حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تایید لو رفتن اطلاعات کارت بانک های ملت تجارت، سرمایه، سپه و قوامین

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار داخلی، امنیت

سه روز پیش بود که در ترنجی خواندیم اطلاعات کارت بانک تجارت و سرمایه با ملت لو رفته است؟ امروز اما با وجود عدم تایید بانک ها اما تایید لو رفتن اطلاعات کارت بانک های ملت  تجارت، سرمایه، سپه و قوامین توسط ای-میل های پلیس فتا صورت گرفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

لو رفتن اطلاعات کارت بانک های ملت تجارت، سرمایه، سپه و قوامین

داستان لو رفتن اطلاعات بانکی از آنجایی آغاز شد که برخی از کاربران یک ایمیل به همراه فایل ۵۰۰ مگابایتی را دریافت کردند که حاوی اطلاعات بانکی نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر ایرانی بود. اگر ذره‌ای شک در زمینه صحت و سقم این ایمیل وجود داشت، نشانی درگاه ارسال کننده و صحت اطلاعات شخصی کاربران که در آن درج شده بود، سندی بر تأیید این سرقت بود. بررسی‌های اولیه پلیس فتا نیز تأیید کردند که این اطلاعات کاملا درست بوده و ظاهرا سیستم بانکی کشور به سادگی در اختیار هکرها قرار گرفته است.

در روز گذشته، 5 بانک اصلی یعنی بانک سپه، ملت، تجارت، سرمایه و قوامین این اخبار را بی اساس خوانده و امنیت کافی داده‌های شخصی کاربران را تضمین کردند.

البته به گزارش ترنجی بانک تجارت در تماسی با شخص من عنوان کردند که اطلاعات کارت شما ریست شده و به چهار رقم آخر شماره ملی بازگردانده شده و با مراجعه با عابربانک اقدام به تعیین رمزهای جدید کنم.

امواج موبایل کارت بانکی را می سوزاند

به رقم این ادعا، هیچ یک از بانک‌های مورد نظر اقدام به انتشار بیانیه رسمی نکرده و با توجه به برخی از شواهد، به نظر می‌رسد که این سرقت بزرگ به تازگی اتفاق نیفتاده است. حال با وجود تکذیب گسترده بانک‌های کشور، «پلیس فتا» با ارسال یک ایمیل به تعداد زیادی از کاربران و دارندگان حساب‌های بانکی متصل به درگاه‌های الکترونیک و کارت‌های عضو شتاب، اعلام کرده است که اطلاعات بسیاری از کاربران مورد سرقت قرار گرفت است.

پلیس فتا در این ایمیل از به خطر افتادن مشخصات میلیون‌ها کارت بانکی خبر داده و از دارندگان کارت‌های عضو شتاب درخواست می‌کند که با مراجعه به شعب بانک‌های خود، اقدام به دریافت کارت بانکی جدید نمایند. در این ایمیل تاکید می‌شود که دارندگان حساب‌های بانکی تا زمان دریافت کارت جدید، از وجه نقد به جای کارت‌های بانکی استفاده کنند. در نتیجه به نظر می‌رسد که به رغم تکذیب بانک‌ها، سرقت اطلاعات حیاتی و مهم میلیون‌ها حساب بانکی کاملاً صحت داشته و حتی همین حالا نیز می‌تواند به سرقت‌های مالی و سوءاستفاده منجر شود.

این برای اولین مرتبه نیست که حساب‌های الکترونیک بانک‌های رسمی کشور با سرقت گسترده اطلاعات روبرو می‌شوند. از آنجایی که بسیاری از کاربران در حین ثبت نام به جهت دریافت کارت بانکی از دادن ایمیل امتناع می‌کنند، متصور است که برای بسیاری از مردم ایمیلی ارسال نشده است. در نتیجه در صورتی که شما نیز از کارت‌های بانکی عضو شتاب استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که برای دریافت رمزهای جدید به عابربانک بانک خود مراجعه کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamid reza

هکر بیاد حساب منو هک کنه یه پولیم باید از جیب خودش بریزه تا مانده حساب بگیره

Alireza1995

کارت ملت دارم
کلا هر کاری کردم نشد ی شارژ بگیرم
میگ کارت محدود شده

حالا دیگ نمیدونم چشه

Amir galaxy

عجب !

Milad7

گند زدن 😐

Milad7

من 2 تومن تو بانک سپه داشتم از ترسم خارجش کردم 😐 😐 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)