حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی نقشه TomTom را جایگزین گوگل مپ می کند

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | هواوی

پنج ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم نقشه هواوی Map Kit را برای جایگزین کردن گوگل مپ ارایه می کند. امروز اما خبر می رسد که هواوی نقشه TomTom را جایگزین گوگل مپ می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نقشه TomTom

نقشه TomTom

نقشه TomTom

ظاهرا شرکت هواوی قرارداد همکاری را با کمپانی هلندی تام تام امضا کرده است. به نظر می رسد این کمپانی قصد دارد اپلیکیشن TomTom را جایگزین سرویس ناوبری گوگل مپس در گوشی‌های خود کند.

هواوی می‌خواهد از اپلیکیشن TomTom به عنوان جایگزین گوگل مپس در گوشی‌های هوشمند خودش استفاده کند. دو شرکت هواوی و تام تام تایید کرده‌اند که این توافقنامه ایجاد شده است. این اطلاعیه در راستای ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن‌های شرکت گوگل از سوی ایالات متحده اعلام شده است. هواوی با یک پرونده‌ی تحریم بسیار پیچیده و چند وجهی روبرو است که از بهار گذشته تا به امروز ادامه داشته است. بر اساس این تحریم‌ها کمپانی هواوی دیگر نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی تجارت کند که گوگل نیز شامل آن‌ها می‌شود.

اما حتی این محدودیت‌ها نیز فروش گوشی‌های هواوی را در سالی که گذشت متوقف نکرد و همچنان آن‌ها در بازارهای مختلف درخشیدند. به لطف سلطه بر بازار چین، این شرکت موفق به فروش ۲۴۰ میلیون دستگاه گوش هوشمند شد. اما مشخص نیست راه حل‌های هواوی برای آینده‌ای نیز جواب دهد یا خیر! بنابراین این شرکت علاوه بر توسعه‌ی یک پلتفرم به عنوان جایگزین اندرویدی، به دنبال جایگزین برای سرویس‌هایی است که روی آن‌ها برچسب «ساخت آمریکا» خورده است. سرویس هلندی تام تام در این برهه از زمن می‌تواند انتخاب خوبی برای ناوبری ماهواره‌ای باشد. تام تام یکی از پیشگامان ناوبری در دوره‌ی پیش از تلفن‌های هوشمند بود!

هواوی

هواوی

سخنگوی تام تام توضیح داده است که این قرارداد همکاری در گذشته امضا شده بود، اما تا به امروز مخفی مانده است. ما در حال حاضر اطلاعات زیادی از این قرارداد همکاری در دست نداریم.

همانطور که گفته شد 240 میلیون نسخه از گوشی‌های شرکت هواوی در سال 2019 به فروش رفته است که در مقایسه با سال گذشته‌ی آن، رشد 34 میلیون نسخه ای داشته است. مدیرعامل کنونی هواوی این فروش شگفت انگیز را مدیون گوشی‌های سری میت 30 و پی 30 می‌داند. به نقل از او، فروش اعضای این دو خانواده نسبت به نسل گذشته‌ی آن‌ها رشد 50 درصدی داشته است. بر اساس آخرین اخبار، علیرغم عدم دسترسی به سرویس‌های شرکت گوگل، جمعاً 12 میلیون نسخه از گوشی‌های سری Mate 30 در سراسر جهان به فروش رفته است. اکثر این فروش می‌تواند مربوط به بازار خود شرکت چین باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که واقعا هواوی نقشه TomTom را جایگزین گوگل مپ می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

سلام تام تام

Chalton

فردا خبر میاد هوآوی جیمیل رو حذف کرده و
با جری جری به توافق رسیده،سرویس های هوآوی با تام و جری

Dr. DIM

هوآوی جی‌میل رو حذف کرده؟!!؟!؟ از همین یه خطت میشه فهمید چند درصد تو باغی…
چاله چوله

amer

خخخ،دهنت سرویس تام و جری

V800B

خوشم میاد هواوی پا پس نمیکشه
حالا سونی بود میگفت ما قصد رقابت نداریم و خدافظ و صحنه ترک میکرد

amer

خوب این گفته سونی به نظرت چی رو ثابت میکنه
فرق سونی با هواوی این هست سونی با کسی شوخی نداره اهل مبالغه و تبلیغات ماه نوردی و دروغ پردازی نیست ولی هواوی با اینکه خیلی وقت هست مرحوم شده داره به شما و طرفدارانش دروغ میگه و هیچ رقابتی هم در کار نیست
در ضمن سونی گفته تا اواخر سال 2020قصد رقابت نداره و فروش بیشتر نداره
نگفته تا اخر زمان!

_V_

ایشون فن اپل و سونی هست

MohammadFarhaadi

اینطور خیلی به نفع تام تام میشه.هم کاربراش زیاد میشن هم میتونه از منابع شرکت عظیمی مثل هواوی استفاده کنه و نقشه هاش رو کاملتر کنه.به نظرم کسی که ضرر میکنه بابت این تحریمها خود گوگله که البته اصلا تمایل به بودن این تحریمها نداره وای مجبوره.ضررش رو هم کاربرای بقیه مناطق غیر چینی میکنن که گوشی ای که هواوی بهشون میده هزارودویست دلار تو چین میده هفتصد دلار و اینقد کیفیت این گوشیا بالاست که خیلیا راغب به خریدشن حتی تو کشورهای غیر چین.

Dr. DIM

خب این کاربران میرن از چین میخرن حالا که تحریم گوگله دیگه رام چین و گلوبال باید قاعدتاً یکی باشه اینطوری گردشگری ی چین هم پیشرفت می‌کنه.

(مثلاً کارشناس)

MohammadFarhaadi

مثلا نابغه اپراتورهای چین رو هم بزارن رو کولشون ببرن با خودشون؟

Mahdi

هواوی شرکت بزرگی هست و بنظرم باید با امریکا به توافق برسه وگرنه فروشش خیلی کم میشه

The Destroyer

اگه همین جوری که امسال روی محصولاتش تعرفه‌های جذاب گذاشتن سال دیگه هم بذارن اتفاقا فروشش در سال ۲۰۲۰ هم تا حد زیادی بالا می‌ره اما دیگه می‌ایسته… البته این به ضرر بقیه برندهای چینی هست و الان دولت چین باید بین هواوی و بقیه شرکت‌هاش یکی رو انتخاب کنه…

japan

ایول به امید موفقیت و بی نیازی به امریکا

japan

ای.ول به امید موفقیت و بی نیاز بودن به ام.ریکا و خدمات گوگل

android 10

حیفه هواوی پرچمداراش به بازار جهانی نرسه میت۳۰ پرو بهترین گوشی بود ولی عرضه جهانی نشد😑

Milad7

ویز بهتره برای داخل شهر

Amir galaxy

ببینیم چی میشه !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)