حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی گوگل از گوشی های قدیمی هواوی ادامه دارد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | گوگل، هواوی

سال ۲۰۱۹ برای هواوی سال سختس بود چزا که دولت آمریکا با اعمال تحریم‌های تجاری محدودیت‌های مختلفی را در زمینه تامین قطعات و پشتیبانی نرم‌افزاری برای این شرکت بزرگ چینی به وجود آورد. این موضوع باعث شد تا گوشی‌های جدید هواوی از دریافت خدمات رسمی گوگل محروم شوند. امروز اما به صورت رسمی اعلام شد که پشتیبانی گوگل از گوشی های قدیمی هواوی ادامه دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پشتیبانی گوگل از گوشی های قدیمی هواوی

پشتیبانی گوگل از گوشی های قدیمی هواوی

پشتیبانی گوگل از گوشی های قدیمی هواوی

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند جدید هواوی مانند خانواده هواوی میت ۳۰ از خدمات رسمی گوگل مانند Gmail و Youtube محروم شده‌اند. در این بین نگرانی‌هایی در خصوص پشتیبانی امنیتی از گوشی‌های قدیمی هواوی وجود دارد؛ در همین راستا شرکت گوگل بیانیه رسمی را با هدف شفاف سازی وضعیت فعلی گوشی‌های هواوی که تحت پوشش لایسنس‌های رسمی اندروید قرار دارند را منتشر کرده است.

بخش پشتیبانی شرکت گوگل در ماه‌های اخیر پیام‌های بسیاری در خصوص محدودیت‌های اعمال شده بر روی گوشی‌های هواوی دریافت کرده است. بر اساس بیانیه رسمی منتشر شده توسط شرکت گوگل، گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت هواوی که بعد از تاریخ اردیبهشت ۹۸ معرفی و عرضه شده‌اند، از خدمات و برنامه‌های رسمی گوگل پشتیبانی نمی‌کنند و به همین دلیل گوگل هیچ وظیفه‌ای در قبال پشتیبانی از این دستگاه‌ها ندارد.

البته گوشی‌های هوشمندی که قبل از این تاریخ به بازار عرضه شده باشند و تأییدیه‌های رسمی گوگل را دریافت کرده‌ باشند مشکلی در خصوص دریافت بروزرسانی‌های امنیتی و پشتیبانی‌های نرم‌افزاری نخواهند داشت. در حال حاضر همکاری‌های هواوی و گوگل برای بروزرسانی و پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند قدیمی این شرکت ادامه دارد.

گوگل به کاربران گوشی‌های قدیمی هواوی اطمینان داد که در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص ارائه خدمات به آن‌ها وجود ندارد و تا زمانی که قوانین دولت آمریکا تغییر نکند، ارائه خدمات رسمی به این دسته از محصولات بلامانع خواهد بود. در این بین شرکت گوگل به کاربران گوشی‌های جدید هواوی اخطار داد که برای دستیابی به برنامه‌های رسمی گوگل از نسخه‌های غیر رسمی آن استفاده نکنند.

در حال حاضر برخی از کاربران گوشی‌های جدید هواوی برای دستیابی به برخی از خدمات گوگل مانند یوتیوب و جیمیل از نسخه‌های غیر رسمی آن‌ها استفاده می‌کنند به گفته گوگل این برنامه‌ها توسط افراد ناشناس ساخته شده‌اند و اکثر آن‌ها مانند یک ویروس عمل کرده و اطلاعات شخصی کاربر را استخراج می‌کنند. همچنین گوگل در بیانیه رسمی خود اعلام کرد که این شرکت هیچ مسئولیتی در قبال نسخه‌های غیر رسمی برنامه‌های خود ندارد.

بیانیه رسمی گوگل به تمام سوالات کاربران در خصوص محدودیت‌های اعمال شده برای محصولات هواوی پاسخ داده است، اما گوگل در خصوص مشکلات سیاسی میان هواوی و دولت آمریکا و آینده نامشخص آن هیچ اظهار نظری نکرده است. بدون شک انتخابات پیش رو دولت آمریکا تاثیر مستقیمی بر روی محدودیت‌های هواوی خواهد داشت. در صورتی که دونالد ترامپ مجدداً به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شود، محدودیت‌های اعمال شده برای هواوی ادامه پیدا خواهد کرد و حتی باید منتشر تشدید آن‌ها باشیم.

شما کاربر هواوی هستید؟ چه دستگاهی دارید؟ به احتمال زیاد نباید نگران دریافت آپدیت های اندروید باشید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ramin123

با این تفاسیر، از نوا 5t پشتیبانی نمی کنه!!!
چون تو ماه آگوست معرفی شده که میشه بعد اردیبهشت

Amir galaxy

پردازنده ای که داره پشتیبانی میکنه

Milad7

خیلی هم خوب

Amir galaxy

مهم گوشی های جدید هست که از چیپست خوبی استفاده نمیکنه(Kirin 710f)
یا اگه چیپست خوب باشه از سرویس ها پشتیبانی نمیکنه(Kirin 990)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)