گوشی‌ها، تبلت ها و شارژرها آسان‌تر شود. استفاده از جعبه‌های قابل بازیافت و دوستار محیط زیست، یکی دیگر از اهداف این طرح است که گفته می‌شود ماه آینده به طور رسمی مطرح خواهد شد.

مهم‌ترین چالش قابل جداسازی بودن باتری، حفظ طراحی باریک و جمع و جور گوشی‌ها و ویژگی ضدآب بودن است. نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این درخواست پذیرفته می شود؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

خیر

Mahdi

مم که عاشق این ویژگی هستم ، آدم باتریش خراب بشه و نتونه عوض کنه به چه دردی میخوره

pooria

بدرد این که بندازیش تو سطل اشغال

Mahdi

آیفون xr پر فروش ترین گوشی ۲۰۱۹ لقب گرفت با فروش ۴۶.۳ میلیون گوشی

Farcry

من نمیفهم دوستان شبه ترول برای چی به این کامنت منفی دادن؟؟ هم آمار کانترپوینت و هم آمار omdia میگن آیفون xr پرفروش ترین گوشی سال 2019 در هر 4 فصل بوده.جالبه 5 تا از آیفون ها جزو 10 تا گوشی پرفروش سال 2019 بودن وآیفون 11 هم که تازه 5 ماهه معرفی شده بعد آیفون xr از لحاظ تعداد فروش دومه.

Mahdi

توجه نکن بهشون اینا همینن

_V_

چون ارزونترین حالت برای داشتن همزمان یک آیفون ارزون با ظاهر مثلا! مدرن هست،همین

Amir galaxy

باید به شرطی باشه که شرکت ها باتری های اصل(دقیقا همون نمونه‌ی فابریک) رو در اختیار نمایندگی ها قرار بدن و جوری باشه که امکان کپی برداری از باتری نباشه(چون بعضی از بیشرفا باتری فیک رو با اصلی جابجا میکنن),

mehrdad_ma

خیلی هم عالی حداقل میتونن کاری کنن که باتری راحتر تعویض بشه فقط درب پشتی رو باز کنن و باتری بندازن بدون صدمه زدن به سایر قسمتها
البته اپل به درخواست پورت همسان هم توجه نکرد
پتنت آیفون ۲۰۲۱ هم با پورت لایتینگ اومده

Dr.Nazer

تاحالا با هیچ‌کدوم از درخواست‌های اتحادیه اروپا از تولیدکننده‌های موبایل موافق نبودم..!

smartiz

فکر خوبیه ولی باتری تقلبی زیاد بود اون زمان من گوشیم باتری خراب شد چند سال پیش نوت ۲ بود باتری که تعویض کردم اصلا بازدهی نداشت

V800B

شخصا حس میکنم تو استحکام گوشی تاثیر بزاره
از اون یکپارچگی در بیاد و باتری قابل تعویض نشون دادن توان کمتری دارن

The Destroyer

استاندارد ضد آبی هم از بین می‌ره…

Milad7

اینطوری خیلی بهتره

Mortazavi

یاد الجی بخیر
چقدر رو این ویژگی گیر بود ولی بلاخره تسلیم شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)