حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا ۵.۲ و نوکیا ۱.۳ میان رده های سال ۲۰۲۰ این شرکت خواهند بود

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | نوکیا

کنگره جهانی موبایل یا MWC 2020 امسال از ۵ اسفند تا ۸ اسفند در بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد. HMD در این کنگره می خواهد موبایل های جدید خود را رونمایی کند. نوکیا ۹.۲ و نوکیا ۸.۲ نمونه های پرچمدار و میان رده لوکس این شرکت هستند. حالا گفته می شود که نوکیا ۵.۲ و نوکیا ۱.۳ میان رده های سال ۲۰۲۰ این شرکت خواهند بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نوکیا ۵.۲

نوکیا ۵.۲ در ابتدا قرار بود پارسال در MWC 2019 معرفی شود، اما اخبار و شایعات رونمایی از این دستگاه را به رویداد IFA 2019 در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ موکول کرد و در نهایت این گوشی آن‌جا هم معرفی نشد. اما حالا اطلاعاتی موجود است که از معرفی این تلفن هوشمند در MWC 2020 خبر می‌دهد.

نوکیا ۵.۲ احتمالا از چیپست اسنپدراگون ۶۳۲ استفاده خواهد کرد که پیش‌تر در موتورولا موتو G7 به کار رفته بود. علاوه بر این، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی برای این دستگاه استفاده خواهد شد. البته گفته شده که مدلی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم برای برخی بازارها تولید می‌شود.

این گوشی نمایشگری ۶.۲ اینچی از نوع LCD خواهد داشت که در بالای آن سنسوری ۸ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی تعبیه خواهد شد. در قاب عقب هم لنزی ۱۶ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و لنزی ۸ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق به کار گرفته می‌شود.

این دستگاه در مجموع شباهت زیادی به نوکیا ۶.۲ خواهد داشت که در تصویر بالا دیده می‌شود. گفته شده که این گوشی مثل نوکیا ۶.۲ در رنگ‌های مشکی سرامیکی و یخی هم عرضه خواهد شد. در حال حاضر نمی‌دانیم که برنامه زمان‌بندی HMD برای عرضه این تلفن هوشمند چیست، اما احتمالا باید منتظر قیمتی در حدود ۱۶۹ یورو باشیم. چون نوکیا ۶.۲ و نوکیا ۷.۲ به ترتیب با قیمت ۱۹۹ و ۲۹۹ یورو در اروپا وارد بازار شده بودند.

نوکیا

نوکیا

نوکیا ۱.۳

شرکت HMD امسال محصولی پایین‌رده خواهد داشت که احتمالا قرار است جایگزین نوکیا ۱ پلاس شود و با قیمت ۷۹ یورو توجه بسیاری از مشتریان بازار را به خود جلب کند. با توجه به این قیمت پایین، نوکیا ۱.۳ احتمالا نمایشگری از نوع LCD با اندازه ۶ اینچ خواهد داشت. این نمایشگر از نوکیا ۱ پلاس و نوکیا ۱ با اندازه‌های ۵.۵ و ۴.۵ اینچ بزرگ‌تر است، اما به لطف استفاده از حاشیه‌های کوچک‌تر احتمالا با دستگاه خیلی بزرگ‌تری روبرو نخواهیم شد.

نوکیا ۱.۳ احتمالا به چیپستی از شرکت مدیاتک مجهز می‌شود و همراه با آن از ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد کرد. البته احتمال عرضه نسخه‌ای با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد. برای قاب پشتی این گوشی می‌توانیم انتظار بدنه‌ای از جنس پلاستیک سه‌بعدی با طرح‌های نانو را داشته باشیم. این دستگاه احتمالا دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی خواهد داشت و در بخش سلفی از دوربینی ۵ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، شرکت HMD Global می‌خواهد دستگاهی از سری گوشی‌های اوریجینال نوکیا را هم معرفی کند. فعلا اطلاعات خاصی از این دستگاه در دسترس نیست، اما این احتمال وجود دارد که با نسخه‌ای بازطراحی‌شده از یک محصول قدیمی طرف باشیم.

این شرکت در ابتدا می‌خواست موبایل مذکور را در حوالی سال نو چینی معرفی کند، اما شیوع سریع ویروس کرونا باعث شد آن‌ها برنامه‌های خود را حداقل تا MWC 2020 به تعویق بیندازند.

طبق شایعات، آخرین محصولی که HMD Global برای رونمایی از MWC 2020 در نظر گرفته احتمالا دستبند هوشمندی با پشتیبانی از NFC و Google Pay است. این دستبند به احتمال زیاد قیمتی در حدود ۴۵ یورو خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ منتظر گوشی های جدید نوکیا هستید؟

 

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAVATAR.K.G

نوکیا داره برمیگرده…

Mahdi

با این پردازنده ها؟ من که فکر نکنم با اسنپ ۶۳۲ به جایی بریه

Mahdi

*برسه*

amer

عالی

Mahdi

فقط کاش تو حاشیه پایین لوگو نوکیا رو نذاره چون همون مشکی ساده خوشگلتره

amer

سلام جناب زمانی طبق گفته مدیر شرکتHMD nokiaاز این به بعد عرضه و فروش گوشی های نوکیا فقط در اروپا متمرکز خواهد بود و دیگه خبری از فروش در هند و چین وجود نداره
منبع:NOKIAMOB

amer

سلام جناب عطایی طبق گفته مدیر شرکتHMD nokiaاز این به بعد عرضه و فروش گوشی های نوکیا فقط در اروپا متمرکز خواهد بود و دیگه خبری از فروش در هند و چین وجود نداره
منبع:NOKIAMOB

Milad7

زشتن 😐

Amir galaxy

افسوس افسوس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)