حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با بدترین تکنیک‌های سئو سایت آشنا شوید !

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تکنیک‌ های سئو سایت همیشه خوب نیستند چون الگوریتم گوگل همواره در حال تغییر است. به همین بهانه، امروز در مورد برخی تکنیک‌های بد SEO صحبت خواهیم کرد که برای سال ۲۰۲۰ باید قید آنها را بزنید!

۹ مورد از بدترین تکنیک‌های سئو که در سال ۲۰۲۰ باید فراموش کرد

چند روزی بیشتر به پایان سال ۲۰۱۹ باقی نمانده و این فرصت بسیار خوبی است تا ما برخی از عادت های بد SEO  را کنار بگذاریم. این‌ها در حقیقت تاکتیک‌هایی هستند که دیگر جواب نمی‌دهند یا حتی می‌توانند به کسب‌وکار شما آسیب بزنند! با ویرلن همراه باشید:

اینجا، لیستی از ۹ عادت بد سئو را مطالعه خواهید کرد که همین حالا باید آنها را فراموش کنید.

 

درست کردن صفحه‌هایی با محتوای مشابه

خوشبختانه، این تاکتیک دیگر همانند گذشته جواب نمی‌دهد. با این حال، هنوز هم بسیاری از افراد به صورت دوره‌ای صفحاتی با محتوای تکراری را به منظور هدف گرفتن کلیدواژه‌های مختلف ایجاد می‌کنند. در این حالت، معمولا اطلاعات دو سایت یا صفحه کاملا یکسان هستند و فقط کلیدواژه اصلی آنها با دیگری فرق دارد.

اگر شما جزو همین دسته هستید، بهتر است بدانید که استراتژی خوبی را در پیش نگرفته‌اید چرا که این کار به داشتن صفحه‌هایی بی‌کیفیت و نهایتا آسیب دیدن کل سایت منتهی می‌شود.

 

ارسال ایمیل‌هایی با قالب‌های عمومی برای درخواست بک لینک!

ما دریافت ایمیل‌های اسپم را دوست نداریم؛ پس چرا خودمان آنها را ارسال کنیم؟

این روزها لینک سازی بیشتر به یک تاکتیک بازاریابی تبدیل شده است تا یک تاکتیک سئو . این یعنی پیش از هر چیز باید در مورد مخاطبان تحقیق و آنها را شناسایی کرد.

ارسال یک ایمیل آماده برای درخواست بک لینک که نمونه آن را همه‌جا می‌توان پیدا کرد، نتایج چندان خوبی را برای شما در بر نخواهد داشت.

در عوض، توصیه می‌کنیم ایمیل‌های کمتری ارسال کرده و زمان بیشتری را صرف تحقیق در مورد وب‌سایت آن شخص کنید تا بفهمید که چه چیزی توجه کاربران یا مشتریان آنها را به خود جلب می‌کند.

البته برای دریافت بک لینک بهترین راه خرید رپورتاژ آگهی سایت های خبری پربازدید است.

بدترین تکنیک‌های سئو سایت

بدترین تکنیک‌های سئو سایت

یک مورد دیگر: از عبارت‌های تکراری استفاده نکنید! استفاده از نام شخص مورد نظر به مراتب بهتر از به کار بردن عبارت‌هایی مثل «وب‌مستر عزیز» یا «مدیر سایت محترم» است.

حل همه مشکلات رنکینگ سایت با گرفتن لینک های بیشتر

اهمیت لینک‌ها هم‌چنان بالاست، ولی آنها فقط یکی از چندین فاکتور الگوریتم رتبه‌بندی سایت‌ها هستند.

لینک‌ها نوعی تاییدیه عمومی محسوب می‌شوند و نشان می‌دهند که یک سایت اطلاعات ارزشمندی در خود دارد.

ولی اگر شما با روش‌های غیر متعارف برای دریافت همین لینک‌ها اقدام کنید، می‌توانند به ابزاری خطرناک و مشکل‌ساز برای شما تبدیل شوند؛ مثل خرید بک لینک، ثبت سایت در دایرکتوری‌هایی که کیفیت پایینی دارند یا استفاده از هر روش مشابه دیگر.

با شروع سال جدید میلادی، باید این تکنیک‌های خطرناک را کنار گذاشته و در عوض روی یک استراتژی قوی که با مقاصد بازاریابی و هدف گرفتن کاربران طراحی شده باشد، تمرکز کنید.

 

تولید محتوای حاشیه‌ای با هدف بهبود وضعیت سئو

سئو و محتوا در هم تنیده شده‌اند و بدون یکدیگر معنی نمی‌دهند.

برای بهینه‌سازی، شما نیازمند محتوا هستید و اگر محتوای خود را بهینه نکنید، کاربرانی که در گوگل جستجو می‌کنند، نمی‌توانند شما را پیدا کنند.

با این تفاسیر، قطعا ما به تولید محتوا نیاز خواهیم داشت. اما برخی افراد از این موضوع برداشت نادرستی دارند و اقدام به تولید محتوای نامناسب می‌کنند.

