حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد اپل در چارک اول سال ۲۰۲۰ رکوردشکنی کرد

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

گزارش درآمدهای شرکت اپل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ منتشر شد تا ببینیم این کمپانی بزرگ آمریکایی در فصل تعطیلات چه عملکردی داشته است. اپل برای نخستین فصل مالی سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی درآمدی بین ۸۵.۵ میلیارد تا ۸۹.۵ میلیارد دلار را داشت که نسبت به پیش‌بینی ۸۴.۳ میلیارد دلاری همین بازه زمانی در سال گذشته کمی بالاتر بود. درآمد اپل در چارک اول سال ۲۰۲۰ رکوردشکنی کرده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم.

درآمد اپل در چارک اول سال ۲۰۲۰

اپل

اپل

حالا این گزارش می‌گوید کوپرتینویی‌ها در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ حدود ۹۱.۸ میلیارد دلار درآمد و ۲۲.۲ میلیون دلار سود داشته‌اند. این ارقام رکوردی تاریخی را در تمام طول عمر فعالیت‌های اپل به ثبت می‌رساند. مدیرعامل اپل، تیم کوک، درباره عملکرد آن‌ها در فصل مالی نخست سال ۲۰۲۰ می‌گوید:

مفتخریم که بالاترین سطح درآمد سه‌ماهه تاریخ اپل را گزارش می‌کنیم، درآمدی که به لطف فروش خوب آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و ثبت رکوردی تاریخی در زمینه سرویس‌ها و محصولات پوشیدنی به دست آمده است. در طول فصل تعطیلات، آمار دستگاه‌های فعال ما در هر منطقه جغرافیایی افزایش یافته و حالا به بیش از ۱.۵ میلیارد دستگاه رسیده است. ما این اتفاق را ناشی از رضایت، تعامل و وفاداری مشتریان خود می‌دانیم و آن را به عنوان محرک خوبی برای ادامه فعالیت‌هایمان در نظر می‌گیریم.

مدیر ارشد مالی اپل، لوکا مائستری، نیز افزود:

عملکرد تجاری بسیار قدرتمند ما موجبات دستیابی به رکورد تاریخی درآمد خالص ۲۲.۲ میلیارد دلاری و جریان سرمایه ۳۰.۵ میلیارد دلاری را فراهم کرده است. ما در این سه‌ماهه حدود ۲۵ میلیارد دلار برای سهام‌داران‌مان سودآوری داشتیم.

با وجود این که اپل مدتی است دیگر ریز جزئیات فروش محصولات خود را به تفکیک سخت‌افزارهای مختلف اعلام نمی‌کند. اما همچنان به انتشار اطلاعات مربوط به درآمد حاصل از هر طبقه‌بندی محصولی می‌پردازد. گزارش سه‌ماهه نخست ۲۰۲۰ این شرکت به شرح زیر است:

۵۵.۹۶ میلیارد دلار: آیفون
۱۲.۷۲ میلیارد دلار: سرویس‌ها
۷.۱۶ میلیارد دلار: مک
۱۰.۰۱ میلیارد دلار: محصولات پوشیدنی، لوازم خانگی و لوازم جانبی
۵.۹۸ میلیارد دلار: آیپد

سه‌ماهه نخست سال مالی اپل برای این شرکت اهمیت زیادی دارد چون ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر را پوشش می‌دهد. این سه ماه به خاطر هم‌پوشانی با فصل تعطیلات از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی چون آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند، می‌توانیم عملکرد آن‌ها را مشاهده کنیم.

سه‌ماهه نخست امسال به خاطر معرفی ایرپاد پرو و آغاز به کار سرویس‌هایی مثل اپل آرکید و اپل تی‌وی پلاس هم اهمیت بیشتری پیدا کرده بود. با این حال، کوپرتینویی‌ها جزئیات خاصی درباره درآمد حاصل از هر سرویس یا تعداد مشترکان آن‌ها منتشر نکرده‌اند. حالا به دنبال انتشار این گزارش، وضعیت سهام اپل در بازار بورس با رشدی ۳ درصدی مواجه شده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل دیگر به اعلام اعداد و ارقام فروش نپردازد و فقط درآمد را اعلام کند؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aпɢεʟ

ماشاالله😍

Mahdi

تبریک به طرفداران

Farcry

لامصب چیه این اپل.تقریبا ۲ برابر شرکت بزرگی مثل سامسونگ درآمد داشته و سود عملیاتیش هم 2/5 برابر سامسونگ بوده! درحالی که سامسونگ توی زمینه های مختلفی مثل سنسور دوربین و حافظه های SSD هم محصول داره ولی کلا اپل از ۵ منبع درآمد کسب میکنه.به نظرم اگر شرکت های دیگه مثل سامسونگ هم بتونن پرچمدار پریمیوم ارائه بدن و ازش خوب هم پشتیبانی کنن میتونن درآمدشون رو بالاتر ببرن.سود همیشه توی فروش گوشی پرچمدار بوده و اپل با همین یه نکته ۶۰ درصد فروش کل گوشی های پرچمدار هم در اختیار داره.

نیما عرفانی

اگه دامنه ی فعالیتتون رو فقط محدود به مطالب مرتبط با اپل نکنید، تعامل و تبادل نظر بهتری صورت میگیره.

Farcry

بله من توی سایت های دیگه معمولا نظرات بیش تری میزارم ولی خب اینجا یکم فرق میکنه.توی پست های سامسونگ و یا شیائومی معمولا همیشه دعواست.

_V_

انشالله تموم شده دیگه

زومیت که خیلی بدتره!

Milad7

سال آینده با تغییر در طراحی و افزودن 5G فروش اپل خیلی بیشتر میشه

amer

ایول 25میلیارد دلار فقط در عرض 3ماه اول 2020سود اوری داشته!!! دمش گرم
این اپل اگه محصولاتش بیشتر متنوع تر هم کنه بدون شک بیشتر سود میکنه،
فرض کنید تو صنعت لوازم خانگی وارد بشه بدون شک سود هنگفتی عایدش میشه
تبریک به دوست خوبم علی عزیز و طرفداران این برند خوشنام و دوست داشتنی

Farcry

جناب عطایی اون بالا زیر جدول رشد فکر کنم اشتباه نوشتید.نوشتید درآمد ۹۱/۸ میلیارد دلاری و سود ۲۲/۲ میلیون دلاری! بعدش پایینش نوشتید درآمد خالص(سود) 22/2 میلیارد دلار بوده.سایت منبع هم نوشته سود خالص 22/2 میلیارد دلاری.

Amir galaxy

جالبه

smartiz

آیفون 9 اگر طراحی پرخوری داشته باشه حسابی درآمدشو بالا می‌بره افسوس ک میخواد طراحی قدیمی بزنه

smartiz

پرخور»»»درخور

Armin.Technology

⁦👏👏👏

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)