حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی از ۶ اسفند ۹۸

داستان محدودیت فروشگاه‌های نرم‌افزاری برای کاربران ایرانی، در نهایت تاسف البته؛ موضوع جدیدی نیست. چه سامسونگ و چه گوگل و حتی اپل در بازه‌های زمانی مختلف درب را به روی کاربران ایرانی بسته اند. امروز یک خبر تلخ دیگر برای کاربران ایرانی داریم و آن محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی از ۶ اسفند ۹۸ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فروشگاه نرم افزاری سامسونگ اولین بار برای قوت بخشیدن به سیستم عامل اختصاصی این شرکت با نام بادا (Bada) ارایه شد و آن زمان نامش سامسونگ اپسز (Samsung Apps)‌ بود. اگر کمی در تاریخچه آیکون ها و نمادها حافظه خوبی داشته باشید حتما آیکون زیر را به یاد می آورید:

سامسونگ اپسز

سامسونگ اپسز

مدت‌ها گذشت و سپس این فضا برای ارایه نرم افزارهای اختصاصی سامسونگ در دنیای اندروید استفاده شد. با گسترش فعالیت سامسونگ و ری‌برندینگ آن ها شاهد تغییر نام این فضا به گلکسی اپسز (Galaxy Apps) تغییر کرد و به ترتیب دو آیکون زیر برای آن در نظر گرفته شد:

حالا اما در نهایت این فروشگاه نرم افزاری به نام گلکسی استور شناخته می شود، فضایی که برای فروش تصاویر زمینه، قالب های گرافیکی یا حتی نرم افزارهای مختلفی استفاده می شود.

حقیقتا بخواهم بگویم، به عنوان یک کاربر نمی توانم اصلا این محیط را مفید بدانم و برای مواردی که در آن فروخته میشد ارزش خاصی قائل باشم اما به هر حال نظر کاربران متفاوت است و خریدهای متفاوتی را می توانستند به ریالی از آن داشته باشند.

محبوب‌ترین بخش گلکسی استور هم برای کاربری دقیقا بخش قالب‌های گرافیکی است و دلیل هم این است که فقط از همینجا می توانید آن ها را بخرید. اگر شما از این دسته کاربران بودید، خبر خوبی برای شما ندارم چون ما شاهد محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی هستیم. اما منظور از این محدود شدن چیست؟

محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی

 

محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی

محدود شدن گلکسی استور سامسونگ برای کاربران ایرانی

همانطور که در اطلاعیه بالا می بینید، شاهد “اخطار توقف سرویس فروشی فروشگاه گلکسی” هستیم. گفته می شود که:

از تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۰ مصادف با ۶ اسفند ۹۸ فروشگاه گلکسی (یا همان Galaxy Store) دیگر قادر نخواهد بود به مصرف کنندگان در ایران امکان خرید برنامه یا محتوای برنامه ها را بدهد. لطفا توجه کنید که مصرف کنندگان در ایران همچنان قادر خواهند بود که برنامه های مجانی را دانلود کنند. ما از بابت هرگونه مزاحمت ایجاد شده صمیمانه پوزش میطلبیم. از شما سپاسگزاریم.

این اولین مرتبه ای نیست که فروشگاه نرم افزاری سامسونگ به روی ایرانی ها بسته می شود. البته این مرتبه با شدت کمتری این اتفاق رخ می دهد.

من می توانم درک کنم که خیلی از کاربران سامسونگ شاید حتی یکبار هم مسیرشان به گلکسی استور نخورد چون واقعا و حقیقتا (مانند اکثر فروشگاه های نرم افزاری دیگر برندها) سرویس مفیدی نیست مگر مواردی معدود اما موضوع اینجاست که وقتی این برند کره‌ای بیش از ۶۰٪ بازار کشور ما را در اختیار دارد باید خود را موظف به ارایه تمام و کمال خدمات بداند.

محدود شدن خدمات برای کاربران ایرانی از سوی برندهای مختلف موضوعی است که متاسفانه برای ما عادت شده اما مثلا در مقابل گستاخی اپل و محدودیت‌های رنگارنگش برای مصرف کننده و توسعه دهنده ایرانی اما حداقل می توانیم ببینیم که این برند به صورت مستقیم هیچ تلاشی برای تصاحب سهم بازار ما ندارد، نماینده رسمی در کشور ندارد و عملا تعهد مستقیمی ندارد. سامسونگ اما چطور؟!

 


نظر شما چیست؟ فکر می کنید این رفتار سامسونگ در درجه اول چقدر برای شما اهمیت دارد؟ و اینکه چطور باید پاسخ بگیرد؟ شما می توانید در توییتر ترنجی یا در کانال تلگرام ما درباره این موضوع رای بدهید.