معمولا محتوای حاشیه‌ای فقط با هدف بهبود سئو و اضافه شدن تعداد صفحه‌ها به سایت اضافه می‌شود که این موضوع اصلا خوب نیست. گوگل دائما تولید محتوای باکیفیت را توصیه می‌کند و حتی اگر موتور جستجو نیز کیفیت محتوا را تشخیص ندهد، ما هم‌چنان باید روی کاربران‌مان تمرکز داشته باشیم.

محتوای شما باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد؛ خصوصا وقتی آن را با سایر رقبا مقایسه می‌کنیم.

فراموش کردن عناصر اصلی سئو On-Page

سئو On-Page اهمیت بسیار زیادی دارد و بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود. انتخاب تیترهای خوب یکی از همین بخش‌هاست که توجه کافی به آن می‌تواند یک جستجوکننده را به یک بازدیدکننده (یا اگر خوش‌شانس باشید، یک مشتری) تبدیل کند.

سعی کنید عنوان مطلب را با کلیدواژه‌های پرتکرار بهینه کرده و در عین حال، تیتری جذاب را انتخاب کنید.

پس از آن، سراغ تگ‌های heading یا تیترهای داخلی رفته و از کلمات مهم و البته جذاب برای آن استفاده کنید چون معمولا مردم بعد از باز کردن یک صفحه، بخش‌های مختلف آن را به‌سرعت اسکن می‌کنند. داشتن هدینگ‌های بهینه‌شده نشان می‌دهد که صفحه شما مشکلات بازدیدکننده را برطرف خواهد کرد.

عدم شناسایی یا رفع مشکلات فنی زیان‌آور

بعد از مدت‌ها فعالیت در حوزه محتوا و سئو، با اطمینان به شما می‌گوییم که اغلب سایت‌های اینترنتی، مشکلاتی دارند که نهایتا به عملکرد آنها آسیب می‌زند.

تولید محتوا و جذب لینک برای هر سایتی فوق‌العاده است، ولی مشکلات فنی اساسی وب‌سایت تاثیر منفی روی رتبه آن خواهد داشت. نمونه‌های زیر از معمول‌ترین مشکلات فنی هستند:

  • ریدایرکت‌های نامناسب (مثل ریدایرکت‌های ۳۰۲ به جای ۳۰۱، عدم استفاده از ریدایرکت‌ها و …)
  • سرعت پایین بارگذاری صفحه
  • ارورهای موبایل
  • محتوای تکراری
  • صفحه‌هایی که غیر عمدی مسدود شده‌اند
بدترین تکنیک‌های سئو سایت

بدترین تکنیک‌های سئو سایت

 

بهینه نکردن تصاویر

به عنوان یک متخصص و مشاور سئو، شما باید از هر فرصتی برای بهبود عملکرد سایت و دیده شدن در نتایج جستجو استفاده کنید. بهینه سازی تصاویر یکی از همین فرصت‌هاست که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

وقتی که تصاویر را به وب‌سایت خود اضافه می‌کنید، حتما به تگ alt و اسم آن نیز توجه داشته باشید. به بیان دیگر، به جای اینکه نام فایل تصویر شما XYZ123.jpg باشد، اسم و کلیدواژه‌ای را برای آن انتخاب کنید که بتوانند تصویر مورد نظر را توصیف کنند؛ مثل organic-coffee-beans.jpg.

در مورد تگ alt، نباید بخش مربوطه را با مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها پر کنید، ولی عبارت انتخابی شما هم‌چنان باید آن عکس را توصیف کند. هرچند، اگر تصاویر مورد استفاده با عنوان صفحه در ارتباط باشند (که باید هم اینطور باشد)، آن‌گاه استفاده از کلیدواژه در بخش توضیحات طبیعی است.

ارائه گزارش‌های فرعی

یکی از شکایت‌های اصلی مدیران کسب‌وکارها از متخصصان سئو، گزارش‌هایی است که نتایج کارها را به درستی مشخص نمی‌کنند. از آنجایی که نتیجه بیشتر کارهایی که در زمینه SEO انجام می‌شود نامحسوس است، بسیار مهم است که تا حد ممکن در مورد نتیجه کارهای خود شفاف باشید. برای مثال می‌توانید با ارائه گزارش‌های ماهانه به مشتریان یا مدیران خود، به‌وضوح در مورد کارتان صحبت کنید.

استفاده از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIs) و ارائه اطلاعات در قالب اعداد، رویکردی بسیار خوب برای ارائه اطلاعات قابل فهم است.

به‌روز نبودن در دنیای SEO

شما در حال مطالعه این مقاله‌اید و این یعنی کسی هستید که می‌خواهد با تغییرات موجود در دنیای SEO آشنا باشد. به‌روز نبودن در حوزه سئو و عدم آشنایی با تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو، روی موفقیت شما در زمینه سئو تاثیر منفی می‌گذارد.

در سال ۲۰۲۰، باید عادت کنید که به صورت هفتگی (یا حتی روزانه) در مورد مقاله های آموزش سئو و تازه‌های SEO مطالعه کنید.

مطالعه مقالات آموزشی ، دنبال کردن متخصصان سئو در توییتر، شرکت در وبینارها و حضور در کنفرانس‌ها به به‌روز بودن دانش سئویی شما کمک بسزایی خواهد کرد.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مرسی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)