حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو ایکس ۳۰ و ویوو ایکس ۳۰ 5G با اگزینوس ۹۸۰ رسما معرفی شدند

نوشته

4 سال قبل | 35 دیدگاه | ویوو

ویوو امروز بالاخره از گوشی‌های هوشمند خانواده ایکس ۳۰ خود رونمایی کرد. این سری شامل ویوو ایکس ۳۰ و ویوو ایکس ۳۰ پرو است که هر دو از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و اولین تلفن‌های هوشمند ویوو هستند که با پردازنده اگزینوس ۹۸۰ به بازار می‌آیند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ویوو ایکس ۳۰ و ویوو ایکس ۳۰ 5G با اگزینوس ۹۸۰

ویوو ایکس ۳۰ و ویوو ایکس ۳۰ پرو از نظر طراحی تقریبا مشابه یکدیگرند. هر دو نمایشگر با دوربین سلفی حفره‌ای دارند که اندازه این حفره ۲.۹۸ میلی متر است و محل آن در گوشه بالای راست صفحه دیده می‌شود. بدنه هر دو دستگاه از شیشه است و در رنگ‌های یکسان به بازار می‌آیند.

ویوو ایکس ۳۰ و ویوو ایکس ۳۰ پرو نمایشگری ۶.۴۴ اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارند. در زیر پنل نمایش این دو گوشی حسگر اثر انگشت قرار گرفته و هر دو از سیستم تشخیص چهره نیز پشتیبانی می‌کنند.

ویوو ایکس ۳۰

ویوو ایکس ۳۰

این دو موبایل اولین تلفن‌های هوشمند ویوو با اگزینوس ۹۸۰ هستند. اگزینوس ۹۸۰ نخستین پردازنده سامسونگ است که مودم 5G داخلی دارد و به طور مشترک با ویوو طراحی شده. پردازنده هشت هسته‌ای این گوشی از هسته‌های کورتکس A77 استفاده می‌کند و همراه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید.

مودم 5G اگزینوس ۹۸۰ از هر دو مدل شبکه مستقل و غیرمستقل نسل پنجم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سرعتی در حدود ۲.۵۵ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار دهد. این گوشی بلوتوث ۵، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و NFC هم دارد.

ویوو این دو تلفن هوشمند را با ۴۳۵۰ میلی آمپر ساعت باتری با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی عرضه می‌کند. هر دو گوشی سیستم خنک‌کننده مایع دارد و از FunTouchOS 10 استفاده می‌کند که مبتنی بر اندروید ۹ پای ساخته شده است. اصلی‌ترین تفاوت Vivo X30 و Vivo X30 Pro در بخش دوربین آن‌ها نمایان می‌شود.

ویوو ایکس ۳۰

ویوو ایکس ۳۰

مدل استاندارد Vivo X30 دوربینی سه‌گانه دارد که یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶.۴ میلی متری، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۱۲ درجه‌ای و یک لنز حرفه‌ای پرتره ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۵۰ میلی متری در آن قرار گرفته است.

این گوشی دارای حالت Super Night Scene Mode 2.0 است که به کاهش نویز و دریافت جزئیات بیشتر از صحنه کمک می‌کند. به‌علاوه، این دستگاه Blacklight-HDR دارد که اجازه می‌دهد صرف‌نظر از منبع نور بتوانید تصاویر بهتری ثبت کنید.

Vivo X30 از حداکثر زوم ۲۰ برابری پشتیبانی می‌کند و این کار را با کمک الگوریتمی ویژه انجام می‌دهد. ویوو می‌گوید شما می‌توانید با ترکیب دوربین اصلی و پرتره حتی از ماه تصاویری با جزئیات بالا ثبت کنید. این شرکت توصیه می‌کند که برای عکاسی از ماه از ترکیبی از حالت ماه کامل و حالت شبانه کمک بگیرید.

Vivo X30 Pro دوربینی چهارگانه دارد که لنز اصلی آن سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی ۲۶.۴ میلی متر است. در کنار این سنسور، لنزی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۲ درجه‌ای به عنوان لنز فوق عریض، و لنزی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و فاصله کانونی ۵۰ میلی متری به عنوان لنز پرتره تعبیه شده است. ویوو همچنین در کنار ماژول اصلی خود لنزی ۱۳ مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ قرار داده که قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری دارد. لنز پریسکوپ Vivo X30 Pro از قابلیت زوم عادی ۶۰ برابری پشتیبانی می‌کند که سه برابر نمونه‌های استاندارد است.

