حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تا سال ۲۰۲۷ باتری قابل تعویض به موبایل‌ها بازخواهد گشت، حتی برای آیفون‌ها

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون

وقتی صحبت از باتری قابل تعویض در گوشی‌های مدرن به میان می‌آید ناخودآگاه ال‌جی G5 را به یاد می‌آورم. هر چند شاید راه‌حل دیگر برندها در نتیجه تصمیم اتحادیه اروپا به این شکل پیاده‌سازی نشود اما راه‌حل جذابی بود. تصمیم اتحادیه اروپا چیست؟ این‌که تا سال ۲۰۲۷ باتری قابل تعویض به موبایل‌ها بازخواهد گشت، حتی برای آیفون‌ها.

باتری قابل تعویض موبایل‌ها

شورای اتحادیه اروپا (EU) مقررات جدیدی را تصویب کرد که باتری‌های قابل تعویض گوشی را الزامی می کند. این تصمیم به دنبال تایید پارلمان اتحادیه اروپا بوده و هدف آن ارائه امکان تعویض آسان باتری بدون ابزار یا دانش تخصصی است.

پس از امضای پارلمان و شورا، این قوانین ظرف ۲۰ روز پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا قابل اجرا خواهد بود و تا سال 2027، تمام گوشی های فروخته شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید دارای باتری قابل تعویض باشند.

باتری قابل تعویض ال جی جی ۵ در سال ۲۰۱۶ - ۱۳۹۵

باتری قابل تعویض ال جی جی ۵ در سال ۲۰۱۶ – ۱۳۹۵

باتری قابل تعویض به چندین برتری با خود به همراه دارد. واضح‌ترین آن این است که وقتی باتری گوشی شما مستهلک شده می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه آن را تعویض کنید.

موضوع دوم آن است که اگر سفر می‌روید یا جایی خواهید رفت که شاید برق نباشد، می‌توانید باتری اضافه بخرید و شارژ کنید و در صورت نیاز روی دستگاه خود قرار دهید. هر چند که می‌توانید پاوربانک هم همراه خود داشته باشید!

البته بدی‌هایی هم خواهد داشت، این‌که باتری بخواهد به سادگی توسط کاربر تعویض شود یعنی به نحوی باید به باتری دسترسی داشته باشید. این یعنی یک بخش بازشونده که شاید درب قاب پشتی باشد یا مکانیسم دیگری مثل ال‌جی.

این بخش بازشونده شاید مقاومت دربرابر آب دستگاه را سخت‌تر کند و ظرافت طراحی را هم تحت تاثیر قرار دهد. البته پیش از این دستگاه‌هایی مانند گلکسی S5 سامسونگ بوده‌اند که با وجود باتری قابل تعویض اما توانستند گواهی IP67 دریافت کنند.

نظر شما چیست؟ منتظر ارائه قابلیت باتری قابل تعویض هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)