حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تمام اطلاعیه‌های بانک مرکزی درباره رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف

کمتر از دو هفته دیگر یعنی از ابتدای زمستان ۹۸ تمام رمز دوم اینترنتی کارت های بانکی حذف شده و همه کاربران باید رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا را برای تراکنش های اینترنتی استفاده کنند. از همین بابت حتما می دانید که اگر پرداخت های اینترنتی شما زیادی و از رمز دوم اینترنتی خود استفاده می کنید، حتما باید به فکر دریافت رمز پویا باشید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تمام اطلاعیه های بانک مرکزی درباره رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف را در این مطلب با هم مرور کنیم.

تمام اطلاعیه‌های بانک مرکزی درباره رمز پویا

بانک مرکزی در زمینه دریافت رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف تا کنون چهار اطلاعیه منتشر شده که اهمیت قابل توجهی دارند. در این مطلب ما با هم تمام این اطلاعیه ها را یکجا مرور می کنیم.

رمز پویا

رمز پویا

اطلاعیه اول بانک مرکزی درباره رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا

متن این اطلاعیه به این شرح است:

  1. ۱- روابط عمومی بانک مرکزی به اطلاع مشتریان محترم شبکه بانکی کشور می‌رساند که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در راستای ارتقای سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت در اینترنت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم نموده‌اند.
  2. ۲- از آنجا که انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت از ابتدای دی‌ماه سال جاری صرفاً با رمز دوم پویا امکان‌پذیر خواهد بود، خواهشمند است هموطنان عزیز به‌منظور دریافت رمز و تأیید شماره تلفن همراه خود به بانک صادرکننده کارت خود مراجعه فرمایند.
  3. ۳- خاطرنشان می‌سازد در راستای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز در فضای مجازی لازم است صرفاً از درگاه‌های مجاز بانکی و پرداخت، استفاده و از ارائه‌ی اطلاعات در درگاه‌های مشکوک جداً خودداری شود.
رمز پویا

رمز پویا

اطلاعیه دوم بانک مرکزی درباره رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا

  1. ۱- بانک‌ها و موسسات اعتباری در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم کرده و برای این‌کار به هیچ عنوان نیاز به ارائه اطلاعات کارت بانکی وجود ندارد.
  2. ۲-از آنجایی که انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت از ابتدای دی‌ماه، صرفا با رمز دوم پویا امکان‌پذیر خواهد بود، لطفا هموطنان عزیز به‌منظور پویاسازی رمز دوم کارت بانکی و تایید شماره تلفن همراه، به سایت یا شعبه بانک صادرکننده کارت خود مراجعه فرمایند.
  3. ۳-در راستای پیشگیری از وقوع کلاهبرداری‌های مرتبط در فضای مجازی لازم است مشتریان از ارائه هرگونه اطلاعات کارت خود تحت عناوین فریبنده پویاسازی رمز دوم، خودداری نموده و برای دریافت اطلاعات بیشتر به شعب، سایت رسمی یا مراکز تماس بانک خود مراجعه نمایند.
  4. ۴-هیچگونه فعال‌سازی رمز پویا در سایت بانک مرکزی انجام نمی‌شود، لذا هموطنان عزیز نسبت به پیامک‌های جعلی هوشیار باشند.
  5. ۵-لازم به یادآوری است نشانی سایت بانک مرکزی cbi.ir می‌باشد و توجه دقیق به این دامنه ضروری است.
رمز پویا

رمز پویا

اطلاعیه سوم بانک مرکزی درباره رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد:

آن دسته از هموطنانی که قادر به استفاده از راهکارهای مبتنی بر گوشی تلفن همراه هوشمند نیستند می‌توانند رمز دوم پویا را از طریق پیامک دریافت نمایند.

در این روش دارندگان کارت‌های بانکی در حین انجام خریدهای اینترنتی یا پرداخت‌های نیازمند به رمز دوم کارت، با انتخاب گزینه دریافت رمز پویا از طریق پیامک، درخواست خود را ارسال نموده و بانک صادرکننده کارت نیز، رمز دوم پویا را به شماره تلفن همراه دارنده کارت ارسال می‌کند.

برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک لازم است دارندگان کارت‌های بانکی با مراجعه به شعب بانک صادرکننده کارت یا از سایر روش‌هایی که در سایت بانک اطلاع‌رسانی شده است، شماره تلفن همراه خود را معرفی و صحت آن ‌را تائید نمایند.

رمز پویا

رمز پویا

اطلاعیه چهارم بانک مرکزی درباره رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

در پی اطلاع‌رسانی بانک‌ها و موسسات اعتباری به مشتریان خود مبنی بر فعال‌سازی رمز دوم پویا، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند مهمترین هدف این طرح، افزایش سطح امنیت در پرداخت‌ها و خریدهای اینترنتی بدون کارت است.

با توجه به افزایش قابل توجه کلاهبرداری‌های اینترنتی یا همان فیشینگ و بروز اتفاقات ناخوشایند برای مردم، قطع رمز دوم فعلی و جایگزینی رمز دوم پویا یا همان یکبارمصرف، امن‌ترین روش می‌باشد که در کشورهای مختلف نیز استفاده می‌شود.

به‌همین منظور و با توجه به عملیاتی‌شدن این طرح از ابتدای دی‌ماه، مجددا توصیه می‌شود مشتریان محترم شبکه بانکی با مراجعه به سایت بانک خود از نحوه فعال‌سازی آگاه و اقدامات لازم را حداکثر تا پایان آذرماه جاری انجام دهند.

شما برای فعال سازی رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف اقدام کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
monajatcarpet

بسیار عالی

Milad7

من برای بانک ملی تنظیم و فعالش کردم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)