حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قرارداد ۱۵ میلیاردی اپل با برودکام برای تامین تراشه

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل

قرار بزرگی بین اپل و برودکام ثبت شده که می تواند تاثیر بزرگی در آینده این دوشرکت بگذارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره قرارداد ۱۵ میلیاردی اپل با برودکام برای تامین تراشه صحبت کنیم.

قرارداد ۱۵ میلیاردی اپل با برودکام

قرارداد ۱۵ میلیاردی اپل با برودکام

قرارداد ۱۵ میلیاردی اپل با برودکام

برودکام از بزرگترین تراشه سازان جهان به شمار میرود که تراشه‌های آن در بسیاری از دستگاه‌های کمپانی‌های بزرگی همچون اپل یافت میشود. این تراشه ساز امریکایی پنجشنبه گذاشت از قرارداد جدید خود رونمایی کرد که طی آن برودکام در توافقی چند ساله با اپل، تامین کننده یک سری از تراشه‌های رده بالای بیسیم و ماژول‌های مختلف برای کوپرتینویی ها خواهد بود.

معامله جدید برودکام با اپل، درآمد ۱۵ میلیارد دلاری را به مرور زمان برای این تراشه ساز بزرگ به دنبال خواهد داشت. انتظار میرود برودکام تامین کننده برخی تراشه‌های آیفون‌های اپل تا اواسط سال ۲۰۲۳ باشد. هنوز مشخص نشده است که برودکام دقیقا چه تراشه‌هایی را برای اپل تولید خواهد کرد اما کالبدشکافی ها از آیفون ۱۱ نشان میداد تراشه‌های بلوتوث و وای فای این گوشی هوشمند ساخت کمپانی برودکام بوده است.

همچنین تراشه RF این دستگاه از برند Avago بوده که این کمپانی در سال ۲۰۱۵ توسط برودکام تصاحب شد. RF تراشه ایست که به موجب آن، گوشی هوشمند به شبکه‌های وایرلس متصل میشود. سال گذشته نیز برودکام و اپل بر سر قراردادهای همکاری تازه ای به توافق رسیدند که حالا تعداد قراردادهای بین این دو کمپانی، به عدد سه رسیده است و جمعا ۱۵ میلیارد دلار برودکام از همکاری با اپل به جیب خواهد زد.

این قراردادها به نظر میرسد بعد از اینکه برودکام تصمیم به فروش بخش RF کمپانی خود داشت وضع شده اند. حال با همکاری پر سود با اپل، دیگر مشخص نیست که برودکام همچنان قصد فروش بخشی از کارخانه خود را داشته باشد. که البته این موضوع به پیشنهادات مشتری‌های بخش RF نیز بستگی دارد.

در گذشته برودکام با یک پیشنهاد ۱۱۷ میلیارد دلاری سعی در تصاحب کوالکام، دیگر غول تراشه ساز امریکایی کرد اما با مخالفت دولت امریکا، این معامله بزرگ منتفی شد. برودکام بعد از خرید کمپانی Avago، واحد سرپرستی خود را به سنگاپور منتقل کرد. سپس بعد از عدم موفقیت در خرید کوالکام، برودکام تدریجا به سن خوزه کالیفرنیا نقل مکان کرد تا مانعی برای خرید دیگر کمپانی‌های امریکایی نداشته باشد. در چند سال اخیر، این تراشه ساز امریکایی ادغام واحدهای سخت افزاری خود را آغاز کرد و کمپانی‌های نرم افزاری تجاری قدرتمندی را در اختیار خود گرفت.

نظر شما درباره قرارداد ۱۵ میلیاردی اپل با برودکام برای تامین تراشه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aпɢεʟ

عالی😍

Mohammad 13759

یعنی مودم 5g رو برود کام برای اپل میزنه

Chalton

برودکام کمپانی بزرگی هست ببینید چقدر بزرگ هست که میخواست کوالکام رو بخره یه جورایی بِبَلعه.
موقعی که سامسونگ برند هارمن رو خریداری کرد دولت آمریکا صدتش در اومد و گفت که نباید هارمن فروخته میشد،کلا امریکایی ها با فروش کمپانی های بزرگشون مخالف هستن حتی اگه خودی هم بخواد بخره باز چند نفر هستن مخالفت کنن.
بعضی از دوستان محترم اینجا فکر میکنن خیلی زرنگ هستن،طرف میاد از عمد یه اسم رو اشتباه مینویسه بعد دوباره درستش رو کامنت میزاره بارها هم این داستان رو تکرار کرده،مردم چه جوری دنبال امتیاز هستن خدایا.

_V_

🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♂️🚶‍♂️

ببک ببک

Amir galaxy

😮

Matin

جاست مدیاتک😂😂😂😂😂

Milad7

خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)