ویوو ایکس ۳۰ پرو

ویوو ایکس ۳۰ پرو

Vivo X30 و Vivo X30 Pro در بخش سلفی دوربینی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.45 دارند.

قیمت Vivo X30 برای مدل ۱۲۸ گیگی ۴۷۲ دلار و برای مدل ۲۵۶ گیگی ۵۱۵ دلار است. منتها مدل ۱۲۸ گیگی صرفا از طریق فروشگاه آنلاین ویوو به فروش می‌رسد. این گوشی از تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی) به بازار می‌آید و با پیش‌خرید آن می‌توانید یک جفت هدفون W7 دریافت کنید.

قیمت Vivo X30 Pro برای مدل ۱۲۸ گیگی ۵۷۳ دلار و برای مدل ۲۵۶ گیگی ۶۱۶ دلار است. این مدل چند روز زودتر از مدل عادی یعنی از تاریخ ۲۴ دسامبر (۳ دی) وارد بازار می‌شود و مجددا با پیش‌خرید آن می‌توایند هدفون W7 دریافت نمایید.

نظر شما درباره ویوو ایکس ۳۰ و ایکس ۳۰ پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
35 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

واقعا خوشگلن

Mahdi

پس چرا خیلی ها از لنز فوق عریض ردمی کا۳۰ انتقاد میکردن اینم که ۸ مگاپیکسله

Saeed mirzaei

پردازنده به این خوبی رو چرا سامسونگ اول خودش استفاده نمیکنه ، میتونست به گوشی بالارده A71 با این پردازنده قدرت بیشتری بده .

Dr.Nazer

خوشگله، قیمتشم نسبت به مشخصاتش عادلانه‌ست…

afsoon

خیلی گران هستن 😑خو با این پول میشه ویوو نکس۳ خرید چرا اینو کسی بخره

The Destroyer

عزیزم ویوو نکس ۳ نسخه پایه‌اش در حال حاضر ۷۱۷ دلار هست این نسخه فولش ۶۱۶ دلار… تازه این دوربین بهتری هم داره و در واقع برای اونایی هست که دنبال عکاسی با موبایلن…

afsoon

۶۶۹ دلار واسه نسخه۸ گیگ ۱۲۸ .نسخه فایو جی .دوربین رو از کجا آخه میدونی این بهتره ؟

Mahdi

من مشکلی در قیمتش نمی بینم چون هم ظاهر گوشی رو می پسندم هم مشخصات و هم دوربین رو و البته صفحه رو ولی مشکلم اینه چرا خیلیا میگفتن دوربین اولتراواید ردمی کا۳۰ چرا ۸ مگاپیکسله ولی به این گوشی با ۴۰۰ دلار قیمت ایراد نمیگیرن هر چند من مشکلی باهاش ندارم

_V_

“اگزینوس ۹۸۰ نخستین پردازنده سامسونگ است که مودم 5G داخلی دارد و به طور مشترک با ویوو طراحی شده”

جناب چرا این عبارت رو همش به کار می برید

اکسینوس ۹۸۰ اولین تراشه موبایلی با ۵جی داخلی هست نه اولین تراشه سامسونگ! و اینکه کی گفته با کمک ویوو ساخته شده ////-:

عـــلـــۍ

بنظرم اولین نیست فقط زود تر معرفی شد …
عملیاتی نشد سریع 🙄⁦✌️⁩

_V_

خب که چی؟ چون کسی نبود استفاده کنه /-:

عـــلـــۍ

خب که همون 🤭🤣😂

_V_

ملت رد دادن

اولین تراشه با مودم داخلی ۵جی اکسینوس ۹۸۰ بود،،هر سایت خارجی و منابع معتبریم خواستی سرچ کن!

