حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اشتباهات رایج ایرانیان در سفرهای نوروزی

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر شما هم می خواهید نوروز امسال را در یکی از مقاصد گردشگری استانبول، آنتالیا، دبی، تایلند و یا هند سپری کنید، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را با دقت بخوانید تا با اشتباهات رایج ایرانیان در سفرهای خارجی آشنا شوید تا شما هم با تکرار آن اشتباهات در سفر نوروزی امسالتان، خودتان را به دردسر نیندازید. امروز می خواهیم با شما درباره پر تکرارترین اشتباهات ایرانیان در سفر به استانبول، آنتالیا، دبی، تایلند و هند صحبت کنیم تا شما بتوانید با دید بازتر و اطلاعات کامل تری به این مقاصد گردشگری نوروزی جذاب سفر کنید و سفر نوروزی راحت تر و بی دغدغه تری را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید.

 

اشتباهات رایج ایرانی ها در سفر به استانبول با تور استانبول نوروز 99

یکی از مهمترین نکاتی که درباره سفر به استانبول باید بدانید، این است که تاکسی های استانبول بسیار گران هستند! به همین خاطر می توان گفت که استفاده از تاکسی های استانبول در اکثر مواقع به صرفه نیست و به همین دلیل بهتر است که شما راه دیگری را برای تردد در استانبول انتخاب کنید. متاسفانه باید به شما بگوییم که یکی از اشتباهات رایج ایرانیان در تور استانبول این است که بدون اطلاع کافی سوار تاکسی های استانبول می شوند و بعد در زمان رسیدن به مقصد مجبور می شوند که کرایه ای فراتر از حد انتظارشان را به راننده تاکسی پرداخت کنند. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که اگر با تور استانبول نوروز 99 راهی ترکیه شدید، به هیچ عنوان بدون اطلاع از مبلغ کرایه سوار تاکسی های استانبول نشوید و اگر مجبور به این کار هم شدید، فقط و فقط سوار تاکسی هایی شوید که راننده هایشان از تاکسی متر استفاده می کنند. از این گذشته، توصیه ما به شما این است که هتلتان را در منطقه ای رزرو کنید که تفریحات آن منطقه با سلیقه تان جور در می آید‍! چراکه استانبول یک شهر بسیار بزرگ است و کوچک ترین اشتباه شما در زمینه انتخاب منطقه اقامتتان در آن، می تواند حسابی شما را به دردسر بیندازد. به شما توصیه می کنیم که اگر علاقه به خرید دارید، هتلتان در تور استانبول را در حوالی میدان تکسیم انتخاب کنید. اگر هم علاقه به بازدید از اماکن تاریخی دارید، در حوالی میدان سلطان احمد اقامت داشته باشید. اگر هم هتل و منطقه دیگری را برای اقامت در استانبول زیر نظر دارید، به شما توصیه می کنیم که دسترسی های آن هتل خاص را حتما بررسی کنید و به هیچ عنوان بدون انجام بررسی های لازم در این مورد، اقدام به رزرو هتلتان در استانبول نکنید.

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به آنتالیا با تور آنتالیا نوروز 99

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به آنتالیا با تور آنتالیا نوروز 99

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به آنتالیا با تور آنتالیا نوروز 99

متاسفانه باید بگوییم که اکثر ایرانی هایی که با تور آنتالیا به ترکیه سفر می کنند، از گشت و گذار در آنتالیا وا می مانند و فقط مجذوب امکانات رفاهی و تفریحی هتلشان می شوند! در واقع اکثر ایرانیانی که به آنتالیا سفر می کنند، بیشتر زمان اقامتشان در آنتالیا را در هتل های لوکس آنتالیا سپری می کنند و بعضی هایشان حتی از درب هتلشان هم خارج نمی شوند و خودشان را محدود به تفریحات داخل هتل می کنند. یادتان باشد که در آنتالیا جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی متعددی وجود دارد که بازدید از آن ها در نوع خودش تجربه جالبی است. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که در تور آنتالیا نوروز 99 حتما زمانی را به گشت و گذار در آنتالیا اختصاص دهید و به هیچ عنوان از کنار اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری آنتالیا ساده نگذرید.

