حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اشتباه بزرگ سامسونگ در خانواده گلکسی اس ۲۰ چیست؟

نوشته

4 سال قبل | 25 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

خانواده گلکسی اس ۲۰ رسما معرفی شدند و دستگاه های موفق قابل انتظاری را شاهد بودیم. اما هر دستگاهی فقط منحصر به مشخصات سخت افزاری آن نمی شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اشتباه بزرگ سامسونگ در خانواده گلکسی اس ۲۰ صحبت کنیم.

اشتباه بزرگ سامسونگ در خانواده گلکسی اس ۲۰

حالا که چند روزی از رونمایی پرچم‌دارهای گلکسی اس ۲۰ سامسونگ گذشته و هیجان‌ها فروکش کرده است؛ بهتر می‌توان برخی نکات و استراتژی‌های سامسونگ درباره این گوشی‌ها را تجزیه و تحلیل کرد.

از جمله درباره نحوه قیمت‌گذاری این گوشی‌ها علامت سوال بزرگی وجود دارد. هنگامی که سامسونگ قیمت گوشی‌های گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا را اعلام کرد؛ یک شوک بزرگ به همه حاضرین وارد شد و سالن مراسم یخ زد.

قیمت گلکسی اس ۲۰ معمولی از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود و گلکسی اس ۲۰ پلاس از ۱۱۹۹ دلار شروع به فروش می‌کند. هر دو قیمت با قیمت‌های آیفون‌های ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس مطابقت دارد.

قیمت گلکسی اس ۲۰ با گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا رسما مشخص شد

بازه قیمتی از ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار

اما قیمت گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا از ۱۳۹۹ دلار شروع شده و اگر بخواهید رم ۱۲ گیگابایت را به ۱۶ گیگابایت و ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را به ۵۱۲ گیگابایت ارتقا دهید؛ باید ۲۰۰ دلار بیشتر بپردازید. یعنی هزینه‌ای ۱۵۹۹ دلاری برای یک موبایل!

با این پول می‌توانید یک مک بوک پرو به قیمت ۱۲۹۹ دلار بخرید و مابقی آن را برای خرید یک آیپد صرفه‌جویی کنید. آیا سامسونگ در قیمت‌گذاری گوشی‌های S20 واقعا درست عمل کرده است؟

البته، باید پذیرفت گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا دلایل زیادی برای ترغیب کاربران به خریدش دارد. صفحه‌نمایش ۶.۹ اینچی که بزرگ‌تر از نمایشگر یک موبایل است و شما را از خرید تبلت بی‌نیاز می‌کند؛ مودم ۵G توکار که مک‌بوک‌ها ندارند و یک سیستم دوربین جدید با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و زوم دیجیتالی ۱۰۰ برابر که بی‌نظیر است.

قاتل آیفون ۱۱ غایب در خانواده گلکسی اس ۲۰

آن چیزی که سامسونگ در ترکیب گوشی‌های خانواده اس ۲۰ بدان توجه نداشته؛ آیفون ۱۱ است. آیفون ۱۱ با قیمت ۶۹۹ دلار شروع می‌شود و در بین ۵ گوشی پرفروش سال ۲۰۱۹ قرار دارد اما سامسونگ در گوشی‌های جدید خود مدلی زیر ۹۹۹ دلار ندارد و این یک شکاف بزرگ است.

سامسونگ سال گذشته گوشی Galaxy S10e را به بازار عرضه کرد که شامل برخی از ویژگی‌های اصلی گوشی اس ۱۰ بود ولی قیمت آن از ۷۴۹ دلار آغاز می‌شد. شما روی گلکسی S10e سنسور اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش نداشتید ولی از همان پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده می‌کرد و دوربین‌ دوتایی همه‌کاره‌ای داشت.

امسال در خانواده S20 خبری از یک گوشی مشابه S10e نیست. غول کره‌ای، قیمت گوشی‌های سری S10 خود را کاهش داده است و مدل S10e با قیمت ۵۹۹ دلار، مدل S10 معمولی با قیمت ۷۴۹ دلار و گلکسی اس ۱۰ پلاس با قیمت ۸۴۹ دلار عرضه می‌شوند.

کاهش قیمت گلکسی اس ۱۰ به صورت رسمی با معرفی گلکسی اس ۲۰

اما این تخفیف‌ها نمی‌توانند خلا یک گوشی جدید قابل رقابت با آیفون ۱۱ را پر کنند. آیفون ۱۱ از نظر دوربین و پردازنده کارایی بهتری نسبت به گوشی‌های S10 دارد.

از سوی دیگر، سامسونگ با معرفی خانواده گلکسی اس ۲۰، عملا سری گوشی‌های پرچم‌دار پیشین خود را از پیشخوان بازار حذف کرده است ولی هنوز اپل آیفون‌های جدید ۲۰۲۰ خود را رونمایی نکرده است.

