حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیکون های جدید مایکروسافت برای نرم افزارهای ویندوز ۱۰ را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | مایکروسافت

مایکروسافت همواره طراحی های اصیل و نو را ارایه می کند که شخصا آن ها را می پسندم. حتما با تغییر آیکون اج کرومیموم و مجموعه آفیس، شصت شما هم خبردار شده که قرار است تغییراتی در طراحی مایکروسافت رخ بدهد. بله! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا آیکون های جدید مایکروسافت برای نرم افزارهای ویندوز ۱۰ را ببینید.

آیکون های جدید مایکروسافت

لوگوهای جدید مایکروسافت

لوگوهای جدید مایکروسافت

این آیکون های جدید مایکروسافت برای نرم افزارهای ویندوز ۱۰ متعلق به سرویس‌ها، ابزارها و برنامه‌های خود مایکروسافت هستند و تغییرات جدیدی که به زودی شاهد آن خواهیم بود، در راستای هماهنگی با زبان طراحی این شرکت یعنی Fluent Design انجام خواهد شد. اخیرا نیز برنامه آفیس این شرکت تحت تاثیر این زبان طراحی جدید، در رابط کاربری خود تغییرات زیادی داشت که می‌توانید با ورود به این بخش و وارد کردن حساب کاربری مایکروسافت خود، به نسخه وب آفیس دسترسی داشته باشید و تغییرات جدید را مشاهده کنید.

به عبارتی باید Fluent Design مایکروسافت را شکل ساده‌تر و مفهومی‌تر طراحی‌های قبلی دانست که با حذف یک سری موارد، هم فضای بیشتری در برخی برنامه‌ها در اختیار کاربر قرار می‌گیرد هم رابط کاربری این برنامه‌ها دیگر برای کاربر سخت و گیج‌کننده نخواهد بود. قبلا هم مایکروسافت آیکون یک سری از برنامه‌ها را تحت تاثیر طراحی Fluent تغییر داده بود، اما اکنون قصد دارد به تعداد این برنامه‌ها اضافه کند.

برنامه‌هایی چون Paint، Outlook، برنامه Mail مایکروسافت و بسیاری از برنامه‌های دیگر به شکلی در خواهند آمد که بیشتر از قبل تداعی‌گر هماهنگی و وحدت بین خود هستند. به عبارتی کاربر با مشاهده این برنامه‌ها متوجه می‌شود که همه آن‌ها به یک شرکت تعلق دارند! البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از تغییرات صورت گرفته لزوما رابط کاربری برنامه‌ها را تغییر نمی‌دهند و صرفا رنگ و شکل ظاهری آن‌ها دستخوش تغییراتی خواهد شد. در هر صورت برای مایکروسافت همین تغییرات کوچک نیز معنای بسیاری خواهد داشت.

یکی از معروف‌ترین و جالب‌ترین لوگوهایی که قرار است شکل ظاهری جدیدی را به خود بگیرد، لوگوی ویندوز است. لوگویی که بعد از ارائه ویندوز‌های مختلف، شکل‌های گوناگونی را به خود گرفت و اکنون به شکل صاف و یکدست درآمده که در ویندوز ۸ و ۱۰ شاهد آن هستیم. اما قرار است در لوگوی جدید، هر پنجره از ۴ پنجره تشکیل دهنده این لوگو، رنگ خاصی از آبی را تداعی می‌کنند. با این حال شکل کلی لوگو تغییری نمی‌کند.

باید این نکته را به خاطر داشته باشید که در حال حاضر تنها آیکون‌ برنامه‌هاست که قرار است تغییر کند و برای یکپارچه سازی تمام برنامه‌ها، خصوصا برنامه‌های یونیورسال، مسلما زمان بیشتری نیاز خواهد بود. متاسفانه خبری منتشر نشده مبنی براینکه مایکروسافت دقیقا در چه تاریخی از آیکون‌های جدید رونمایی می‌کند. مایکروسافت در حال حاضر به دنبال دریافت هرچه بیشتر بازخورد از کاربران است و چه بسا برخی از ایده‌های طراحی خود را نیز از طریق همین بازخوردها دریافت کند.

نظر شما چیست؟ این لوگوهای جدید را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

خیلی زیبا شده…
احتمالاً برای همون نسخه بهار 2020 هست که منوی ویندوز هم از ساختار بلوک به بلوک در میاد و مثل ویندوز 7 آیکون دار میشه اما با ظاهری خیلی مدرن‌تر و متریال‌تر…
فعلاً ویندوز رو عوض نکردم تا این نسخه بیاد ببینم چطوره…

Milad7

برای تنوع بد نیستن 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)