حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولتیماتوم حقوقی سازمان فناوری اطلاعات به سامسونگ

نوشته

4 سال قبل | 44 دیدگاه | اخبار داخلی، سامسونگ

تقریبا یک ماه پیش بود که در ترنجی درباره محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی از ۶ اسفند ۹۸ نوشتیم. امروز اما شاهد اولتیماتوم حقوقی سازمان فناوری اطلاعات به سامسونگ هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اولتیماتوم حقوقی سازمان فناوری اطلاعات به سامسونگ

گلکسی استور سامسنگ

گلکسی استور سامسنگ

این مساله در حالی در حوزه فناوری اطلاعات کشورمان اتفاق افتاده است که ما پیش از این در ماجرای پیام‌رسان‌ها و شبکه ملی اطلاعات مباحث متعدد و مشکلات بسیاری را داشته‌ایم. این موضوع را با مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات کشور در میان گذاشتیم و محمدجعفر نعناکار، مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات کشور در واکنش به تصمیم اخیر شرکت سامسونگ در ایجاد محدودیت برای مشترکان و خریداران در خرید اپلیکیشن‌های ایرانی گفت:

«سامسونگ گلکسی‌مارکتی (منظور گلکسی استور است) دارد که در آنجا اعلام کرده‌اند پرداخت‌های ریالی با مشکل مواجه می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد شما نمی‌توانید خرید کنید.

مکاتباتی در این حوزه در حال انجام است تا اولتیماتوم حقوقی به شرکت سامسونگ داده شود که بدانند این خلاف سیاست‌های بازار ایران است. البته هنوز پاسخی به مکاتبات ایران نداده‌اند و شخصا نمی‌دانم این مکاتبات به دست‌شان رسیده است یا خیر، اما اگر قصد همراهی با ایران را نداشته باشند و بخواهند به این مدل رفتارشان ادامه دهند، ما هم عکس‌العمل لازم را در قبال اتباع کره‌ای که از سوی شرکت سامسونگ در ایران فعالیت می‌کنند و نیازمند تمدید مجوز اشتغال هستند، نشان می‌دهیم و آن را لغو می‌کنیم. اکنون اعطای مجوز اتباع خارجی در حوزه فناوری اطلاعات با مرکز حقوقی سازمان فناوری اطلاعات است.

بنابراین اگر این افراد بخواهند چنین مشکلاتی را برای کابران ایرانی ایجاد کنند، قطعا اجازه نخواهیم داد با همین رویه فعلی به فعالیت‌شان در بازار ایران ادامه دهند. ما بازار خوبی را در اختیار سامسونگ قرار دادیم و اگر این شرکت بخواهد محدودیت‌های اینچنینی را برای کاربران اعمال کند، قطعا ما هم برای محصولاتی که در کشور دارند، محدودیت ایجاد می‌کنیم. سامسونگ بازار مناسبی را به میزان ۵۰ درصد در حوزه موبایل و تبلت در اختیار دارد. از طرفی بازارهای مختلفی در ایران وجود دارد که هم به لحاظ کیفیت و هم قیمت با سامسونگ رقابت دارند و در صورت اعمال محدودیت از سوی این شرکت، با شرکت‌های دیگر وارد مذاکره می‌شویم و سهم بازار را به شرکت‌های دیگر اختصاص می‌دهیم.»

محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی از ۶ اسفند ۹۸

نعناکار در ادامه تعاملات پشت پرده میان شرکت سامسونگ و گوگل را برای شناسایی اپلیکیشن‌های ایرانی رد کرد و گفت:

«اپل سیاست‌های آمریکایی‌ها را جلو می‌برد و سیاست شرکت‌های شرقی مانند سامسونگ به سختگیری آنها نیست، از طرفی محصولات سامسونگ در داخل ایران از رقیبان متعددی برخوردار است، علاوه بر این در ایران، ما کافه‌بازار، مایکت، کندو، چارخونه و دیگر مارکت‌های ایرانی را  داریم، بنابراین اگر بخواهند چنین اقدامی انجام دهند، به خودشان بیشتر ضربه می‌خورد و برای ایران جای نگرانی وجود ندارد.

به خاطر اینکه امنیت روانی کاربران تامین شود، به آنها از منظر حقوقی اولتیماتوم داده‌ایم که در این مساله تجدیدنظر کنند و قطعا فضا مانند تحریم اپل نخواهد بود، چراکه اینها به دنبال به دست آوردن چنین بازار بزرگی در خاورمیانه هستند و به اصطلاح من چنین قماری را در این حوزه انجام نمی‌دهند.»