شاید این‌طور تصور شود که سامسونگ برای جبران این خلا، گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت را معرفی کرده است. این گوشی‌ها در بازار ایالات متحده اصلا جایی ندارند؛ چون نه در دسترس هستند و نه برای این بازار قیمت‌گذاری شدند. به علاوه، همیشه پسوند «لایت» یک حس عدم اعتماد به نفس را در کاربر تقویت می‌کند و باعث می‌شود این گوشی‌ها را رده بالا ندانند.

به نظر ما سامسونگ این اشتباه بزرگ استراتژیک را کرده است که پاسخی مستفیم و جدید برای آیفون ۱۱ ندارد. اگر بخواهیم در سبد گوشی‌های سامسونگ به دنبال یک رقیب یا نمونه مشابه آیفون ۱۱ باشیم؛ تقریبا هیچ مدلی یافت نمی‌شود.

خانواده گلکسی اس ۲۰ خانواده 5G

البته نباید از یاد ببریم که خانواده گلکسی اس ۲۰ کاملا 5G هستند و اگر بخواهیم قیمت آن ها را با آیفون های 4G مقایسه کنیم، اشتباه است. به هر صورت فعلا مصرف کننده که ای شبکه 5G ندارد، نمی تواند این را یک برتری بداند. به نظر ما سامسونگ باید نسخه 4G خانواده گلکسی اس ۲۰ را هم ارایه می کرد تا قیمت ها مستقیما قابل مقایسه باشد.

نظر شما درباره قیمت‌گذاری سامسونگ برای خانواده گلکسی اس ۲۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

دلیل این قیمت گذاری بیشتر برای درامد بیشتر بوده
شاید تونگاه اول ب چشم بیاد کمتر فروخته و از طرفی سود بسیار بیشتری نسیبش شده
کاری ک اپل چند سال انجام میده
پرچمداران قیمت بالا و با اینکه کمتر میفروشه ولی ۳ برابر سامسونگ درامد داره
چون حاشیه سود بالاس
ی مثال
فرض اس ۲۰
۸۰۰ دلار بود و نهایت ۱۰۰ عدد میفروخت و ب ازای هر گوشی ۱۰۰ دلار گیرش میومد ک جمعا ۱۰۰۰۰ دلار
حالا قیمت رو‌۹۹۹ لحاظ کنیم و بگیم ۵۰ عدد بفروشه جمعا ۱۴۹۵۰
فروخته ک ۴۹۵۰ بیشتر بوده
البته این اعداد گفتم راحتر متوجه بشیم
حاشیه سود برده بالا ک رقابت با گوشی های گران بازی ب اپل نبازه

mostafa3

من نمی‌دونم چرا این همه 108 مگاپیکسل میکنید
خیلی دوست دارید برند مرد علاقه خودتون رو بزرگ کنید
الله اکبر

lovenokia

کسی بخواهد انقدر هزینه کنه میره آیفون میخره که پشتیبانی نرم افزاری حداقل 2 برابری نسبت به سامسونگ داره .

online_wireless

قیمت خیلی بالا و اینکه بازم از اگزینوس استفاده میکنه. این قیمت اصلا توجیه نداره کاربرای زیادی رو منصرف میکنه از خریدنش.

ARMTIN

مشخصات سری S20 در جی اس ام آرنا بروز رسانی شد :

[ S20 LTE ]
یک نسخه 8G/128G … قیمت = ۸۹۹ دلار
[ S20 plus LTE ]
یک نسخه 8G/128G … قیمت = ۹۹۹ دلار
_______________________________
[ S20 5G ]
یک نسخه ۱۲G/128G … قیمت = ۹۹۹ دلار
_______________________________
[ S20 plus 5G ]
نسخه ۱۲G/128G … قیمت = ۱۰۹۹ دلار
نسخه ۱۲G/256G … قیمت = ۱۱۹۹ دلار
نسخه ۱۲G/512G … قیمت = ۱۲۹۹ دلار
_______________________________
[ S20 ultra 5G ]
نسخه 12G/128G … قیمت = ۱۳۴۹ دلار
نسخه ۱۲G/256G… قیمت = 1449 دلار
نسخه 16G/512G… قیمت = ۱۵۹۹ دلار

hameds1

قیمت بالا مثل شمشیر دو لبه عمل می کنه، هم می تونه برای مردم این تصورو ایجاد کنه که سامسونگ دیگه از اپل با کیفیت تر شده، و هم می تونه برعکس عمل کنه و با عدم توانایی خرید خیلی از مردم و وجود داشتن گوشی های خیلی خوش قیمت تر فروش این سری رو به شدت کاهش بده

Mahdi

قیمت ها خیلی بالاست سامسونگ نباید خودشو با اپل مقایسه کنه ، اپل واسه همین آیفون۱۱ هفتصد دلاری ۵ سال پشتیبانی در نظر گرفته در حالی که سامسونگ واسه اون ۱۶۰۰ دلاری تا اندروید ۱۲ میده و تموم ، صرف نظر از پردازنده فوق العاده قدرتمند اپل

