حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 18 دیدگاه | ایکس باکس، کنسول بازی

مایکروسافت در مراسم The Game Awards صبح امروز، از نسل بعدی ایکس باکس با نام Xbox Series X رونمایی کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس را بشناسیم.

کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

این شرکت که تا پیش از این نسل بعدی ایکس باکس را «اسکارلت» می‌خواند ضمن اعلام نام جدید، به طور رسمی از ظاهر آن نیز رونمایی کرد.

ایکس باکس بعدی شمایلی تازه دارد و خلاف کنسول‌های قبلی مایکروسافت که به صورت افقی نیز قابل تصور بودند، ساختاری مکعبی شکل دارد. در تصویر متحرک زیر می‌توانید آن را بهتر ببینید:

مایکروسافت این کنسول را قوی‌ترین و سریع‌ترین ایکس باکسی که تا کنون ساخته شده است توصیف کرده. در حال حاضر همه‌ی 15 استودیوی ایکس باکس برای خلق عناوین انحصاری این کنسول مشغول کار هستند.

ایکس باکس جدید که تریلری برای رونمایی از آن نیز منتشر شده، زمستان سال آینده عرضه خواهد شد. اولین بازی انحصاری معرفی شده برای این کنسول، دنباله‌ای برای بازی زیبای Hellblade است که توسط استودیوی نینجاتئوری ساخته می‌شود.

کنسول جدید مایکروسافت شباهت زیادی به پی‌سی دارد. این کنسول به گونه‌ای طراحی شده که هم در حالت افقی و هم عمودی قرار بگیرد. فیل اسپنسر رییس بخش ایکس باکس مایکروسافت نیز قول داده که این کنسول «چهار برابر قدرت Xbox One X را در کارامدترین و بی‌صداترین حالت ممکن» ارائه دهد.

ایکس باکس Xbox Series X از یک پردازنده مرکزی (CPU) مخصوص بر اساس معماری Zen 2 شرکت AMD و RDNA برخوردار خواهد بود.

همچنین مایکروسافت برای بالا بردن سرعت، از NVMe SSD برای فضای ذخیره استفاده کرده است.

این کنسول از وضوح تصویر 8K پشتیبانی خواهد کرد و از فناوری‌های گرافیکی مثل ری‌تریسینگ و نیز نرخ رفرش متغیر پشتیبانی می‌کند.

این شرکت هنوز جزئیاتی از قدرت پردازنده گرافیکی این کنسول ارائه نداده است. با این حال تریلری که از بازی Hellblade 2 به نمایش درآمده، ظاهرا از بازی در حال اجرا در این کنسول بوده است.

منتظر کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The Destroyer

به نظر خیلی خوب میاد فقط ای کاش قیمتش هم خوب باشه…

عـــلـــۍ

ایکس باکس حتی تو خوابش هم به اندازه ps محبوب نمیشه

Mahdi

ایکس باکس در کنسول مثل اپل تو گوشیه با اینکه به مراتب قدرتمنتر هست ولی فروشش مثل اون نمیشه

Amir galaxy

قیمت؟!

Mahdi

احتمالا ۵۵۰ دلار

ARMTIN

سونی در هفته آتی قصد داره از کنسول PS5 و PS5 pro رونمایی کنه
.
.
.
مایکروسافت با اقدام شتاب زده , کنسول Xbox series X معرفی کرده و بخاطر
ترس از SONY، مشخصات کنسول جدیدش منتشر نمیکنه 🙄
این منبع خبر اعلام کرده مایکروسافت در رقابت با کنسول قدرتمند SONY بازنده هست
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2019/12/12/sonys-ps5-gets-its-first-confirmed-game-with-gearbox-looter-slasher-godfall/#5f48643058ce

Dr.Nazer

دوستان آپدیت اندروید ۱۰ با رابط‌کاربری OneUI 2.0 برای من به‌صورت OTA اومده؛ شماهم اگه گلکسی اس ۱۰ (G973f) دارین برین چک کنین احتمالا آپدیت واسه شماهم اومده…

hamid reza

هیچ وقت با دسته ایکس باکس کنار نیومدم نه جهتش که خیلی سفته نه شوکش که جاش بده حیف دسته سونی نیست اصلا آدم دسته سونی رو که میگیره دستش بازی شروع میشه من عاشق کنسول های سونیم و از زمان سونی 1 میخرم و حالشو میبرم

Mahdi

من با ایکس باکس۳۶۰ و پلی۴ بازی کردم پسته ایکس باکس رو بیشتر باهاش راحت بودم البته نظر شخصی منه

عـــلـــۍ

ایکس باکس مال بچهاس 🤭🤣😂

Milad7

به پلی نمیرسه…

max03

ینی باورم نمیشه هنوزم هستن کسایی که میگن سونی ۱،سونی ۲ و… 😐🤦‍♂️
حتما به جا اینکه بگن ایفون خریدم میگن اپل خریدم

Dr.Nazer

ندیدی مگه مثلا میگن اپل ایکس!

hamid reza

لابد باید مینوشتم 1.2.3.4 Playstation شما چقدر سخت گیرید امتحان نیست که یا قرار نیست که اون محصول رو من بفروشم تا برای خریدار سو تفاهم ایجاد بشه
بیخیال…
خودم یه گیمرم البته آماتور ولی خب بعضی وقتا آدم حوصلش نمیکشه از اصطلاح های رایج استفاده کنه و برای راحتی از اصطلاح هایی استفاده میکنه که ممکنه به مزاج خیلیا خوش نیاد

hamid reza

منقی بده تا خالی بشی

MohammadFarhaadi

مطمئنا قویتر و مدرنتر از پلی فایوه ولی باید دید اسپانسر تو بازیهای انحصاری چه می‌کنه با استودیوهای جدید.البته تا الان عالی کار کرده و مطمئنا مثل دوره قبل نیست که پلی استیشن چندهزار تا می‌فروخت ایکس باکس بخاطر مدیریت احمقانه مدیر قبلی زیر ده تا!!!سرویسهای ایکس باکس واقعا سرترن از پلی استیشن اگر قیمت رو کنترل کنه و مثل نسل قبل نباشه هزینه اضافی و اتصال اجباری بکنه تو پاچه کاربران قطعا فروش خوبی می‌کنه.

عـــلـــۍ

کی گفته قوی تره؟؟ 😂🤭

Mahdi

هنوز معلوم نیست اون باتوجه به کنسول قبلی که ایکس باکس وان ایکس قویتر بود اینو گفت منم احتمال میدم قویتر باشه ولی بازی های انحصاری پلی یه چیز دیگست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)