حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ از نظر قدرت بازی

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | اختصاصی ترنجی، هواوی

هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ یک دستگاه اقتصادی است که شاید وقتی آن را می خرید انتظار زیادی برای بازی نداشته باشید ولی به نظر می رسد که این دستگاه با بهینه سازی های هواوی می تواند حتی برای بازی‌های رده بالا هم بستری برای اجرا باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بررسی هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ از نظر قدرت بازی را با هم داشته باشیم.

بررسی هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ از نظر قدرت بازی

بررسی هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ از نظر قدرت بازی

بررسی هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ از نظر قدرت بازی

برای سخت افزار هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ چیپست کایرین ۷۱۰ اف به همراه ۴ گیگ حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی که از طریق کارت حافظه، تا 512 گیگ دیگر قابل افزایش است را در نظر داشته باشید.

اگر درباره Kirin 710f بخواهیم بیشتر صحبت کنیم باید بگویم که یک تراشه هشته هسته‌ای و 12 نانومتری (با چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی A73 و چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی A53) به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 را شاهد هستیم.

این چیپست در میان رده های قابل توجه هواوی استفاده شده است. هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ نیز به همین چیپست مجهز شده که در کنار ویژگی نرم افزاری GPU Turbo به عملکرد بهتری دست پیدا می کند.

این تکنولوژی جدید که به اختصار GPU Turbo (جی پی یو توربو) نامیده می‌شود، قادر است همزمان که مصرف انرژی را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد، کارایی پردازش گرافیکی را تا ۶۰ درصد بهبود ببخشد و به این ترتیب عملکردی بالاتر از رقبا را ارایه نماید.

پردازنده‌های گرافیکی باعث بروز محدودیت‌های فنی مانند محدودیت فضای ذخیره‌سازی، مصرف انرژی و داغ شدن گوشی در سیستم‌های عامل تلفن همراه می‌شوند و توسعه‌دهندگان گوشی‌های هوشمند را هنگامیکه بحث پردازش گرافیکی پیش می‌آید با مشکل مواجه می‌سازد. تکنولوژی GPU Turbo که توسط هوآوی توسعه یافته است، فناوری‌های پیشرفته و برنامه‌های کاربردی مانند واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR را که نیاز به پردازش گرافیکی بالا دارند، پشتیبانی می‌کند.

بررسی هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ از نظر قدرت بازی

بررسی هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ از نظر قدرت بازی

لیست مشخصات سخت افزاری هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹

  • ۱- صفحه نمایش 6.59 اینچی فول اچ دی پلاس (2340 در 1080 پیکسل)، شیشه خمیده 2.5D، نسبت تصویر 19.5 به 9
  • ۲- تراشه هشته هسته‌ای و 12 نانومتری Kirin 710F (با چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی A73 و چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی A53)، پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4
  • ۳- 4 گیگ حافظه رم، 64 یا 128 گیگ حافظه داخلی، امکان استفاده از کارت microSD تا سقف 512 گیگابایت
  • ۴- سیستم عامل اندروید 9 پای با رابط کاربری EMUI 9.0
  • ۵- دو سیم کارته هیبرید (خشاب نانو + خشاب نانو یا کارت مایکرو اس دی)
  • ۶- دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با فلش LED، دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی، دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز واید
  • ۷- دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • ۸- مجهز به حسگر اثر انگشت و درگاه USB-C
  • ۹- پشتیبانی از 4G VoLTE، وای-فای 802.11 ac (باند 2.4GHz و 5 گیگاهرتز)، بلوتوث 4.2 LE، ان اف سی، جی پی اس و GLONASS
  • ۱۰- ظرفیت باتری: 4000 میلی‌آمپر ساعت
  • ۱۱- ابعاد: 163.5 در 77.3 در 8.8 میلی‌متر، وزن: 196 گرم
  • ۱۲- رنگ‌بندی: مشکی، سبز و آبی

هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ به لطف هماهنگی سخت افزار و نرم افزار می تواند از رقبای هم رده خود عملکرد بهتری را ارایه کند. در بررسی هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ از نظر قدرت بازی در ترنجی ما متوجه شدیم که این دستگاه می تواند حتی برای بازی پرپردازشی مانند PUBG یا Player Unknown Battle Ground هم یک دستگاه مناسب برای بازی باشد.

کنترل دمای دستگاه در سطح قابل قبول یکی دیگر از ویژگی های قابل ذکر برای Y9 Prime 2019 است. به لطف این ویژگی سخت افزار دستگاه دچار کاهش عملکرد نمی شود و از ابتدا تا انتهای بازی می توانید عملکردی تقریبا یکسان داشته باشید.

هر چند کاملا منطقی و واضح است که با توجه به بازه قیمتی این دستگاه، نمی توانید انتظار داشته باشید که مثلا بازی مانند PUBG با نهایت تنظیمات، کیفیت یا فریم‌ریت روی این دستگاه اجرا شود اما همین که چنین بازی‌ای را می توان روی این دستگاه بازی کرد خود غنیمت است.

بررسی هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ از نظر قدرت بازی

بررسی هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ از نظر قدرت بازی

نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی بدون زائده تصویر از دیگر برتری ها برای بازی کردن روی Y9 Prime 2019 است. در اکثر دستگاه های امروزی شاهد ناچ هستیم اما وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ بدون هیچ گونه زائده ای روی نمایشگر به شما کمک می کند که روی اصل محتوا متمرکز باشید و هیچ موضوع ناخوشایندی روی تصویر را نمی بینید.

درباره بازی های دیگر مانند کلش رویال (Clash Royal) نیز می تواند گفت که نمایشگر بزرگ به شما کمک می کند تا توجه بهتری به اصل بازی داشته باشید.

باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ به این دستگاه کمک می کند که مدت زمان بیشتری را برای شما آماده به استفاده باشد و چندین ساعت شما را سرگرم کند.

به این ترتیب می توان گفت که هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ را با توجه به قیمت و رده بندی دستگاه در مقابل رقبا می توانیم دستگاهی قابل تامل بدانیم. نظر شما درباره هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)