در پایان باید گفت در کنار همه تعاملات حقوقی و فنی که در این حوزه انجام شده است، امیدواریم مسئولان رایزنی‌های مناسبی را انجام دهند که شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سامسونگ با این اولتیماتوم از تصمیم خود بازخواهد گشت؟

اشتراک در
اطلاع از
44 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

چ جالب اگر کار ب جاهای باریک بکشه شاید شاهد کمرنگ تر شدن سامسونگ تو بازار باشیم
و بهترین فرصت برای الجی برگرده رقابت

Mahdi

شاهد موج گرون شدن گوشی های سامسونگ خواهیم بود

Dr.Nazer

شما غلط میکنین، سامسونگ هم از ایران بره منم میرم!😐

Mahdi

نه دیگه واسه همچین چیزی فکر نکنم بیرونش کنن

_V_

لول

من حتی لوگوی گلکسی استور یادم نبود اونوقت ب خاطر تحریم گلکسی استور میخوان سامسونگو از ایران بیرون کنن

Mahdi

من که حتی تو سیم کارتم شارژ نیست چه برسه به اینکه برم تم و این چیزا بخرم

CAT

واعظ 31 تا منفی بار یا ابرفض

_V_

لول ی حقیری اومده ب ناظر در ده دقیقه ۸ تا منفی داده لول

Mahdi

به من که مثبت داده نمیدونم فازش چیه

_V_

منفی بده به دِکِمون هم نیست

Amin

شما هم که از خداتونه همه برندهای بزرگ از ایران برن و جی ال ایکس رو دولاپهنا بندازید به ملت..

Aпɢεʟ

فرصت خوبیه برای اپل 😊

Aпɢεʟ

هرچند همین الآنم 2 برابر سامسونگ از پول پرچمدار داره توی ایران سود می‌کنه..

Mahdi

آره دیگه یه گوشی قدیمی آیفون الانم با همون قیمت سال معرفیش خرید و فروش میشه

_V_

اپل؟!
وقتی سامسونگ بره اصل کار برا شیائومیه،، الان درصد بالای فروش سام A10 ئه،، بن ظرت وقتی سام بره خریدار A10 میاد آیفون ۱۱ بگیره؟

Aпɢεʟ

من تنها چیزی که میدونم اینه سامسونگ و هواوی حتی اگه با قیمت خوب میان رده و پایین رده فروش کنه….اپل نه تنها با فروش پرچمداران کل سود بخش پایین رده و میان رده که نداره رو جبران می‌کنه که هیچ هنوز اضافی هم سود می‌بره …
من این سیاستش رو تحصین میکنم…🌹👏
الان فکر کنید حضور سامسونگ هم کمرنگ بشه توی ایران همه زمینه واسه سود بیشتر اپل مهیا میشه 😋😋

Aпɢεʟ

(هواوی )
شیائومی *

Ebinem

یعنی مغزتو …. با این تحلیلت DDD:
خدایی امثال این سعی کنند کامنت ندن.

CAT

وای قلبم چقدر زیبایی🤤🤤🤤🤤 ماشین بفرستم؟

CAT

😂😂😂😂 آنجلا عزیزم مگه آیفون میانرده و پایین رده داره مردم بخرن چقدر تو باهوشی همین آیفون هفت 8 تومنه شما دیگه بقیش رو برو اگه سامسونگ کم رنگ بشه وان پلاس شیاعومی ریلمی میان جاش و اوکیه

Aпɢεʟ

خوبه خودمم گفتم آیفون میان رده و پایین رده نداره😒مزه نریز گربه سیریش .😒

smartiz

وااااای😑

Amir galaxy

سامسونگ رو بیرون کنین که چی؟!
مثل اپل؟!
هه

Chalton

این اتفاق زود گذر هست قبلا هم همچین مشکلاتی بود،کره ای ها خیلی باهوش تر از این حرف ها هستن،به زودی مجوز های لازم رو دوباره از آمریکا میگیرن و همه چی طبق روال پیش خواهد شد،سامسونگ هیچ وقت بازار ایران رو ول نمیکنه خیالتون راحت.

Armin.Technology

همه چی برای برند تو زودگذر.
عجب ادمی هستی تو دیگه.

