حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امنیت واتس اپ از نظر سازمان ملل زیر سوال است

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | امنیت، پیام رسان

سخنگوی سازمان ملل امروز در خبری عجیب اعلام کرد که کارکنان این سازمان از استفاده از برنامه پیام رسان واتس اپ به منظور ارتباط با دیگر افراد منع شده‌اند. در حقیقت امنیت واتس اپ از نظر سازمان ملل زیر سوال است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

امنیت واتس اپ

روز پشتیبانی واتس اپ

سازمان ملل اعلام کرده است که با توجه به استفاده از این برنامه پیام‌رسان به منظور هک و نفوذ به گوشی شخصی جف بزوس مدیرعامل آمازون، استفاده از آن توسط کارکنان آن غیرقانونی اعلام شده است.

روزنامه گاردین به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرده است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان توانسته است با استفاده از انتشار یک ویدیوی کدگذاری شده در برنامه واتس اپ، گوشی شخصی جف بزوس مدیرعامل آمازون و همچنین صاحب خبرگزاری Washington Post را هک کرده و به بخش اعظمی از اطلاعات شخصی او دسترسی پیدا کند. این موضوع نشان می‌دهد که در این برنامه پیام رسان مشکلات جدی از نظر امنیت وجود دارد و همین موضوع سبب شده است این روزها کاربران در استفاده از آن دچار تردید شوند.

اما به نظر می‌رسد این مشکلات تنها گریبان کاربران را نگرفته است؛ چرا که سخنگوی سازمان ملل امروز اعلام کرد که کارکنان این سازمان نیز دیگر نمی‌توانند از این برنامه پیام‌رسان به منظور ارتباط با دیگر افراد استفاده کنند. سازمان ملل اعلام کرده است که مقامات سازمان ملل از واتس اپ به منظور ارتباط با دیگران استفاده نمی‌کنند چونکه «این به عنوان یک مکانیزم امن شناسایی نمی‌شود».

در بخشی دیگر از اطلاعیه این سازمان اعلام شده است که سازمان ملل اطلاعاتی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد «ممکن است» ولیعهد کشور عربستان سعودی، یعنی محمد بن سلمان در حمله سایبری به گوشی شخصی مدیرعامل آمازون، نقش اساسی را داشته باشد. سخنگوی این سازمان اعلام کرده است که اخطارهای لازم مبنی بر عدم استفاده از پیام رسان واتس اپ از ماه ژوئن سال گذشته میلادی به کارکنان این سازمان اعلام شده است.

خبرگزاری‌های رسمی امروز اعلام کردند که سازمان ملل از گروهی از متخصصان درخواست کرده است در مورد این حمله تحقیقات گسترده‌ای صورت بگیرد. گزارشی که اخیراً توسط این گروه منتشر شده است نشان می‌دهد که گوشی آیفون جف بزوس، با استفاده از یک فایل ویدیویی مشکوک که به حساب کاربری آن در واتس اپ ارسال شده مورد حمله و نفوذ قرار گرفته است.‌ در بخش دیگری از این گزارش اعلام شده است که حساب مبدا این پیام توسط پادشاه سعودی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

واتس اپ نیز امروز در پاسخ به این اتهامات اعلام کرد که این برنامه بهترین و پیشروترین امنیت را برای بیش از 1.5 میلیارد کاربر خود در سرتاسر جهان فراهم می‌کند. تیم پشتیبان از واتس اپ همچنین اعلام کرده است:

«تمامی پیام‌های خصوصی توسط یک سیستم سرتاسری رمزگذاری می‌شوند تا از فاش شدن محتویات آن‌ها توسط دیگران جلوگیری شود. فناوری رمزگذاری که ما توسعه داده‌ایم بارها توسط متخصصان امنیتی تایید شده است و تاکنون به عنوان بهترین نمونه‌ای که در دسترس کاربران سرتاسر جهان قرار گرفته است شناخته می‌شود».

نظر شما چیست؟ شما به امنیت واتس اپ اعتماد دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

هههههههه

Milad7

من به تل بیشتر اطمینان دارم 🙂

Mohammad 13759

تلگرام چطور

Milad7

کاربرد واتس بیشتر گروه های فامیلیه 😐 😐

Chalton

حالا کی هست بزنن عربستان رو پر پر کنن😂
ولی واتساپ دوست داشتنی تر از تل.گرام هست.

Dr.Nazer

خبر اومده از “سوال” دوتا بچه هم داره…

#سخنان_عمیق

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)