ممد بمولا

من هنوز پول اس9 رو ندارم که الان به فکر قیمت اس20 باشم!!!
اگه پول هم داشته باشم سِمسانگ نمیخرمD: (الکی مثلا من خارجیم:)

Mahdi

ولی مهمترین دلیل من برای نخریدن سامسونگ چیپست اگزینوسه ، چون من اسنپدراگون رو خیلی بیشتر قبول دارم حتي اگه بنچمارک ها برابر باشن

Aпɢεʟ

می‌دونی مهدی جان چیپ های اگزینوس یه اشغال به تمام معناست…همون زمان که میگفتن مدیاتک فلانه بهمانه…همون زمان هم من با گوشی هایی که از چیپ. های متعدد مدیاتک بهره میبردن استفاده میکردم. هیچ مشکلی نداشت ولی چیپ های اگزینوس خدای داغ کردن و لگ زدن اصلا مفتش گرونه⁦☺️⁩💡

Mahdi

الان سامسونگی ها میان منفی میدن ولی من واقعیت ها رو میگم فرقی نداره کدوم برند باشه ، آخه حیف بیست میلیون نیست بدی چیپست اگزینوس۹۹۰ رو بخری در حالی که برند های دیگه با قیمت ۶ تا ۱۵ میلیون اسنپ۸۶۵ رو بهت میدن که تا ۳۰ درصد قویتره ، ولی خب شاید کسانی باشن که ظاهر و پردازنده واسشون مهم نباشه و فقط دوربین رو ملاک قرار بدن

ممد بمولا

برا من که فرقی نداره ولی اسنپ باشه بهتره

Faraz

اتفاقا به نظر من کار خوبی کرده سامسونگ هزار مدل گوشی داره شما با هر بوجه ای میتانی یک گوشی سامسونگ بخری مثل اپل نیست که کلا چند مدل داشته باشه الانم پرچمدار خفن زده قیمتشم طبیعتا بالاس اگه اپل همچین گوشی با این مشخصات میزد زیر سه هزار دلار نمیدادش …گوشی خفن زده قیمتشم بالاس

Mahdi

الان گلکسی ای۲کور رو زده از همون اول تا الان اپدیت نداده واسش ، اگه شونصد تا مدل میزنه باید اطمینان داشته باشه که بتونه واسه شونصدتا مدل هم سر وقت اپدیت بده ولی کو اپدیت فقط واسه چند تا مدل میده و سال بعد که اندروید جدیدتر اومد اون اپدیت قدیمی تر رو میده نمونش همین گوشی بابای خودم a7 2018 ,اندروید ۱۰ معرفی شد گوشیش تازه اندروید۹ اومد واسش

سپیده دم

کلا می ده خیلی عملکرد بهتری داره قیمت نصف اسپیکر بهتر طراحی بهتر پردازنده بهتر خنک کننده بهتر شارزر سریع تر و همین طور قرار داده شده در جعبه محصول البته سامسونگ فروش خودشو خواهد داشت ولی ما ایرانی ها توان خریدشو نداریم

Saeed Mohammadipouya

گوشی کاملتریه از گوشی اپل ولی خب به حال ما فرقی نداره کی بیست میلیون میده ب یه گوشی

Amir galaxy

بله قیمت یکم تنده

AAAA_.reza._AAAA

یکم؟

MohammadFarhaadi

مشکل اصلیه من با سامی قیمتهای بنداز بنداز و چیپست اگزینوس برای بعضی مناطقه.

Mahdi

بهینگی اگزینوس پایینتره

Dr.Nazer

آقای عط‌ایی اس ۱۰ پرو دیگه چه کوفتیه؟😂🤦‍♂️

_V_

خب، نسخه های ۴جی هم هستن! ولی تو آمریکا تماماً ۵جی هست

برعکس آیفون که توی آمریکا ارزونترین حالتشه، سامسونگ از گرونترین حالتاشه، نسخه بازار هند همین گلکسی اس۲۰ الترا با قیمت ۱۲۴۹ دلار الان هست در برابر ۱۳۹۹ دلار بازار آمریکا

aliasad

بانصف این قیمت یه می ۱۰پرو میگیرم با اسپیکرش حال میکنم هیچ‌ کمبودی هم نسبت ب سامسونگ نداره خیلیم سرتره فقط اسپیکرش😍😍😍😍فیلم تست اسپیکرش ببینید تا لذت ببرید

afsoon

قاتلش قیمتش هست .قاتلش سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هست .می۱۰ و می۱۰ پرو ادم میخرع چه کاریه پول بیشتر بدی هیچی هم بدست نیاری

Milad7

واقعا 1400 دلار خیلی زیاده 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)