حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتحاد چینی ها برای شکستن تحریم گوگل علیه هواوی و خطرات آتی برای دیگر برندهای چینی

نوشته

4 سال قبل | 21 دیدگاه | مطالب ترنجی

تا به پایان گوگل فکر کرده اید؟ من خیلی فکر کرده ام چون هیچ امپراطوری بی پایانی وجود ندارد. عموما اما هیچگاه پاسخ مناسبی برای چگونگی پایان گوگل یا کمرنگ شدنش پیدا نکردم. تحریم هواوی توسط امریکا و شرکت های وابسته به آن مانند گوگل می تواند یک آغاز بزرگ و حیاتی برای تضعیف گوگل باشد. اگر به آمارهای فروش دقت کنید چینی ها تا دندان مسلح‌ند و بازار را شخم می زنند. امروز اما خبر از اتحاد چینی ها برای شکستن تحریم گوگل علیه هواوی و خطرات آتی برای دیگر برندهای چینی می رسد. این یعنی که شاید جاه‌طلبی اقتصادی ترامپ بر آینده یکی بزرگترین تکیه‌گاه‌های امریکا در زمینه فناوری یعنی گوگل، تاثیر بدی بگذارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اتحاد چینی ها برای شکستن تحریم گوگل

حماسه تحریم Huawei در حال حرکت به یک بازی بزرگ در مقیاس جهانی با حرکات دقیق محاسبه شده از دو طرف نبرد تبدیل شده است. احتمالاً بزرگترین مسئله هواوی در حال حاضر عدم وجود برنامه های شخص ثالث محبوب در فروشگاه نرم افزاری آن ها یعنی Galley App است اما طبق گزارش جدیدی از رویترز، هواوی با غول های گوشی هوشمند چینی Xiaomi ، Vivo و Oppo همکاری کرده است تا برنامه نویسان بین المللی را برای ورود به اکوسیستم آن ها راحت کند و این راحتی برای آغاز عبارت است از راه برای انتقال برنامه ها و محتوای آنها به طور همزمان به فروشگاه های اختصاصی تولید کنندگان.

این پلتفرم جدید که با عنوان اتحاد جهانی خدمات توسعه دهنده (GDSA) لقب گرفته است انتظار می رود فروردین ارایه شود و چندین منطقه از جمله هند، اندونزی، مالزی، روسیه، اسپانیا، تایلند، فیلیپین و ویتنام را هدف قرار دهد.

هدف اصلی اتحاد فراهم کردن بسترهای یک مرحله ای به توسعه دهندگان برنامه است که بتوانند همزمان برنامه های خود را در کلیه فروشگاه های اپلیکیشن گروه مذکور از تولید کنندگان بارگذاری کنند. بازی ها، موسیقی، فیلم، کتاب و مجله دیگر دسته بندی محصولات هستند که می توانند از عملکرد GDSA استفاده کنند.

سخنگوی شیائومی در این زمینه می گوید:

اتحادیه خدمات جهانی توسعه دهندگان متعهد به ارائه خدمات یک مرحله ای از جمله توزیع محتوا، پشتیبانی از توسعه، عملیات بازاریابی، تبلیغ برند و کسب درآمد از ترافیک به توسعه دهندگان جهانی هستند.

اتحادیه خدمات جهانی توسعه دهندگان تنها به منظور تسهیل بارگذاری برنامه ها توسط توسعه دهندگان به فروشگاه های مربوطه برنامه های Xiaomi ، OPPO و Vivo به طور همزمان خدمت می کند. هیچ رقیبی بین این سرویس و فروشگاه Google Play وجود ندارد.

با این وجود، این اتحاد جدید گامی آشکار به سوی استقلال از گوگل و فروشگاه نرم افزاری آن در بازارهای بین المللی است که تولید کنندگان چینی گزینه های زیادی برای اکوسیستم های فروشگاه های ثابت ندارند. کل این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی خود است، بنابراین ما هنوز انتظار موفقیتهای اساسی را نداریم، اما مطمئناً جالب خواهد بود که ببینیم آیا این اتحاد جدید می تواند به هوآوی کمک کند تا بتواند یک سبد نرم افزار کاملاً عالی را ایجاد کند.