بعد میگه من فن چیزی نیستم فقط هرکی بهتر باشه!
برای همینه که دنبال اینی دستاورد های سامسونگو توش یه حرفی بیاری لابد،،از اونورم هر حرکتی از اپل میاد میگی جون اپل،،حتی اگر اپل تو اون زمینه واقعا بهترین نباشه! ولی یه بارم ندیدم از این ایموجیا و حرف ها برای سامسونگ بیاری

_V_

بعد جالبه این گوشی با اندروید ۹ معرفی شده بعد به برندای دیگه گیر داده میشه،،از ویوو انتظار نداشتم

Mahdi

دقیقا👌🏻

UnderTaker

والا من فاز این برند رو درک نمیکنم.
میاد گوشی ویوو ایکو 5G رو با قیمت 535 دلار و پردازنده +855 میده، اونوقت برای این میانرده این قیمت رو در نظر میگیره.
حالا شاید برخی بگن دوربینش لنز پریسکوپی داره!

تازه اینا قیمت نسخه مربوط به چین هستن و قطعا نسخه گلوبال هنوز هم قیمت بالاتری داره.

Chalton

به این میگن پردازنده( بر گرفته از کتاب آلفا منعطف واقعیه)صفحه نمایش،پردازنده،دوربین👍
طراحی =فول سامسونگ
قیمت میشه گفت منطقی هست تا حدودی

Chalton

خبر رسیده تو میدون ولیعصر یه می 9 قمه کشیده اَروَده کشی داره میکنه🤣👌🤪
دوستان فعلا تصویر زمینه گوشیتون رو عوض نکنید

Mahdi

قبلا هم خبر رسیده بود گوشی پرچمدار یه برندی با قاب ژله ای قفلش باز میشه

Dr.Nazer


پس چرا من امتحان کردم مشکلی نداشت؟!

Mahdi

من خودم ندیدم نمیخوام هم برندا رو خراب کنم نه دشمن سامسونگ هستم نه هواوی نه شیاؤومی و نه سامسونگ ولی بعضیا هستن از هر موقعیتی استفاده میکنن که برندای حریف رو خراب کنن ، مشکلات نرم افزاری تو همه برندا پیش میاد حتی اپل پس چرا فقط شیاؤومی رو مسخره میکنن نمیدونم اونم با یه اپدیت حل میشه و همونطوری که شما گفتید خیلی از دوستان امتحان کردن حسگر سامسونگ اون موقع مشکلی نداشت واسه بعضیا پیش اومد مثل همین مشکل عکس صفحه شیاؤومی که خیلیا امتحان کردن مشکلی نداره و اگه هم داشته باشه مشکله وبا اپدیت حل خواهد شد

Dr.Nazer

آره میدونم، خیلی از این مشکلات فقط واسه تعداد بسیار کمی از افراد اتفاق نیفته اما وقتی خبرش همه‌جا پخش میشه کاربرا فک میکنن که مشکل واسه همه‌ست و شاید حتی از اون برند زده شن و …
نمونه‌ش همین مشکل والپیپر شیائومی یا فینگرپرینت اس ۱۰.

Dr.Nazer

میفته*

عـــلـــۍ

یه گوشی همچی تمام در کنار پردازنده خوب ⁦♥️⁩💜

amer

سرعت 5Gاسنپدراگون 765در حدود 3.7GB/Sهست ولی پردازنده 980سرعت 5Gدر حدودGB/S 2.6هست
دلیل؟

_V_

The modem also supports E-UTRA-NR Dual Connectivity (EN-DC), which combines 5CC LTE and 5G connectivity, to maximize mobile downlink speed up to 3.55Gbps
Exynos 980

amer

تو متن که نوشته 2.55گیگابایت در ثانیه

amer

سلام جناب عطایی سرعت مودم 5Gاحیانا اشتباه ننوشتی ؟دوستان خلاف این میگن

Milad7

داداچ اسنپ استفاده کن اگزینوس و کایرین را بنداز دور 😐

عـــلـــۍ

کایرین بهتر از اگزینوسه

_V_

بیا اینم یکی دیگه از دلایل حرف بالام!

کرین ۸۱۰ بهتر اکسینوس ۹۸۰ ئه؟ یا ۹۹۰ ۵جی بهتر از اکسینوس ۹۹۰؟

_V_

الان کاربر های مثلا منطقی که نمیتونن جوابی بدن منفی بارون میکنن :))))

Milad7

استفاده از اندروید 9 هم خیلی عجیبه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)