حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چراغ سبز آلمان به هواوی برای توسعه شبکه 5G دردسرساز شد

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | شبکه 5G

حدودا یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم آلمان توسعه شبکه 5G را به هواوی سپرده و به تحریم امریکا بی اعتناست.‌ جدیدترین گزارش ها حاکیست که آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان، به علت چراغ سبز دادن به هواوی برای توسعه شبکه 5G در این کشور به شدت تحت فشار قرار گرفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره دردسر چراغ سبز آلمان به هواوی برای توسعه شبکه 5G صحبت کنیم.

دردسر چراغ سبز آلمان به هواوی برای توسعه شبکه 5G

هواوی

هواوی

هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

اما بعد از گذشت چند ماه از بحبوحه اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی علیه هواوی، آلمان یکی از کشورهایی بود که تصمیم گرفت به منظور توسعه و راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G با شرکت چینی هواوی وارد همکاری شود تا از برقراری این نسل از اینترنت پرسرعت برای این کشور عقب نماند.

حالا بر اساس تازه‌ترین گزارشی که در فایننشال تایمز منتشر شده است، آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان، به علت صدور مجوز همکاری با این اپراتور مخابراتی چینی که به منظور توسعه شبکه ۵G صورت گرفته بوده است، به شدت از سوی نهادهای مختلف و منتقدان، دولت ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از سران آلمان تحت فشار قرار گرفته است.

بسیاری از این منتقدان بر این باورند که توسعه شبکه ۵G با همکاری و استفاده از تجهیزات شرکت چینی هواوی ریسک و تهدید بزرگی برای زیرساخت های ارتباطی این کشور به شمار خواهد رفت بنابراین به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران و ارتقای امنیت سایبری دستگاههای الکترونیکی مورد استفاده در این کشور تحت هیچ شرایطی نباید با هواوی وارد مذاکره و همکاری شد.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگ میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل اینترنت را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

نظر شما چیست؟ آلمان چه تصمیمی خواهد گرفت؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

هر جا سخن از چین است
بی اعتمادی در آنجا میدرخشد

Mashallah_khan

چین و جاسوسی و زهر مار
جاسوسی اپل همین چند وقت پیش بود در اومده بود که مکانای ادما رو پیدا میکنه اون موقع کجا بودی؟ چیه بهت فشار اومده هواوی سال بعد رتبه اول تولید گوشی تو دنیا میشه؟

Mashallah_khan

بعد از اومدن نتایج چارت سوم فشارای وارده به ترامپ و هم دستاش چند برابر شده و گویا خبر ها هاکی از اینه که د.ی.ل.د.و از سوی هواوی به مسیولین محترم کشورای جهان اولی به عنوان هدیه داده شده که بیشتر ر.ی.د.ه شد به اعصابشون زورشونو سر این نخست وزیر زبون بسته خالی کردن 😂😂😂
#فشار #درد #سوزش

Mashallah_khan

ولی بی شوخی هرکاری کنن نمیتونن جلو اول شدن هواوی بزرگ رو بگیرن فقط تا سال ۲۰۲۱ صبر کنید اونوقت هواوی از سامسونگ رد شد اونجا صورت قهوه ای ترامپ حر و می و فنای عندونگ و شیافومی دیدن داره که خودشونو پاره کردن بگن میان رده های هواوی و آنر به درد نمیخورن و معلوم نیست تو دنیای واقعی چه قدر تبلیغ ضد داشتن که جلو فروشش رو بگیرن و نتونستن 😂😂😂

_V_

#ترول_دکل_نورد_سونی

Mohammad 13759

چرت و پرت در مورد ترامپ نگو ترامپ یک اقتصاد دان بزرگی هست که در چهار سال ریاست جمهوری نرخ بیکاری رو از چهار درصد به ۳.۲ درصد رسونده هیچ رئیس جمهوری در دنیا نتونسته این کار رو بکنه.

عـــلـــۍ

ترامپ ندوست 🤭

afsoon

طی آخرین اطلاعات در حال حاظر بیکاری در آمریکا ۷.۸ درصد شده .ترامپ فقط یک سال و نیم تونست رشد اقتصادی و بیکاری رو حل کنه .بدهی آمریکا چهل سال شد تا به دوازده تریون دلار برسه اما ترامپ با سه سال ریاست جمهوری به مرز ۲۳ تریون دلار رسوندش .اره واقعا مرد اقتصاد هست 😂😂😂ترامپ فقط یه دیوانه ای هست که به قدرت رسیده همین و بس .دیگه هم رای نمیاره چون یه دیوانه واسه بشریت خطرناک هست .

Mohammad 13759

من الان یک سوال ذهنم رو درگیر کرده این همه شرکت های دیگه وجود داره برای ارتقاء 5g چرا کل کشور های دنیا با هواوی وارد همکاری میشن چرا ما نمی بینیم اسم سامسونگ یا اریکسون یا نوکیا رو تو اخبار حوضه 5g قضیه چیه قیمت تمام این ها در یک حدود هست پس ربطی به قیمت تجهیزات نداره یعنی واقعا اطلاعات مردم رو دو دستی به حکومت ها میده که سریع میرن سمت هواوی یا چی؟؟؟؟؟؟

_V_

بخش آخر حرفات جای تامل داشت

ولی فکر میکنم علت دیگش کمتر بودن قیمت هواوی و گسترده تر بودن توانایی هاش باشه

عـــلـــۍ

هرچی نباشه برند اول تو ارتباطات 🤔

Mehditua

اینهمه سامسونگ یا اریکسون یا حتی همین هواوی تو اینهمه کشور 4g زدن مگه اخبارش اومد؟ چرا؟ چون ارزش خبری نداشتن!
خب به ما چه که اریکسون یا سامسونگ رفتن تو (مثلا)ماداگاسگار 5g زدن!
الان اینطوریه که هر چی مربوط به تحریم هواوی میشه ارزش خبری بالا داره بخاطر همینه که سریع پوشش میدن

afsoon

به آمریکا چی آخه مگه فضول هست .برده استکبار بودن دیگه خیلی بدبختی هست .آلمان حق انتخاب داره .هواوی هم پیشرفته ترین هست در فناوری فایو جی .

Milad7

ماشی قبلا فن سونی بود الان دکل نورد شده خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)