نظر شما درباره GDSA و اتحاد چینی ها برای شکستن تحریم گوگل علیه هواوی و خطرات آتی برای دیگر برندهای چینی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

اوه او چه شود

[MR.8]

خوبه اگه بتونن هواوی خیلی به نفعسه

Mahdi

آره خیلی به هواوی کمک میکنه بنظر منم قدم به جایی برای چینی ها هست چون مطمئنا ترامپ به فکر رفته شرکت های چینی دیگه رو هم تحریم کنه می مونه برندهای دیگه مثل سامسونگ و سونی و اچ تی سی و الجی که بنظرم اون موقع انتخاب واسه ما سخت میشه

vahid

مطمئن اگه باهم بخوان از یک سیستم عامل مشترک استفاده کن شرکتها برای ساختن برنامه و بازی و… مجبور میشن برنامه خودشون رو بر مبنای این سیستم عامل جدید هم ارائه بدن چون نصف بیشتر بازار دست این شرکتای چینی هستش

Farcry

به نظرم حرفتون اشتباهه.غیر از یکی دوتا پیام رسان معروف برنامه یا بازی چینی پر دانلود و معروف خیلی کمه.حتی شرکت های بازی ساز معروف مثل gameloft و EA و blizzard جدیدا هم Activision یا آمریکایی هستن یا اروپایی.فقط یه سوپرسل مالکش یه شرکت چینیه که اونم خب تمام دم و دستگاهش توی فنلانده.اگر شرکت های چینی بخوان مستقل از گوگل سیستم عامل یا مارکت بسازن باید ده ها میلیارد دلار پول هزینه کنن که اونم احتمال موفقیش توی آمریکا یا اروپا خیلی ضعیفه.

Mahdi

مطمئن باش حتی روسیه هم ازشون پشتیبانی میکنه و حتی بیشتر اروپایی ها تا امریکه قدرتش از اینی که هست هم بیشتر نشه

CAT

رفته با اولیاش اومده گروه تشکیل دادن😂

CAT

هریکی 👎بده 🐴 هست

Aпɢεʟ

خوبه موفق باشم🌹

Aпɢεʟ

باشن*

smartiz

خیلی عالیه

mehrdad_ma

همون قدر که اتحاد برنامه انتقال فایلشون موفق بود اینم موفق میشه

Chalton
_V_

😍

Chalton

دیگه باید قبول کنید که غول نرم افزاری دنیا آمریکاست،تمام نرم‌افزار ها بیشترشون آمریکایی هست یا وابسته به امریکاست،چینی ها بازنده هستن کلا همشون هم با هم دست به یکی کنن بهزم نمیتونن کاری کنن
هوآوی یا برندهای چینی بدون گوگل مثل ماشین بدون موتور میمونن.

Aпɢεʟ

درست می فرمایید چالتون جان شرکت های چینی بدون نرم افزار های آمریکایی عملا بازنده هستن…

Milad7

مرگ بر دیکتاتور 😐

Dr.Nazer

هواوی بدون گوگل به‌زودی تموم میشه…

afsoon

تقریبا دو سوم دنیای موبایل دستشون هست .پس به راحتی برنده هستن .سال پیش چنین روزی رو میدیدم .تا چند سال دیگه خیلی هامون برند های چینی با سیستم عامل چینی و سخت افزار چینی رو داریم و با قیمت های خیلی پایین تر .😍

afsoon

بعضیا گوگل و کلا آمریکا رو خیلی بالا بالا ها میبینن .هر کشوری می‌تونه با سرمایه گذاری و تلاش به موفقیت برسه .چین هم واقعا این سالها آنقدر چنین کارهای می‌کنه که نیازی نیست آینده نگری کنیم .گوگل و آمریکا واقعا باید از آینده ترسناک رو به روشون بترسن .اگر واقعا اینجوری پیش بره شاید خعلی زود پایان خیلی از کمپانی های بزرگ دنیا رو ببینیم

Jahandar

اینا یه مشت بچه‌ن و نه عقلشون قد میده ، نه سن و سال و تجربه‌شون . یه موقعی تو این بازار نوکیا با سیمبینش پادشاهی میکرد و یه چیزی بود مثل اپل اما با سلطۀ خیلی خیلی بیشتر . (مثل اپل چون هم سخت افزار مال خودش بود ، هم نرم افزار و در هر دو بازارو توی مشتش داشت.) اما تهش چی شد ؟! دو تا رقیب پیدا کرد و به زوال رفت و نابود شد . (آیفون و اندروید)
برای گوگل هم همین اتفاق خواهد افتاد . دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره .
تا همین دو سه سال پیش سامسونگ حاکم بلامنازع بازار سخت افزار موبایل بود ، اما الان چی ؟ دست روی دست زیاده .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)