حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش عملکرد TSMC در چارک چهارم ۲۰۱۹

شرکت TSMC سالی موفق را پشت سر گذاشت و گزارش مالی سه ماهه پایانی سال گذشته که توسط این کمپانی منتشر شده، نشان می‌دهد چیپست ساز تایوانی تا پایان سال عملکرد رو به رشد خود را ادامه داده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا گزارش عملکرد TSMC در چارک چهارم ۲۰۱۹ را مرور کنیم

گزارش عملکرد TSMC در چارک چهارم ۲۰۱۹

چیپست ۳ نانومتری TSMC

چیپست ۳ نانومتری TSMC

شرکت TSMC گزارش داده است که این کمپانی در سه ماهه پایانی سال 2019 رشد سود 16.1 درصدی را تجربه کرده است و تقاضای مشتریان کمپانی به منظور نسل بعدی گوشی‌های هوشمند افزایش پیدا کرده است.

درآمد شرکت در طول این مدت 10.5 میلیارد بوده که 3.8 میلیارد دلار آن سود خالص بوده است که باعث شده تراشه ساز بزرگ تایوانی نسبت به سه ماهه سوم افزایش درآمد 10.6 درصدی را به دست آورد. پیش بینی تحلیلگران از سود TSMC در سه ماه پایانی سال 3.7 میلیارد دلار بوده که این کمپانی موفق به ثبت رکورد بهتری شده است.

درآمد ناخالص در سه ماهه پایانی سال 50.2 درصد، سود عملیاتی 39.2 درصد و حاشیه سود خالص TSMC در این مدت 36.6 درصد بوده است. همچنین TSMC اعلام کرده است که 35 درصد از کل تراشه‌های عرضه شده توسط این کمپانی در سه ماهه پایانی سال، تراشه‌های 7 نانومتری بوده اند، در حالی که ویفرهای 10 نانومتری تنها یک درصد و 16 نانومتری ها 20 درصد از کل درآمد کمپانی در طول سه ماهه پایانی را شامل شده اند.

بر اساس گزارشی منتشر شده از سوی یک منبع تایوانی، AMD به تنهایی 20 درصد از ظرفیت تولید تراشه‌های 7 نانومتری TSMC را از آن خود کرده است. همچنین TSMC اذعان کرده که موفقیت کمپانی شامل حال شرکت‌های UMC و VIS نشده و این دو افت درآمد سالانه دو درصدی را تجربه کرده اند. همچنین سامسونگ و SK Hynix، دو تراشه ساز بزرگ کره ای دوران شناوری را تجربه کرده اند که احتمال افت ارزش سهام آنها در جنگ تجاری وجود دارد.

TSMC اخیرا عملکرد مالی خود در سال 2019 را اعلام کرد که بر اساس آن، کمپانی 35.7 میلیارد دلار در طول سال درآمد داشته است که انتظار میرود در این زمینه در سال 2020 رشد 15 الی 20 درصدی را به لطف تراشه‌های 5 نانومتری و تولید انبوه دستگاه‌های 5G تجربه کند. با وجود رکورد صنعت گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر، IDC پیش بینی کرده در سال جدید با 1.5 درصد رشد به لطف افزایش تقاضا برای شبکه 5G مواجه شود و 1.4 میلیارد دستگاه اسمارتفون در سال 2020 روانه بازار شود. سه ماهه ابتدایی، دوران آرامی برای TSMC و اکثر شرکت ها خواهد بود و فروش پایداری را تجربه خواهند کرد. ارزش هر سهم TSMC در بازار بورس تایوان 11.17 دلار است.

نظر شما درباره گزارش عملکرد TSMC در چارک چهارم ۲۰۱۹ چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
esy2011

Tsnc واقعا عالی عملکرده بخصوص قرارداش با amd برای هردوشون عالی بوده البته دلیل موغقیت tsmc مسلما برنامه های بلند مدت وچندسالش هست چه بسا الان دارن روی 3 نانو متر کار میکنن

Aпɢεʟ

موفق ترین چیپ ساز دنیا😍

Milad7

TSMC یکی از بهترین ها در زمینه تولید پردازنده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)