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به دبی با تور دبی نوروز 99

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به دبی با تور دبی نوروز 99

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به دبی با تور دبی نوروز 99

نکته مهمی که در مورد سفر به دبی وجود دارد و خیلی از توریستان ایرانی از آن بی اطلاعند، این است که تفریحات رایگان زیادی در تور دبی وجود دارد. اگر بودجه شما برای سفر به دبی محدود است، به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از سفر به دبی با تور ارزان دبی، تحقیقاتتان را در زمینه تفریح در دبی کامل کنید و با اطلاعات کامل راهی این شهر زیبا در امارات متحده عربی بشوید. این را به خاطر داشته باشید که شمار تفریحات رایگان دبی و تفریحات ارزان دبی بسیار زیاد است و شما با آشنایی داشتن با این نوع تفریحات، می توانید به میزان زیادی در هزینه های سفرتان به دبی صرفه جویی کنید.

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به تایلند با تور تایلند نوروز 99

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به تایلند با تور تایلند نوروز 99

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به تایلند با تور تایلند نوروز 99

یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل در تایلند، توک توک ها یا همان سه چرخه ها هستند. متاسفانه باید بگوییم که خیلی از راننده های این توک توک ها در تایلند از ناآگاهی توریستان سوء استفاده می کنند و کرایه ها را چندین برابر از توریستان دریافت می کنند. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که حتما در مورد کرایه های تقریبی مسیرهای مختلف در تور تایلند اطلاعات کسب کنید و حتما با آگاهی کامل سوار این توک توک ها شوید. از این گذشته، قیمت اجناس در بازارها و مراکز خرید مختلف تایلند بسیار متنوع است و متاسفانه خیلی از ایرانی ها در تور تایلند برای خرید عجله به خرج می دهند و بدون اینکه از قیمت واقعی اجناس اطلاع داشته باشند، خریدشان را نهایی می کنند. برای جلوگیری از این اشتباه به شما توصیه می کنیم که حتما در تور تایلند نوروز 99، زمان کافی را به گشت و گذار در مراکز خرید تایلند اختصاص دهید و حتما قیمت اجناس مورد نظرتان را از چند فروشگاه مختلف استعلام بگیرید تا قیمت واقعی اجناس را متوجه شوید و بتوانید تخفیف بهتری از فروشنده های مراکز خرید تایلند بگیرید.

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به تایلند با تور هند نوروز 99

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به تایلند با تور هند نوروز 99

اشتباهات رایج ایرانیان در سفر به هند با تور هند نوروز 99

هند کشور بسیار بزرگی است و هر کدام از شهرهایش نیز وسیع هستند و جاذبه های گردشگری متعددی را هم در خود جای داده اند. با این حساب، باید به شما بگوییم که اگر برنامه ریزی خوبی برای گشت و گذار در تور هند نداشته باشید، عملا فرصت خود را برای بازدید از اماکن دیدنی هند از دست می دهید. به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید با تور هند نوروز 99 راهی این کشور زیبا و هیجان انگیز شوید، حتما تحقیقات لازم را درباره مهمترین جاذبه های گردشگری هند انجام دهید و حتما با یک برنامه ریزی دقیق برای بازدید از مهمترین اماکن دیدنی هند، پایتان را در این کشور جذاب و دیدنی بگذارید. نکته مهم دیگر درباره سفر به هند با تور ارزان هند این است که فرهنگ مردم هند با فرهنگ ما ایرانیان زمین تا آسمان فرق می کند. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که آمادگی ذهنی لازم را برای رویارویی با فرهنگ های جدید داشته باشید و حتما با داشتن اطلاعات قبلی درباره فرهنگ مردم هند، به هند سفر کنید.

زیما سفر مجری تورهای خارجی

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی 🙂

Chalton

👍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)