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ALiKiNG

چون کاربران ایرانی هم ی مشت بنجلن
بیا این ماست مالی کن دیگه
بیا
د بیا دیگه
#مشتری مداری واقعی

3INA

زیاد به درد بخور نبود مثل استور هواوی که اونم ایرانی ها نمیتونن استفاده کنن

خدا بهمون رحم کنه که گوگل تحریم نکنه ما رو

Mohammad 13759

گوگل که تحریم هستیم اونجا هم نمیشه چیزی خرید

smartiz

دوستان بنظرتون گوشی a51 ارزش خرید داره حدود 4200؟طراحی ش خوشم اومده

Aпɢεʟ

منم خوشم اومده آره بخر کاملا با ارزشه …😍

Aпɢεʟ

پانچ هول بسیار ریزی داره که زیباییش رو زیاد تر کرده حاشیه هاشم مثل گوشی های شیائومی کم کرده (مخصوصا حاشیه پایینی)
کیفیت صفحه نمایش هم که واقعا سامسونگ حرف نداره..😍
این گوشی برا فیلم دیدن خیلی خوبه 😍

The Destroyer

اگه میخوای الان بخری به نظرم mi 9t بهتر باشه اما A51 هم خیلی خوبه…
اگه هم میتونی وایسا برای میانرده‌های بهتر…

Aпɢεʟ

می ناین تی فقط نسخه ۶۴ گیگش چهار تومنه و نسخه ۱۲۸ چهار و سیصد و خرده ای هست…
بهتره همون ای پنجاه و یک بگیره..چهار و صد ۱۲۸ گیگش رو دیجیکالا میده با گارانتی ۱۸ ماهه و از همه بهتر که دو سیم کارت هم زمان با مموری میخوره ⁦❤️⁩

Aпɢεʟ

یا خدا نمی‌دونستم a51 اینقدر خواهان داره همین الان داره موجودیش تموم میشه 😂😂

Dr.Nazer

این که خیلی وقته محدود بود، نکنه تمام برنامه‌هاش اونا بودن که ما میدیدیم؟! اگه اینطوریه که واقعاً کاربردی نیست و باید گسترشش بده…

Mani

ممکنه این نشانه ای از خروج سامسونگ از بازار ایران باشه…..

Mohammad 13759

حدود یکسالی هست نمایندگی رسمی رو جمع کرده نه سامسونگ بلکه تمامی شرکت های خارجی

Shiral

فروش سامسونگ به دلیل توهین به هواداران شاید تحت تاثیر قرار بگیره و این راه را برای برندهای چینی با کیفیت مثل شیامی باز می‌کنه اشتباه استراتژیک سامسونگ اونم برندی که ادعای مشتری مداری داره.

Amir galaxy

از همه جا محدویم…
تف به این زندگی😑

Chalton

به خاطر تحریم های آمریکا سامسونگ همیشه از این حرفا میزنه ولی بعدش یه راهی پیدا میکنه نگران نباشید،سامسونگ تو مشتری مداری حرف اول رو میزنه.
والا اپل که دو تا زن ایرانی رفته بودن تو یکی از فروشگاهاش دقیقا نمیدونم کدوم کشور بود،یمی از کارکنانش دیده بود ایرانی هستن گفته بود ما محصولاتمون رو به ایرانی ها نمیفروشیم،اوه به بی احترامی باشه اپل قشنگ با این کارش توهین خیلی خیلی بزرگی رو به ایرانی ها کرده.

moh3n

آره تو راست میگی . در ضمن اگر تو هیچ جا نرفتی بدون 4 نفر اینجا هستن که حداقل 2بار رفتن اپ استور . زیاد هم جای دوری نیست .همین ترکیه دم دستته . برو داد بزن بگو من ایرانیم ببین اصلا کاری بهت دارن یا نه

Walter white

مال هواوی هم تحریمیم.
نه استورش کار میکنه نه حتی تمش!

Amin B3DA

تمش ک کار میکنه من ازش استفاده میکنم آپدیتم میشه. اما استورش اره

pooria

هیچ مشکلی نیسا دوستان این کار رو انجام دهید درست میشه اول گوگل پلی واسه ما مهمه دوستان بارها و بارها شده که با عبارت این مورد در کشور شما قابل دسترسی نیست مواجه شدیم اما راهکار 1-اول یه فیلتر شکن خوب وصل کنین 2 – به قسمت برنامه ها در تنظیمات برید و حافظه کش گوگل پلی رو پاک کنین ( حافظه پنهان ) بعد گوگل پل رو باز کنید و با خیل راخت دانلود کنین همین برای دوستانی که بلد نبودن بقیه هم که خودشون استادن

pooria

چالتون چی میزنی تو دقیقا یادم نیست ولی فقط اینو یادمه که سامسونگ چند سال پیش یه بی احترامی زشتی به ایرانی ها کرده بود بعد تو میای از اپل حرف میزنی چقدر میگیری برا بازاریابی

MohammadFarhaadi

جالبه یه بوم و دو هوا که میگن همینه. کار اپل زشته کار سامسونگ مشتری مداری!!!

arshiamt1383

فقط get apps شیا

vahid

من جزو اون دسته محدودی بودم که خرید داشتم از گلکسی استور

Milad7

خیلی بده که 😐

HasanHoseinPoor

توی هی دی میشد جم الماس به ریال خرید حیف شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)