کهکشان

چالتون جان بذار یه حقیقتی رو بهت بگم ! از این چرندیات قبلنم در مورد اپل گفتن ! یادت نیست طرح تحریم اپلم به مجلس دادن ؟ خب چی شد ؟ الان کسی ایفون نمیتونه بخره ؟ مطمئن باش و بهت قول میدم هیییییییییییچ کاری نمیتونن بر ضد سامسونگ بکنن ! میلیون ها نفر ایرانی به واسطه همین سامسونگ سر کارن ! من صراحتا میگم هر گونه واکنش منفی در قبال سامسونگ 100% به ضرر ایرانی ها خواهد بود ! باور کن سامسونگ کل بازار ایرانم از دست بده ککشم نمیگزه ! در مورد اپل با اون تحریمای سختگیرانه هیچ غلطی نکردن در مورد سامسونگم نمیتونن بکنن ! این مزخرفاتم عوام فریبیه ! تبلیغه ! میگن آره بذار یه خودی نشون بدیم یه حرفیم زده باشیم ! وگرنه باد هوام نیست این حرفا ! بازار ایران ملتمسانه به پای سامسونگ خواهد ماند و اینم بگم حتی اگه خود سامسونگ کل محصولاتشم تو ایران تحریم کنه بازم ایران نمیتونه اقدامی علیهش انجام بده چون ضررش به خودش میرسه عین قطعی اینترنت جهانی !

CAT

هرکی دوست نداره جمع کنه برررره خلاص

afsoon

امیدوارم سامسونگ بره و شیائمی . اپو .ویوو .وان پلاس .به صورت رسمی بیان 😍😍😍کار سامسونگ قابل بخشش نیست توهین به کاربران ایرانی هست .

Aпɢεʟ

منم موافقم سامسونگ از ایران بره بهتره به نفع شما چینی پرست ها هستش🤭⁦☺️⁩

Dr.Nazer

افسون خ‌فه شو😂

afsoon

😂ناظر خو توهین کرده بهتون .بره خوبه .

CAT

ببند دهنتو اباجهل

رپلای @افسون

afsoon

اباجهل خودتی خو ..مردم ایران حق دارن کیفیت ساخت رو توی قیمت های پایین تجربه کنند .حق دارن سخت افزار قدرتمند .نمایشگر فوق العاده .دوربین و فست شارژ قدرتمند داشته باشن .حق دارن بدنه شیشه ای گوشی داشته باشن .خودشون که اکثرا اطلاعات ندارن .هی میرن ای های سامسونگ رو میخرن .سخت افزار فاجعه و دوربین های داغون و فست شارژ های مسخره .و از همه بدتر سخت افزار افتضاح 🥺اگزینویس ۹۶۱۱ چیه که روی گوشی ۴۵۰۰ میزارن😂😂

کهکشان

afsoon

نکنه کرونارم تو آوردی ایران چینی پرست ! خخخخخخخخ از این آرزوای دست نیافتنی نکن ! چون بیفتی دست چینیا زنده خورت میکنن ! هههههههههههههههههههه

smartiz

با بیرون کردن سامسونگ یا هر برند دیگه چی حاصل میشه ؟!

Amir galaxy

با عنایت خدا و در پرتو الهی ما میتوانیم موبایل های سامسونگ را همانند دیگر برند های چینی وارد کنیم اما با قیمتی فضایی !!!!
فعلا روابط‌مان با چین خوب است و فعلا قصد بیرون کردن هواوی را نداریم اما به شما قول میدهیم هواوی را هم بیرون میکنیم✊
در این صورت ما به راحتی میتوانیم گوشی های مضخرف‌مان را که بدرد عمه هایمان میخورد را در پاچه آدم ها نفهمی که چیزی از تکنولوژی نمی‌فهمند تا ته فرو کنیم…
#تا_۱۴۰۰(ابد)_با_جی_ال_ایکس

Dr.Nazer

حاج آقا بنیامین چالتون‌نژاد به دستگاه منفی‌زنِ حرفه‌ایِ خود مشغول به کار شدن!

CAT

من خودمو جر دادم تونستم به یه نفر 10 تا منفی بدم😂 حالا نمیدونم چطور میشه 20 تا داد

CAT

بغییر چالتون یه جنسیت نا معلوم هم منفی میده دکتر ژون

CAT

دهنت سرویفس 10 تا منفی تو 40 ثانیه به ناظر دادی😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

smartiz

ی نفر هست فرقی نمی کنه چه نظر تخصصی بدی در مورد پست چه نه بهت منفی میده

CAT

سلام عزیزم اگه دیدی 1 منفی داری انجلا داده اگه دیدی دوتا ف.. هم دخیله
اگه آنجلا دشمن خونی باهات باشه (۳ تا میده) پس بچه چهارتا هم کار این دوتاس اگه اکه دیدی بالاتره بدون پا رو دم چالتون گذاشتی اگه دیدی نذاشتی پس کاربر های دیگر بخاطر پستت بهت میدن با تچکر🐈💛

CAT

بچه چیه رفته اون تو😂😂

Milad7

واسش گرون تموم میشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)