حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست گیمینگ مدیاتک برای گوشی های ارزان با قابلیت آپدیت از Play Store ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | مدیاتک

چندین بار گفته ایم که پرچمدارهای اقتصادی و حتی میان رده های اقتصادی دلیل محکمی برای فروش نیاز داشتند و آن را با عنوان “گوشی گیمینگ” پیدا کردند. مدیاتک و کوالکام چیپست های مخصوص برای این دستگاه ها معرفی کردند. حالا خبر می رسد که احتمالا چیپست گیمینگ مدیاتک برای گوشی های ارزان با قابلیت آپدیت از Play Store ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست گیمینگ مدیاتک برای گوشی های ارزان

چیپست گیمینگ مدیاتک برای گوشی های ارزان

چیپست گیمینگ مدیاتک برای گوشی های ارزان

شنیده‌ها حاکی از آنست که مدیاتک قصد دارد یک نسخه گیمینگ ازران قیمت از چیپست مدیاتک هلیو جی ۷۰ را معرفی و به سازندگان گوشی هوشمند ارائه کند. Yenchi Lee یکی از مدیران این شرکت گفته است که این تراشه از نظر قابلیت‌‌ها پایین‎تر از G90 خواهد بود، اما اختلاف میان آنها چندان نیست. او تأیید کرده است که این تراشه برای استفاده از بازار انبوه طراحی شده و به‌زودی از این چیپست گیمینگ بیشتر خواهیم شنید.

مدیاتک البته مشخصات این تراشه را فاش نکرده است، اما می‌توان امیدوار بود که عملکرد آن در مقایسه با دیگر چیپست گیمینگ شرکت پایین‌تر نباشد. با این وجود، نظریه‌ای وجود دارد که معتقد است این پردازنده هشت هشته‎ای دارای دو هسته Cortex-A75،شش هسته Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 خواهد بود.

چیپست های گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰ تی (Helio G90T) و هلیو جی ۹۰ (Helio G90) رسما معرفی شدند

مدیاتک همچنین پیشرو در tri-cluster یا پردازنده‌های با دامنه قدرت سه‌گانه است که این روزها به ترندی در میان پرچمداران تبدیل شده است. این یعنی هسته‌های پردازنده به سه بخش بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم می‌شوند. البته این آن چیزی نیست که در Dimensity 1000 یا پردازنده جدید Dimensity 800 دیده باشیم، اما مدیاتک گفته است که از این تکنولوژی ناامید نخواهد شد.

قابلیت آپدیت چیپست مدیاتک از طریق Play Store

کوالکام ماه گذشته از قابلیت جدیدی در چیپست‌های اسنپدراگون ۸۶۵ و ۷۶۵ رونمایی کرد. این کمپانی اعلام کرد که پردازنده‌های مورد نظر از طریق پلی استور قابل آپدیت خواهند بود. این یعنی نیاز نیست شما برای دریافت آپدیت سیستمی منتظر بمانید تا جدیدترین درایور گرافیک را دریافت کنید. مدیاتک هم اعلام کرده که مشغول تحقیق بر روی این تکنولوژی می‌باشد. اما Yenchi Lee در پاسخ به این سوال که آیا این فناوری در سال 2020 قابل استفاده خواهد بود یا خیر، گفته است هنوز جدول زمانی برای این برنامه ندارند اما با شرکای خود در این راستا همکاری خواهند کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که چیپست گیمینگ مدیاتک برای گوشی های ارزان با قابلیت آپدیت از Play Store می توانند موفق باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

قطعا میتونه موفق باشه.
دیروز هم یه خبری اومد که سامسونگ گوشی گالکسی A51 5G رو برای بازار اروپا قراره با چیپست مدیاتک ارائه بده.
مدیاتک کم کم داره اعتمادها رو به دست میاره و جای خودش رو پیدا میکنه بین شرکت‌ها و خریداران.

UnderTaker

عذر میخوام.
اصلاح میکنم برای بازار کُره جنوبی ، نه اروپا.

Aпɢεʟ

سرعت رشد اگزینوس و کایرین اگه ۵۰ باشه سرعت رشد مدیاتک ۱۰۰۰ هست 😍

Dr.Nazer

آقای عط‌ایی بیخیال🤦‍♂️

Afson

مدیاتک این روزا داره میترکونه .تا سال پیش گوشی های مدیاتک رو اسمش نمی‌آوردم اما امسال آنقدر چیپ های خوبی ارائه داده که بهش بگم سال برای اون هست و بقیه الکی دارن دست و پا میزنن

Dr.Nazer

هاففففف

Amir galaxy

چه پیشرفتی می‌کنه مدیاتک🤯

Chalton

باید بیاد ببینیم در عمل چه جوری هست

Milad7

کلا حس خوبی بهش ندارم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)